Które sprzegło lepsze

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » sob lut 20, 2010 10:48

raf-gog pisze:Zna ktoś może produkty firmy STATIM, wiem, że to dolna półka raczej,
jeśli moja tarcza w AAZ'cie była statima to powiedziałbym że to raczej górna półka.
na całej tarczy próżno szukać nazwy firmy jedyny emblemat to litera "S" nacięta tak samo jak w logo SEAT'a


co do pytania o sprzęgło do JR'a to już mówię.
jak wszyscy wiemy silniki JR były wyposażone w turbo K24 lub T3 które z racji swoich gabarytów są leniwymi suszarkami i przez to budzą się w górnych obrotach dzięki czemu wibracje przy podobnym momencie w górnych obrotach są znacznie mniejsze niż ma to miejsce w silnikach wyposażonych w turbo K14 lub T2, które wstają znacznie wcześniej i dają wiekszy moment obrotowy w niższych obrotach.
dzięki temu spora część silników JR mimo że jeździła na sprzęgle 200mm nie wykańczała tak szybko sprzęgła nawet gdy silnik był trochę dłubnięty.
Natomiast w silnikach SB i 1V które są wyposażone w K14 lub T2 większy moment w niższych obrotach sukcesywnie wykańczał sprzęgła.
między innymi dlatego w moim AAZ'coe na pompie 9mm i turbinie GT2052V sprzęgła się kończyły jedno za drugim..
po zmianie na pompę 11mm i turbo T3 trzymało fason czeski sprzęgło choć podejrzewam że kiedy jeszcze na nim jeździłem z GT20 to było na granicy swojej wytrzymałości ale za to miało lżejsze życie na pompie 11mm i T3 choć z początku często zdarzało mu się porządnie pośliznąć to potem się uspokoiło i jeździło mi się znacznie przyjemniej niż na obecnym silniku, a nic już nie wspomnę o tym jak działało sprzęgło przy skrzyni 020 a jak działa przy 02A.

[ Dodano: 20 Lut 2010 09:51 ]
Naparstek pisze:Ja bym brał sprzęgło do diesla nie od benzyny. W dieslach są mocniejsze większy moment obrotowy muszą przenosić


Naparstek, to czemu sprzęgła w silnikach TDI zastępuje się sprzęgłami z silników VR-6 ??????

teoria nie zawsze idzie w praktyce a często nie idzie w ogóle.

[ Dodano: 20 Lut 2010 09:53 ]
t0mal pisze:no i arwam coś wspominał, że dociski są słabsze.
z pierwszego montarzu właśnie tak jest. a częsci zamienne w większości wypadków robi się na jedno kopyto co różnie się kończy.



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » sob lut 20, 2010 13:24

z pierwszego montarzu właśnie tak jest. a częsci zamienne w większości wypadków robi się na jedno kopyto co różnie się kończy.
Czyli z tego wynika, że bierta co dają:), ale coz 20złmnie nie zbawi i biore sprzegło STATIM dedykowane do SB.
arwam pisze:nazwy firmy jedyny emblemat to litera "S" nacięta tak samo jak w logo SEAT'a
No to chyba to bo na, ich stornie logo ma właśnie takie nacięcia
Obrazek


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lut 20, 2010 13:54

arwam pisze:jeśli moja tarcza w AAZ'cie była statima to powiedziałbym że to raczej górna półka.
na całej tarczy próżno szukać nazwy firmy jedyny emblemat to litera "S" nacięta tak samo jak w logo SEAT'a
I to chyba będzie to :bajer: ...
Na fotce w linku widać taki znak
http://moto.allegro.pl/item914094329_sp ... tatim.html

[ Dodano: 20 Lut 2010 12:55 ]
raf-gog, jeśli arwam nie myli się,czy to właśnie to sprzęgło miał zamontowane,to gra jest warta świeczki :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » sob lut 20, 2010 13:57

Górna półka, za takie pieniądze, oby docisk okazał się też górnolotny, to będę niesamowicie zadowolony, no i dwa lata gwarancji :bigok: nic kto nie ryzykuje ten nie ma :jezor:
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 14:01 przez raf-gog, łącznie zmieniany 1 raz.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Naparstek » sob lut 20, 2010 14:47

arwam pisze:Naparstek, to czemu sprzęgła w silnikach TDI zastępuje się sprzęgłami z silników VR-6 ??????

teoria nie zawsze idzie w praktyce a często nie idzie w ogóle.
Nie porównujmy sprzęgła z VR6 do sprzęgła z benzyny 1.8. Motor VR6 sam w sobie ma duży moment obrotowy w granicach 235 - 245Nm. Jest to dość dobre sprzęgło do przeniesienia dużego momentu obrotowego



arwam

Post autor: arwam » sob lut 20, 2010 15:01

Naparstek, zwykłe TDI 110 KM ma zbliżony moment obrotowy i to w znacznie niższych obrotach.
Michaś_1977 pisze:jeśli arwam nie myli się,czy to właśnie to sprzęgło miał zamontowane
ale właśnie to jeśli należy postawić pod dużym znakiem zapytania.
trzeba by było zobaczyć tarczę a wyglądała ona jakby jeszcze przed montażem miała się rozlecieć.
a docisk miałem z używki od PF'a Sachs'a bo nowy się rozleciał i to hukiem i to się najlepiej się spisywało.
Ostatnio zmieniony sob lut 20, 2010 15:03 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości