Spalanie w MK2 1.8 GTi PB

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 14, 2010 12:34

Hormon07 pisze: Jeśli chodzi o temperaturę silnika to jest w normie, podłączałem pod VAG i nic nie wykazał.
jak PB pod vaga podłączyłeś? mówisz ze temp w normie, a dokladnie to ile?
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 12:34 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwEmil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt lip 24, 2007 02:43
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: vwEmil » czw sty 14, 2010 13:10

MichalloGTi, powiedz nam jaki kod silnika masz bo sam jestem ciekaw, ja mam bardzo podobny silnik, tylko że z ciut innym wtryskiem ale też mechaniczny. Mój to EV moc 112 KM



Hormon07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn paź 29, 2007 14:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Hormon07 » czw sty 14, 2010 16:18

sas_gti pisze:
Hormon07 pisze: Jeśli chodzi o temperaturę silnika to jest w normie, podłączałem pod VAG i nic nie wykazał.
jak PB pod vaga podłączyłeś? mówisz ze temp w normie, a dokladnie to ile?
Podłączyłem autko pod kompa, komp nie pokazał żadnych błędów, temperatura w granicach 90stopni.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 14, 2010 16:27

Podłączyłem autko pod kompa, komp nie pokazał żadnych błędów
kolego ale ty masz silnik RP a nie PB wiec co to ma do rzeczy? PB to kod/symbol silnika. RP się samodiagnozuje diodą, owszem, ale PB ani się niesamodiagnozuje ani nie łączy się z Vagiem. pzdr

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 15:39 ]
belcho99 pisze: po co i w jakim celu jest tyle przewódów na filtrze powietrza na fotce zamieszczonej powyżej??
na puszcze filtra jest machaniczny rozdzielacz paliwa a te przewody to przewody paliwowe które idą doprawadzają paliwo do niego a takżę dalej do poszczególnych wtryskiwaczy...
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 16:31 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » czw sty 14, 2010 16:42

[ Dodano: 14 Sty 2010 15:43 ]
A jeszcze tak zapytam bo nie jestem pewnien gdzie jest kod silnika
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 16:44 przez MichalloGTi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 14, 2010 16:45

na bloku jest splanowane miejsce, przy krawędzi uszczelki głowicy pod 4tą świecą. Przydaje się papier ścierny i jakiś smar w sprayu do odczytywania.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » czw sty 14, 2010 16:46

ok dzięki zaraz zobacze może odczytam:)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 14, 2010 16:49

dodam że tam jest cały nr silnika, a kod silnika stanowią dwa/trzy pierwsze znaki numeru.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » czw sty 14, 2010 16:53

ok mam cos mam nadzieję że to ten numer podam cały 103 373G niejestem pewnien tego G ale raczej taki jest

[ Dodano: 14 Sty 2010 15:54 ]
a co teraz skąd wiadomo jaki to silnik??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 14, 2010 17:00

to nie jest nr silnika :) odczytales coś innego.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 16:07 ]
dla przykładu:
silnik PG
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c29 ... f3a23.html
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 17:00 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » czw sty 14, 2010 17:07

Aha to na bloku jest jeszcze takieś takie kółko i coś obok jeszcze

[ Dodano: 14 Sty 2010 16:18 ]
*GX

[ Dodano: 14 Sty 2010 16:23 ]
Czyli wychodzi na to że to moje GTi ma 90KM, a to dziwne bo się wydaje że ma więcej mocy to się czuje nie powiem że nie wiem jak ale dobrze idzie ;d

[ Dodano: 14 Sty 2010 16:27 ]
Ale teraz sprawdzam i dalej coś tu nie gra bo GX ma układ wtryskowy sterowany elektronicznie a tu jest mechaniczny wtrysk ;p :goof: co za motka poprzedni właściciel zrobił swap silnika tylko niewiem juz jakiego chyba że układ dolotowy został zmieniony z orginalnego na ten



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 14, 2010 17:29

wychodzi na to że nie masz GTI.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 16:31 ]
MichalloGTi pisze:Ale teraz sprawdzam i dalej coś tu nie gra bo GX ma układ wtryskowy sterowany elektronicznie a tu jest mechaniczny wtrysk
a gdzie ty to sprawdzales :p hehe bo źle gadasz
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... KB-GX.html

GX ma układ wtryskowy K-/KE-Jetronic czyli jest to typowy mechaniczny wtrysk.
Na foto zresztą to widać.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » czw sty 14, 2010 17:37

"KE-Jetronic jest to układ wtryskowy sterowany elektronicznie. Uchylna przepustnica odchylana przez strumień powietrza steruje tłokiem dozującym paliwo. Tłok ustala wielkość szczelin dozujących. Podstawową funkcją układu jest określanie ilości paliwa w zależności od ilości zassanego przez silnik powietrza, co stanowi główny parametr sterujący. W odróżnieniu od układu K-Jetronic układ KE-Jetronic ustala za pomocą czujników również inne dane dotyczące pracy silnika. Sygnały wyjściowe wysyłane przez czujniki są opracowywane przez elektroniczne centralne urządzenie sterujące. Urządzenie to natomiast dostarcza sygnały sterujące do elektrohydraulicznego regulatora ciśnienia. Zadanie regulatora polega na dostosowaniu emisji do wymaganych parametrów w różnych warunkach pracy silnika. W przypadku awarii układ KE-Jetronic wybiera jedynie funkcje podstawowe. Gdy silnik jest rozgrzany, kierowca ma do dyspozycji układ nadal funkcjonujący." Mi się to wyświetliło na google pierwszy temat jaki był :)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 14, 2010 17:59

MichalloGTi, dziekuje za lekcje układu wtryskowego KE jetronic :) ale mnie ona nie jest potrzebna.

Układ jest sterowany elektronicznie ale rozdzialacz paliwa masz mechaniczny i sterowany jest też mechanicznie poprzez wychylenie klapki przepływomierza.

patrz
MichalloGTi pisze:Uchylna przepustnica odchylana przez strumień powietrza steruje tłokiem dozującym paliwo
Nawet gaźniki mogą być sterowane komputerem co nie czyni z nich od razu wtysku elektronicznego a jedynie gaźnik sterowany elektronicznie. Podobnie jest z KE - to wtrysk mechaniczny sterowany elektronicznie. Nie komputer tutaj wpływa na dawkę paliwa a mechaniczny rozdzialacz paliwa połączony z przepływomierzem powietrza. Zobacz ze do wtryskiwaczy nie dochodzą żadne kostki jak ma to miejsce we wtrysku el.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:02 ]
Niech no sie jakiś forum master odezwie bo MichalloGTi zaczyna powątpiewać chyba z to co ja piszę, i myśli że K i Ke jety to wtryski el....

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:04 ]
MichalloGTi pisze:Uchylna przepustnica odchylana przez strumień powietrza steruje tłokiem dozującym paliwo. Tłok ustala wielkość szczelin dozujących. Podstawową funkcją układu jest określanie ilości paliwa w zależności od ilości zassanego przez silnik powietrza, co stanowi główny parametr sterujący.
gdzie w tym opicie jest chociaż słowo że to ECU zawiaduje dawką paliwa? :bajer: masz wyraźnie napsane że dzieje się to dzięki strumieniowi powietrza ktory porusza tłokiem. To działanie czysto oparte o mechanikę. ECU w KEjecie jedynie wpływa na ciśnienie paliwa, gdyż steruje elektrozaworem przy rozdzielaczu paliwa. W K jecie nawet tego nie ma.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:06 ]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_K-Jetronic

http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_KE-Jetronic

tak łopatologicznie :
jak przy wtryskach nie ma wtyczek to wtrysk jest mechaniczny. (rozdzielacz może być sterowany przez ECU ale nadal jest to wtrysk mech)
jak przy wtryskach są wtyczki to można śmiało powiedzieć że to wtrysk elektroniczny.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 18:21 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 45 gości