Po wymianie bendixu dalej to samo.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » ndz sie 16, 2009 19:47

guti pisze:
tom17 pisze:możesz mieć wypalone styki w cewce i to ona przytrzymuje bendix
czy ty wiesz jak wyglada bendix czy nie bardzo ??
gdybyś znał zasadę działania rozrusznika to byś zrozumiał co napisałem


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 16, 2009 19:55

tom17 pisze:
guti pisze:
tom17 pisze:możesz mieć wypalone styki w cewce i to ona przytrzymuje bendix
czy ty wiesz jak wyglada bendix czy nie bardzo ??
gdybyś znał zasadę działania rozrusznika to byś zrozumiał co napisałem
Ponieważ w sprawach technicznych bardzo ważna jest precyzja, napiszmy tak:
"możesz mieć wypalone styki w wyłączniku elektromagnetycznym, nie łączy w sposób pewny a to ten właśnie wyłącznik, poprzez działanie cewki i dźwigni, przesuwa w określony sposób bendix czyli sprzęgło jednokierunkowe. Może to powodować niepewne sprzęganie wałka rozrusznika z zębatką"
...uffff, czy jest dobrze?

Włączenie kluczykiem napięcia na wyłącznik elektrom. rozrusznika - powoduje przepływ prądu w cewce w nim się znajdującej. Ona powoduje wciągnięcie, przesunięcie dźwigni mającej nabudowane styki włączające pełny prąd na rozrusznik i jednocześnie powodującej przesuw sprzęgła jednokierunkowego, bendixu i połączenie wałka z zębatką.
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 20:02 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » ndz sie 16, 2009 19:55

tom17 pisze:tom17 napisał/a:
możesz mieć wypalone styki w cewce i to ona przytrzymuje bendix
możesz rozwinąć swoją myśl?
co ma bendix do styków głównych podających napięcie na silnik rozrusznika hmm...?

guti jest od bardzo dawna na tym forum i wątpie żeby nie wiedział na jakiej zasadzie dziala rozrusznik
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 19:58 przez artur1902, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz sie 16, 2009 22:11

tom17 pisze:gdybyś znał zasadę działania rozrusznika to byś zrozumiał co napisałem
widziales jakies styki w cewce człowieku ? zaraz mi powiesz ze moze kabelek sie urwał od bendixa, bo tacy szpece tez juz byli tutaj. znam zasade dzialania rozrusznika, a ty swoim super mądrym postem widze nie bardzo , bo nie wiesz o czym piszesz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 16, 2009 22:29

na tym filmiku zgrzyta ewidentnie przy rozłączaniu bendixa od koła zamachowego to istnieje parę możliwości , zaciera się rdzeń w obudowie wyłącznika elektromagnetycznego , nie pozwalając na płynne cofnięcie się bendixa , uszkodzenie gwintu na osi wirnika , haczy bendix w czasie powrotu , zadziory na zębach wieńca koła zamachowego które trzymają bendix w czasie powrotu , ale tak samo się zdarza że styk w kostce stacyjki nie zawsze odłącza napięcie do elektromagnesu w momencie puszczenia kluczyka z pozycji rozruch , ale to się zdarza raczej żadko



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pn sie 17, 2009 10:16

guti pisze:
tom17 pisze:gdybyś znał zasadę działania rozrusznika to byś zrozumiał co napisałem
widziales jakies styki w cewce człowieku ? zaraz mi powiesz ze moze kabelek sie urwał od bendixa, bo tacy szpece tez juz byli tutaj. znam zasade dzialania rozrusznika, a ty swoim super mądrym postem widze nie bardzo , bo nie wiesz o czym piszesz.
nie gorączkuj się. numer 6 i 7 to są styki: http://www.wiringdiagrams21.com/wp-cont ... iagram.png więc na pewno wiem o czym piszę


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 17, 2009 10:44

tom17, no i widzisz, od razu lepiej , a nie mozna było napisac wczesniej ?
ja jestem uczulony juz, bo znam kolesia osobiscie, ktory madrosci o urwanym kabelki bendixa wciskał :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pn sie 17, 2009 11:10

guti pisze:tom17, no i widzisz, od razu lepiej , a nie mozna było napisac wczesniej ?
ja jestem uczulony juz, bo znam kolesia osobiscie, ktory madrosci o urwanym kabelki bendixa wciskał :)
:)


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Eso
--------
--------
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 21:59
Lokalizacja: Tarnów Opolski/Opole
Kontakt:

Post autor: Eso » pn sie 17, 2009 22:19

Dzis wyjalem ten rozrusznik i z kumplem podpielismy go pod spawarke:D wszystko ladnie chodzilo. ale powiedzial ze jak wymienil mi bendix to nie wymienial tulejki. Myslicie ze bedzie dobrze jak wymienie??


MÓJ MKIII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308992#2308992

ZAPRASZAM: http://automobile-breffka.otomoto.pl/

[img]http://images49.fotosik.pl/214/4f047f3f2485d59b.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Yahoo [Bot] i 32 gości