co ile?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
znalazłem na allegro komplet do rozrządu firmy INA czy ktoś się z taką marką spotkał?? mi wygląda na egzotyczną.kolejne pytanie to czy rzeczywiście paski pasują do tak wielu silników?? nie chce mi się wierzyć że ten sam pasek wystarcza do gołej wersji bez turbo i do topowej z turbo i innymi takimi...
[ Dodano: 15 Lis 2009 20:34 ]
http://www.allegro.pl/item806721400_roz ... 6d_td.html
a to jest link do tej strony z tym paskiem
[ Dodano: 15 Lis 2009 20:39 ]
jeszcze znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to są jakieś dobre marki więc wybrałem najdroższe. A wy które polecacie??
http://www.allegro.pl/item806473931_roz ... 1_6td.html
a mechanik ile może za takie coś zaśpiewać??
[ Dodano: 15 Lis 2009 20:34 ]
http://www.allegro.pl/item806721400_roz ... 6d_td.html
a to jest link do tej strony z tym paskiem
[ Dodano: 15 Lis 2009 20:39 ]
jeszcze znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to są jakieś dobre marki więc wybrałem najdroższe. A wy które polecacie??
http://www.allegro.pl/item806473931_roz ... 1_6td.html
a mechanik ile może za takie coś zaśpiewać??
Tak, jeden z najlepszych producentów, ale raczej chodzi o sam napinacz niż pasek, pasków chyba nie robią.pawcio1989999 pisze:INA czy ktoś się z taką marką spotkał??
Pasek jest taki sam, bo silnik jest praktycznie taki sam poza osprzętem i pasek nic więcej nie napędza.pawcio1989999 pisze:nie chce mi się wierzyć że ten sam pasek wystarcza do gołej wersji bez turbo i do topowej z turbo i innymi takimi...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
w volkswagenowskich 8v decyduje główne podebranie tłoka (no chyba że diesel tak jak mówicie i głowica płaska) co wiadomo jest powiązane ze stopniem sprężania.
taki np g60 gdzie stopien ma chyba 8 jest bezkolizyjny na 100% ale wystrczy mu zmienić wałek na schrika i już jest kolizja. Ja mam PF i kurde dałbym sobie rękę uciąć że też sprawdzałem kolizyjnosc i jest bezkolizyjny a stopien mamy 10. Ale jak tak parę osób na mnie naskoczyło to jeszcze to sobie raz kiedyś sprawdzę
A teraz całkiem poważnie, może odwróćmy pytanie - jakie znacie silniki nie diesle, 8v z mk2 które są kolizyjne ?
taki np g60 gdzie stopien ma chyba 8 jest bezkolizyjny na 100% ale wystrczy mu zmienić wałek na schrika i już jest kolizja. Ja mam PF i kurde dałbym sobie rękę uciąć że też sprawdzałem kolizyjnosc i jest bezkolizyjny a stopien mamy 10. Ale jak tak parę osób na mnie naskoczyło to jeszcze to sobie raz kiedyś sprawdzę
A teraz całkiem poważnie, może odwróćmy pytanie - jakie znacie silniki nie diesle, 8v z mk2 które są kolizyjne ?
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 12:36 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Osobiście miałem 1,3, zarówno na gaźniku jak i NZ na wielopunkcie, pierwszy oddałem na złom, drugi leży jeszcze na podwórku - zawory pogięte.sas_gti pisze:jakie znacie silniki nie diesle, 8v z mk2 które są kolizyjne ?
Trzeba jeszcze dodać, że jak zerwie się pasek, a nic nie popsuje to nie znaczy automatycznie że silnik jest bezkolizyjny, zawory mogą szczęśliwie zatrzymać się w takim położeniu, że nie spotkają się z tłokami. Należałoby otworzyć całkowicie zawór i dopiero wtedy obrócić wałem, żeby to sprawdzić.
Przy ekstremalnie wysokich obrotach dochodzi jeszcze bezwładność elementów rozrządu, więc zawór może otworzyć się bardziej niż zakres pracy krzywki (jakby z rozpędu, gdy sprężyna go nie wyhamuje) - wtedy nawet bezkolizyjny silnik może spotkać kolizja.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 12:49 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
oczywiscie zdaję sobie sprawę z tego co napisałeś a kolizyjność badałem ustawiając tłok w GMP i kręcąc wałkiem rorządu.piori pisze:Trzeba jeszcze dodać, że jak zerwie się pasek, a nic nie popsuje to nie znaczy automatycznie że silnik jest bezkolizyjny, zawory mogą szczęśliwie zatrzymać się w takim położeniu, że nie spotkają się z tłokami. Należałoby otworzyć całkowicie zawór i dopiero wtedy obrócić wałem, żeby to sprawdzić
czyli w 8V kolizyjnym mozna co 60 tys max ? jesli mam po 40 to nie ma sie co martwic ? jeszcze z 5 tys mozna przelatac ?
- GTI EDITION -
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości