jakie paliwo ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ja leje raczej tylko ultimate - za litr w Rzeszowie płace obecnie 3.79, przy czym litr zwykłego on na shellu czy bp to około 3.62, a miejscami na kiepskich stacjach dochodzi do 3.59
No i teraz proste przeliczenie - na setke na trasie nigdy więcej niż 5l nie zje (no chyba że butuje ile wlezie na pełnym obciążeniu w góry - do 5.5 czasem może dojść), więc na każde 100km zmieniając paliwo z ultimate na zwykłe (lub jeszcze gorsze) moge zaoszczędzić 85gr lub złotówkę - miesięcznie kręce około 1000km, więc lejąc ultimate am strate 8.50zł lub 10zł - czy to aż tak wiele? odpuścić sobie czteropak browara, lub raz czy dwa przejść się gdzieś na piechote zamiast ruszać samochód i mieć spokojną głowę i nie denerwować się ile jeszcze pompa/wtryski przejadą?
Za którko jeżdże tdi z vw żeby się wypowiadać, ale jak dotąd dwukrotnie lałem zwykły on na rezerwie (reszta zawsze ultimate), i różnicy w mocy czy spalaniu nie zauważyłem - może w zimie przy zapalaniu coś zauważe.
EDIT: losdamianos, jeżeli nie pomogą, to na pewno nie zaszkodzą ważne żebyś lejąc zwykły ON wybierał dobre stacje z mdobrym paliwem - a ultimate czy v-power na pewno są czystsze i lepszej jakości
No i teraz proste przeliczenie - na setke na trasie nigdy więcej niż 5l nie zje (no chyba że butuje ile wlezie na pełnym obciążeniu w góry - do 5.5 czasem może dojść), więc na każde 100km zmieniając paliwo z ultimate na zwykłe (lub jeszcze gorsze) moge zaoszczędzić 85gr lub złotówkę - miesięcznie kręce około 1000km, więc lejąc ultimate am strate 8.50zł lub 10zł - czy to aż tak wiele? odpuścić sobie czteropak browara, lub raz czy dwa przejść się gdzieś na piechote zamiast ruszać samochód i mieć spokojną głowę i nie denerwować się ile jeszcze pompa/wtryski przejadą?
Za którko jeżdże tdi z vw żeby się wypowiadać, ale jak dotąd dwukrotnie lałem zwykły on na rezerwie (reszta zawsze ultimate), i różnicy w mocy czy spalaniu nie zauważyłem - może w zimie przy zapalaniu coś zauważe.
EDIT: losdamianos, jeżeli nie pomogą, to na pewno nie zaszkodzą ważne żebyś lejąc zwykły ON wybierał dobre stacje z mdobrym paliwem - a ultimate czy v-power na pewno są czystsze i lepszej jakości
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 09:17 przez Shmatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledzy hamowali auta na lepszym paliwie i gorszym, nie było w mocy praktycznie różnicy, poza dymieniem
Tak samo jakieś ceramizery, może przedłużają troche żywotność i ochraniajaą,ale w mocy nie było różnicy z , czy bez ceramizera.
Ja leje też lepsze paliwko, ale raczej dla czystej satysfakcji
Tak samo jakieś ceramizery, może przedłużają troche żywotność i ochraniajaą,ale w mocy nie było różnicy z , czy bez ceramizera.
Ja leje też lepsze paliwko, ale raczej dla czystej satysfakcji
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kocioł DCG
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
- Lokalizacja: Ålgård
Po prostu pompowtryskiwacze są bardziej wrażliwe na jakość paliwa niż pompa wtryskowa. Standardowe paliwa powinny wystarczyć, tyle, że tankując ulepszone teoretycznie zmniejszasz ryzyko, że trafisz na "partię paliwa-bubel" co się w naszym kraju może zdarzyć.losdamianos pisze:No dobra a jaki wpływ ma na pompowtryski te ulepszone paliwo? Na PLUS czy raczej MINUS? Od prawie 2 lat zalewam zawsze V-Power,Ultimate, Verve i się zastanawiam czy ma to wpływm na PD?
W TD czuć małą różnice w mocach 3 miesiące tankowalem przeważnie orlen verve i jakoś dobrze mu bylo ale ostatnio tankuje lotos dynamic i jest lepiej nawet! zobacze jak ze spalaniem
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
ceramizer pozbawia smarowania ponieważ tworzy wew. silnika powłokę przy której olej traci właściwości smarowania i chłodzenia np. turbinki - to największy szajsPonior pisze:Tak samo jakieś ceramizery, może przedłużają troche żywotność
ja śmigam na V Power GTL, zrobiłem już 4 baki - odczucia to mniejszy dymek przy bucie i cichsza praca auta, wcześniej jak zalałem zwykłego V Powera zaczął klekotać strasznie, ale na GTL'u jest inaczej. Przy silnikach PD czystość ropy jest istotna. GTL różni się od innych paliw typu VERVA,ULTIMATE, bo jest ori rozlewany w Niemczech, więc w dniu dzisiejszym jest to paliwo najczystsze na rynku polskim ( oczywiście jeśli przysłowiowy Pan Kazik ze stacji nie maczał w nim swoich łapek ). Ja w zwykłych Dieslach ( oprócz PD ) lałbym najzwyklejszą ropę i śmigał ile wlezie!
Ja za każdą razą jak próbowałem zalać ulepszone paliwa o zwiększonej liczbie cetanowej i niezależnie jakiej firmy zawsze pali około 1l.więcej na sto i w róznych autach sprawdzałem fakt przyplyw mocy i jakby ciszej pracuje silnik ale pali wiecej.
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 13:55 przez tomi36, łącznie zmieniany 1 raz.
bezpośrednio info z SHELA:tomi36 pisze:zwiększonej liczbie cetanowej
"Liczba cetanowa paliwa GTL to 75-80 – znacznie więcej niż typowego oleju napędowego, gdzie wynosi 48-50 "
Warto policzyć ile płacisz za ulepszacz paliwa i jaka jest różnica pomiędzy zwykłym ON a GTL, może zwyczajnie w świecie warto zalać GTL'a
- Kocioł DCG
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
- Lokalizacja: Ålgård
Ja jak kupiłem Passka to już GTL zaczęli stosować. Nie wiem jak z klekotaniem bo nic innego do niego wcześniej nie lałem, a jeżeli chodzi o dym to mogę powiedzieć tyl, że czarnej chmury nie potrafie zostawić jakbym sie nie starał.pelton1985 pisze:ja śmigam na V Power GTL, zrobiłem już 4 baki - odczucia to mniejszy dymek przy bucie i cichsza praca auta, wcześniej jak zalałem zwykłego V Powera zaczął klekotać strasznie, ale na GTL'u jest inaczej.
Wiem jedno. Na paliwie z Tesco bus mi bardziej kopcił
kolego ja w swoim MK4 TDI PD 115km zawsze leje tylko i wyłacznie paliwko na "ORL...E" czy to verva czy zwykle i nie ma odczucia, polecam dolewanie raz na 8-10 pełnych bakow (ST Semisyntetik) przeczyści ci pompowtryski
polecam jeszcze wymienic filtr paliwa na taki z górnej pólki - polecam knechta
zobaczysz jak autko bedzie ci śmigac
ja mam juz od 3 latek prawie TDI z PD i tak stosuje
pozdro
polecam jeszcze wymienic filtr paliwa na taki z górnej pólki - polecam knechta
zobaczysz jak autko bedzie ci śmigac
ja mam juz od 3 latek prawie TDI z PD i tak stosuje
pozdro
andryu VW GOLF IV 1.9 TDI PD
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
To tak samo jak nalejesz 1 bańkę mixolu na 10 zbiorników podobno pompy święcą w środku
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 138 gości