AEX - problemy z obrotami !!! silnik bez LPG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lerby23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 25, 2005 10:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Silnik krokowy w AEX

Post autor: lerby23 » czw maja 11, 2006 06:40

Ja juz sie zabieralem za rozebranie tego silnika w moim golfie( AEX). Po zdjeciu obudowy filtra powietrza przez odkrecenie ponumerowanych od 1 do 4 srub, dotrzemy do przepustnicy. Silnik krokowy znajduje sie przy przepustnicy od strony szyby. Jest przykrecony na okolo 7 srub i tu pierwsze zaskoczenie, bo w typowych zastosowaniach vw byl on przykrecany zdaje sie tylko na 3 sruby,czyli o wiele latwiej bylo go zdemontowac. Moim zdaniem krokowiec w aex jest na stale zespolony z przepustnica i raczej nie przewidywano jego oddzielnej rozbiorki, oczywiscie jak ktos sie uprze to po odkreceniu tych 7 srub moze zerwac plastikowe kołki ktore sa wtopione w obudowe przepustnicy, ale nie recze ze pozniej bedzie wszystko ok. Ja dalem sobie spokoj bo nie chcialem ryzykowac...Troche nam skomplikowali sprawe panowie konstruktorzy...



marceli2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 15:21
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: marceli2 » czw maja 11, 2006 21:19

Do tej "elektrycznej przepustnicy" to ja zaglądałem,żadnej wilgoci,rdzy czy zaśniedziałych styków,żadnej urwanej sprężynki czy też zasysania fałszywego powietrza.Nic z tamtąd nie wyciągałem-jest to trochę skomplikowane-bo nie widziałem takiej potrzeby Po prostu jak na moją wizualną ocenę to nikt tam wcześniej nie grzebał.

[ Dodano: 14 Maj 2006 14:21 ]
Ja już tą "elektryczną przepustnicę" rozbierałem a jest to trochę skomplikowane (urządzenie)i wizualnie jest tam wszystko ok. Według mnie-nikt tam jeszcze nie grzebał.Zadnej rdzy,wilgoci poluzowanych styków,Zadnego lewego powietrza czy urwanej sprężynki,niby wszystko w porządku.

[ Dodano: 14 Maj 2006 14:25 ]
Sory że dwa razy ale za pierwszym razem nie widziałem mojego posta.Wybaczcie!?

[ Dodano: 14 Maj 2006 14:47 ]
Sory że dwa razy ale nie wiem dlaczego za pierwszym razem nie widziałem mojego posta.Wybaczcie!?


Po co pić i jechać jak można zajarać i odlecieć!!!

bullet777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 10, 2005 14:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: bullet777 » pn maja 15, 2006 20:10

a moze to byc tez wina potencjometru jest on umocowany na przepustnicy i mozna go wykrecic jest taka kosci z wtyczka nie wiem czy to tez moze odpowiadac za te obroty przeciez

[ Dodano: Pon Maj 15, 2006 20:16 ]
panowie a powiedzcie tez mi czy przepustnice ta do aex adaptuje sie czy nie bo to wielopunkt jest wiec wiuem ze wjedno punkcie napewno sie to robi a jak jest tutaj ?????



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn cze 19, 2006 00:19

WItam wszystkich! Po pierwsze pare moich spostrzeżen. Silnik Aex jest wielopnktowy. Nie posiada silnika krokowego tylko nastawnik przepustnicy (wszystko jest zintegrowane w jednej przepustnicy, jest nierozbieralne). Silniki w których wystepuje krokowiec to jednopunkty i jeśli pisze ktoś na forum o rozbiorce i czyszczeniu silnika krokowego przy aex to niech zapomni bo tam go po prostu nie ma (osobiscie nie polecam rozbierania nastawnika przepustnicy). Po drugie obroty prawidłowe w aex to 650-750 i należy wskazać, że obroty rzędu 850 to obroty nieprawidłowe (ja mam 690 i to są dobre). Po 3 jeśli silnik gaśnie, faluje albo utrzymuje wyższe obroty kiedy się toczy moze być odpowiedzialne za to :1 nastawnik przepustnicy (brak nastawów podstawowych lub uszkodzenie potencjometru wewnętrznego) lub (i tu zdzwienie ale sam to sprawdziłem) aprat zapłonowy z czujnikiem halla. Jeśli macie np. luzy na aparacie nawet gdy wprowadzicie nastawy błąd ponownie wystąpi. I taka uwaga dla pana który załatwił nową przepustnice "i nic..."problem nadal wystepował - chodzi o to że po zamontowaniu przepustnicy nowej trzeba udać się do elektronika bądź servisu i przeprowadzić adaptacje przepustnicy poprzedzając to przegraniem softa.pozdrawiam wszystkich



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 292 gości