problem z odpaleniem TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gódek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:20
Lokalizacja: Biskupiec reszelski
Kontakt:

Post autor: Gódek » wt lut 02, 2010 21:33

o kurde to chyba trzeba 2 pompe szukac bo ja to wkrecilem spowrotem kilka razy odpalalem i nic a pozniej na zacia i tez nic wienc pewnie bigos w pompie jak cholera a jak ja odkrecale to ropa trysnela i bylo tkie odczucie jak by tam sprezynka byla a pozniej jak by cos poknelo :/ to ciekwae ile mnie pompa wyniesie a powiem jeszcze ze mialem dziwna tak sytuacje zawsze gdy odpalalem go to bez ssania bo tak nie chcial od palic do piero po odpaleniu mozna bylo zaciagnac ssanie i bylo dobeze :/


Samochód jest Bogiem
Prędkość nałogiem
Tuning zabawą
Car Audio Podstawa ;]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 02, 2010 21:50

vision pisze:ucieknie na bok pod skosem
Tak,zgadza się.
Generalnie to chodziło mi o to,że zostanie odepchnięta przez sprężyny i śruba nie trafi w otwór ponownie :bajer: ...
Gódek, przykro mi...musisz rozbierać pompę,ale jak nie wiesz co i jak,to może lepiej zleć to pompiarzowi lub szukaj drugiej,bo może być tańsza niż rachunek za naprawę...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gódek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:20
Lokalizacja: Biskupiec reszelski
Kontakt:

Post autor: Gódek » wt lut 02, 2010 21:58

no to pieknie ale trzeba cos wymyslic jak tak a powiedzcie mi jeszcze jak bede wstawial np druga pompe to musze zdjac kolo ono ma swoj jakis klin czy frez ? chodzi o to czy jak znajde drugo czy bede musial ustawiac jakies konty wtrysku czy inne zeczy ?


Samochód jest Bogiem
Prędkość nałogiem
Tuning zabawą
Car Audio Podstawa ;]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt lut 02, 2010 22:01

Może nie będzie tak źle ja bym ją poprostu zaniósł komuś kto ma w tym wprawę żeby ją oglądnął. Kiedyś też przez nieuwagę uszkodziłem pompę naprawa + regulacja kosztowała 150zł. Kupno używki jest ryzykowne, chyba że gość daje gwarancje że jest sprawdzona, ustawiona i okaże Ci za to paragon wtedy jak najbardziej. Jeśli kupujesz kota w worku warto ją zanieść do pompiarza wtedy Ci ustawi wszystkie parametry i sprawdzi czy nie kupiłeś złomu kosztuje to 100zł,ale unikniesz niespodzianek typu rozregulowana dawka, czy wydatek resztkowy (dzieją się wtedy cuda).Kupując ją warto też odpisać numer pompy, bo było wiele odmian.

[ Dodano: 02 Lut 2010 21:04 ]
kąt wtrysku ustawia się czujnikiem (ewentualnie w warsztacie za 40-50zł), potem obroty biegu jałowego pionowymi śrubami za pompą. Trzeba to robić zawsze po założeniu pompy
Ostatnio zmieniony wt lut 02, 2010 22:07 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 02, 2010 22:07

Gódek pisze:jak bede wstawial np druga pompe to musze zdjac kolo ono ma swoj jakis klin czy frez ?
Tak,jest klin na wałku.
Gódek pisze:chodzi o to czy jak znajde drugo czy bede musial ustawiac jakies konty wtrysku czy inne zeczy ?
Tak,trzeba wyregulować kąt wtrysku.Popuszcza się mocowania pompy i przechyla w stronę silnika lub chłodnicy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gódek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:20
Lokalizacja: Biskupiec reszelski
Kontakt:

Post autor: Gódek » wt lut 02, 2010 22:20

dzonilem do jednego co dłubie troche w takich rzeczach kazał przywiesc mowil tez ze malo prawdo podobne jest by cos tam uszkodzic musial bym niewiadomo co robic miejmy nadzieje ze sie nie myli i nie beda to za wielkie koszty a zapytam juz dzis ostatni raz i zmykam jakie macie spalanie przy tego typu pompie bo widzialem tez inne w golfie II 1.6 TD mi w wakacje bral 4,5 do 5 na alu 15 i opony 195-50 do duzo malo czy tak jak wszystkie ?


Samochód jest Bogiem
Prędkość nałogiem
Tuning zabawą
Car Audio Podstawa ;]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lut 02, 2010 22:34

Gódek pisze:mi w wakacje bral 4,5 do 5 na alu 15 i opony 195-50 do duzo malo czy tak jak wszystkie ?
To dobre masz spalanie.
Gódek pisze:ostatni raz i zmykam
Nic nie zamykaj,tylko opisz nam tu ładnie co się dowiesz u pompiarza,a później efekt po montażu pompy :bajer:
Poza tym od zamykania,to są inni na tym forum :grin: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Gódek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:20
Lokalizacja: Biskupiec reszelski
Kontakt:

Post autor: Gódek » wt lut 02, 2010 22:44

to dziekówka za pomoc bo pewnie bym katowal ta pompe wieki i wtedy to by byl popiół dopiero ;] teraz juz uciekam i obiecuje ze wszystko opisze jak sie dowiem czegos a teraz dobrej nocki zycze ;]

[ Dodano: 27 Lut 2010 20:23 ]
witam tak jak prosliscie wczoraj wrocilem od pompiarza i pompa wkartonie rozłozona w mak nie miało to sensu by ja robic była sekcja pogieta łozyska juz siadly jakies panewki i jakis regulator byl do dupy juz wienc koszt takiej naprawy był by dosyc spory wienc załatwilem 2 pompe troszke inna jest bo jest z takim silownikiem malym ale pasuje dzis wkładalem juz ja i wogole ale mam teraz problem nie moge odpalic krece i krece i aku siada a tu tylko łapie troszeczke ale nie odpali wienc powiedział mi wojek(mechanik) zeby pompe pezekrecic o 180 stopni zrobilem to i jest to samo na wtryski idzie odpowietzylem ale nie mam pojecia co to moze byc ale pompa wydaje sie dobra była ciagle w samochodzie na chodzie nie widac przeciekow w niej no nie wiem co teraz mozna zrobic jutro sproboje odpalic na zaciag mozliwe zeby byl tak zapowietrzony ??


Samochód jest Bogiem
Prędkość nałogiem
Tuning zabawą
Car Audio Podstawa ;]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 27, 2010 21:48

Miałeś czujnik w pompie pomiędzy wtryskami?
Nie obracaj koła pasowego w pompie, bo wtedy paliwo się leje na ten cylinder na którym jest wydech, ustawić rozrząd na blokady, podłącz pompkę ręczną, zalej pompę, przekręć silnikiem, zalej pompę, aż nie będzie się pojawiać powietrze w wężyku i ma działać.

[ Dodano: 27 Lut 2010 20:48 ]
Chodzi o to, że pewnie paliwo się cofnęło do baku.



Gódek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:20
Lokalizacja: Biskupiec reszelski
Kontakt:

Post autor: Gódek » sob lut 27, 2010 21:55

nie nie mam zadnego czujnika tam ale teraz to co konkretnie mam zrobic bo teraz to paliwo jest w tej pompje ale tak jak by miala jeszcze troszke powietrza sie zachowoje podejzewam ze na zaciak to po kilkunastu metrach trach i by chodzil elegandzko a tu nie wiem juz co :/


Samochód jest Bogiem
Prędkość nałogiem
Tuning zabawą
Car Audio Podstawa ;]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lut 27, 2010 21:59

Gódek pisze:zaciak to po kilkunastu metrach trach i by chodzil elegandzko
:blush: gdzie Ci się spieszy, na lince to go możesz najwyżej na złom zaciągnąć.

Paliwo porostu zsiekło z przewodów do baku i do filtra, pozatym nie pamiętam, żebym kiedyś zdejmował pompę i nie musiał jej napełniać, zalej ją chociaż strzykawką i odpalaj z baniaka.



Gódek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lut 02, 2010 18:20
Lokalizacja: Biskupiec reszelski
Kontakt:

Post autor: Gódek » sob lut 27, 2010 22:05

ale ona byla troche zalana pozniej jak krecilem to sie napelnila jeszcze bo odkrecalem wtryski to juz troche pod cisnieniem szło paliwo ale powracajac do pytania czy w golfach jest jakas roznica jak sie o 180 stopni przekrci kolem od pompy i zapnie spowrotem pod rarzad ?


Samochód jest Bogiem
Prędkość nałogiem
Tuning zabawą
Car Audio Podstawa ;]

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lut 27, 2010 22:18

Gódek pisze:czy w golfach jest jakas roznica jak sie o 180 stopni przekrci kolem od pompy i zapnie spowrotem pod rarzad
Miałem niedawno na warsztacie podobny przypadek,właściel po zerwaniu rozrządu ustawił sobie wszytko ładnie ale pompa była obrócona dokładnie o 180 stopni, co najdziwniejsze auto odpalało i chodziło, dymiło, kopciło, muliło, grzało się ale odpaliło i chodziło.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz lut 28, 2010 00:52

Nie rozumiem, dlaczego niepotrzebnie kombinujesz, Gódek upewnij się, że rozrząd jest ok, żebyś sobie bidy nie narobił - ustaw na blokady - w koło pompy pasuje przedłużka do klucza nasadowego, na wałek rozrządu kawałek płaskownika o grubości 4mm (chodzi o to, żeby nacięcie z tyłu było równolegle z płaszczyzną pokrywy głowicy), zakładasz pasek, napinasz, zakładasz pokrywę głowicy, poluzowujesz jedną nakrętkę na wtrysku, kręcisz, jak zaczyna tryskać paliwo (nie może się sączyć ani pienić) dokręcasz i auto odpala (jak jesteś pewien, że pompa się napełniła)

[ Dodano: 27 Lut 2010 23:55 ]
Nie chcę krakać, ale jak tak załatwiłeś pompę to opiłki mogły pójść na wtryski i trzeba będzie wyczyścić, albo wymienić końcówki, jak zacznie klepać wtrysk, to odrazu je wykręcaj, to może się da odratować.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości