Jakie ciśnienie oleju, ma być 1,4 16v
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- ŁukaszMan
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
- Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
- Kontakt:
Kolego jak dojdziesz do tego co jest z tym ciśnieniem i stukami w głowicy to opisz dokładnie co i jak. Mam ten sam kłopot. 2 dni temu robiłem remont głowicy. Wymieniałem w niej szklanki popychaczy,uszczelniacze,docierałem gniazda zaworowe,planowałem ją (bo było to konieczne) i po remoncie auto dalej klepie. Niby ma za małe ciśnienie oleju i popychacze zaworowe nie sa w stanie napompować się olejem i przez to klekoczą.
[ Dodano: 19 Lip 2009 20:46 ]
A odnośnie tego silnika z aukcji to zapasi do twojego auta?? Bo to silnik do golfa 6.
[ Dodano: 19 Lip 2009 20:46 ]
A odnośnie tego silnika z aukcji to zapasi do twojego auta?? Bo to silnik do golfa 6.
[ Dodano: 19 Lip 2009 21:00 ]
Jestem pewny, że stuki to sworznie w tłokach //forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=228070&postdays=0&postorder=asc&start=0
- tylko nie wiem co z tym ciśnieniem. Po naprawie wszystko opisze.
ten fakt przeoczyłem.ŁukaszMan pisze:Kolego jak dojdziesz do tego co jest z tym ciśnieniem i stukami w głowicy to opisz dokładnie co i jak. Mam ten sam kłopot. 2 dni temu robiłem remont głowicy. Wymieniałem w niej szklanki popychaczy,uszczelniacze,docierałem gniazda zaworowe,planowałem ją (bo było to konieczne) i po remoncie auto dalej klepie. Niby ma za małe ciśnienie oleju i popychacze zaworowe nie sa w stanie napompować się olejem i przez to klekoczą.
[ Dodano: 19 Lip 2009 20:46 ]
A odnośnie tego silnika z aukcji to zapasi do twojego auta?? Bo to silnik do golfa 6.
Jestem pewny, że stuki to sworznie w tłokach //forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=228070&postdays=0&postorder=asc&start=0
- tylko nie wiem co z tym ciśnieniem. Po naprawie wszystko opisze.
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 21:03 przez Seba51a, łącznie zmieniany 3 razy.
- ŁukaszMan
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
- Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
- Kontakt:
Co do ciśnienia w twoim silniku to zacytuje fragment tej strony -> http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... iv-16-16v/
"Układ smarowania pod ciśnieniem
Wirnikowa pompa oleju o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio, zintegrowana z zaworem przelewowym
Ciśnienie oleju (w temperaturze 80°C) / przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa"
Może coś Ci to pomoże.
"Układ smarowania pod ciśnieniem
Wirnikowa pompa oleju o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio, zintegrowana z zaworem przelewowym
Ciśnienie oleju (w temperaturze 80°C) / przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa"
Może coś Ci to pomoże.
Ostatnio zmieniony ndz lip 19, 2009 21:02 przez ŁukaszMan, łącznie zmieniany 1 raz.
a może już twoje autko wymaga poważniejszego remontu? Może już czas na wymianę pompy oleju, szlif wału korbowego i nowe panewki? Bo z doświadczenia wiem że przez zjechane panewki też potrafi dużo ciśnienia oleju uciekać.
:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:
W ciągu 3 dni padnie decyzja co robię z autem, obawiam się Twojej wersji (autko ma przejechane 140 000 km - do 90 000 przebieg udokumentowany, a te 30 kolejne zrobił drugi właściciel w PL przez nie cale dwa lata - reszta moje, ale poprzedni właściciel ostatnią trasę miał do Hiszpanii i obawiam się, że miał nisi stan oleju a te silniki lubią pod max (tak twierdzi salon VW w rybniku) i nieźle deptał w tych upałach no i "klapa". Po powrocie udokumentowana wymian oleju i zaraz sprzedaż auta. Pewnie coś wyczuł może dolał dr i było w miarę OK, a po mojej wymianie oleju zaczęły się kłopoty )luis-22 pisze:a może już twoje autko wymaga poważniejszego remontu? Może już czas na wymianę pompy oleju, szlif wału korbowego i nowe panewki? Bo z doświadczenia wiem że przez zjechane panewki też potrafi dużo ciśnienia oleju uciekać.
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Seba51a pisze:W ciągu 3 dni padnie decyzja co robię z autem, obawiam się Twojej wersji (autko ma przejechane 140 000 km - do 90 000 przebieg udokumentowany, a te 30 kolejne zrobił drugi właściciel w PL przez nie cale dwa lata - reszta moje, ale poprzedni właściciel ostatnią trasę miał do Hiszpanii i obawiam się, że miał nisi stan oleju a te silniki lubią pod max (tak twierdzi salon VW w rybniku) i nieźle deptał w tych upałach no i "klapa". Po powrocie udokumentowana wymian oleju i zaraz sprzedaż auta. Pewnie coś wyczuł może dolał dr i było w miarę OK, a po mojej wymianie oleju zaczęły się kłopoty )luis-22 pisze:a może już twoje autko wymaga poważniejszego remontu? Może już czas na wymianę pompy oleju, szlif wału korbowego i nowe panewki? Bo z doświadczenia wiem że przez zjechane panewki też potrafi dużo ciśnienia oleju uciekać.
Kolega mam tez 170 tys orginalny przebieg w 100% i mój silnik też ma za niskie ciśnienie jak pojechałem na warsztat i zdjęli miske to okazało się że na pompie oleju zebatka była na odwrót założona zaminili smok przedmuchali panweki oblukali i wyjazd po naprawie na obwodnice jazda z predkoscią 140 km/h i zatrzymuje sie na stacji i dalej się pali.Zostaje silnik rozbierać i remontować albo jak postanowiłem mam 1.4 aex i zakładam 1.6 aee.
Dodam że obecnie czekam na silnik i wymieniłem olej z valvoline 10w40 na zwykły 15w40 i odziwo się lampka nie świeci !
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 20:45 przez Marcinus29, łącznie zmieniany 1 raz.
No tak, ale ja mam inny silnik (AEX miałem w MKIII), a teraz mam AXP w MKIV.Marcinus29 pisze:Seba51a pisze:W ciągu 3 dni padnie decyzja co robię z autem, obawiam się Twojej wersji (autko ma przejechane 140 000 km - do 90 000 przebieg udokumentowany, a te 30 kolejne zrobił drugi właściciel w PL przez nie cale dwa lata - reszta moje, ale poprzedni właściciel ostatnią trasę miał do Hiszpanii i obawiam się, że miał nisi stan oleju a te silniki lubią pod max (tak twierdzi salon VW w rybniku) i nieźle deptał w tych upałach no i "klapa". Po powrocie udokumentowana wymian oleju i zaraz sprzedaż auta. Pewnie coś wyczuł może dolał dr i było w miarę OK, a po mojej wymianie oleju zaczęły się kłopoty )luis-22 pisze:a może już twoje autko wymaga poważniejszego remontu? Może już czas na wymianę pompy oleju, szlif wału korbowego i nowe panewki? Bo z doświadczenia wiem że przez zjechane panewki też potrafi dużo ciśnienia oleju uciekać.
Kolega mam tez 170 tys orginalny przebieg w 100% i mój silnik też ma za niskie ciśnienie jak pojechałem na warsztat i zdjęli miske to okazało się że na pompie oleju zebatka była na odwrót założona zaminili smok przedmuchali panweki oblukali i wyjazd po naprawie na obwodnice jazda z predkoscią 140 km/h i zatrzymuje sie na stacji i dalej się pali.Zostaje silnik rozbierać i remontować albo jak postanowiłem mam 1.4 aex i zakładam 1.6 aee.
Dodam że obecnie czekam na silnik i wymieniłem olej z valvoline 10w40 na zwykły 15w40 i odziwo się lampka nie świeci !
Ale moja decyzja to: 2-gim tygodniu sierpnia ściągam miskę, zobaczymy co z pompą oraz panewkami, na 99% do wymiany tłoki (to te stuki) i przy okazji głowica (wymiana gumek, dotarcie zaworów, planowanie i sprawdzenie). Przewidywany koszt to około 3-3,5tys. (tłok kompletny 280, panewka (pół) na wał 20 zł, uszczelniacze około 350,
robocizna około 1000,00. A po naprawie życzę sobie wielu tysięcy km.
Pozdrawiam
- ŁukaszMan
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
- Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
- Kontakt:
Seba51a Mialem dwa dnie temu podobny przypadek w bmw is 1.8 140ps. Wymienione szklanki zaworowe i zero poprawy. Wykręciłem wszystkie świece i sprawdzałem kawałkiem pręta luzy na tłokach. Ustawiasz tłok na górze i w momencie jak schodzi w dół przestajesz kręcić wałem a pretem naciskasz na tłok. Jeśli opadnie w dół to już jest jakaś przyczyna. W tym przypadku tak było.Cały czas było słychać metaliczny stukot. Wykręciłem filtr oleju i zauważyłem opiłki metalu. Po ściągnięciu miski jedna panewka była obrócona a drugiej prawie nie było.
Dzięki za info - myślę, że u mnie też coś znajdę...ŁukaszMan pisze:Seba51a Mialem dwa dnie temu podobny przypadek w bmw is 1.8 140ps. Wymienione szklanki zaworowe i zero poprawy. Wykręciłem wszystkie świece i sprawdzałem kawałkiem pręta luzy na tłokach. Ustawiasz tłok na górze i w momencie jak schodzi w dół przestajesz kręcić wałem a pretem naciskasz na tłok. Jeśli opadnie w dół to już jest jakaś przyczyna. W tym przypadku tak było.Cały czas było słychać metaliczny stukot. Wykręciłem filtr oleju i zauważyłem opiłki metalu. Po ściągnięciu miski jedna panewka była obrócona a drugiej prawie nie było.
[ Dodano: 16 Sie 2009 09:06 ]
Proponuję zamknąć ten temat, a dalszy ciąg obserwować w temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 12:25 przez Seba51a, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 140 gości