Odcina powyzej 4,8tys

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn lip 20, 2009 15:34

mettenos,

to według Ciebie na skrzyni 4T na trzecim biegu jakie obroty były przy prawie 150km/h?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lip 20, 2009 16:00

arwam, nie powinien zadzialac pierscien przelewowy w pompie, zeby 1.6 nie przekrecic?

Teraz pytanie natury technicznej. Dlaczego nie produkuje sie diesli z mozliwie jak najmniejszym skokiem tloka i duza srednica. Oczywiscie pewne proporcje powinny zostac zachowane jednak konstruujac tak diesla mozna z niego chyba wiecej wykrzesac jednoczesnie bedac bezpieczniejszym dla calej kosntrukcji. Czy moze jednak sie myle :helm:
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 16:00 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 20, 2009 16:00

arwam pisze:mettenos,

to według Ciebie na skrzyni 4T na trzecim biegu jakie obroty były przy prawie 150km/h?
arwam co prwada Mk2 1.6 TD jeździłem sporo czasu temu (gdzieś początek lat 90-tych a auto z 1988 roku) i nie pamiętam, jaka była tam skrzynia, czy 4T czy inna, ale pamiętam, że niewiele więcej można było kręcić niż 1.9 TD a zaznaczam że auto było w 100% sprawne, ale nie będę się z tobą spierał, być może różne modele 1.6 TD z różnymi skrzyniami kręciły różnie - tego nie wiem

[ Dodano: 20 Lip 2009 16:03 ]
bradley pisze: Teraz pytanie natury technicznej. Dlaczego nie produkuje sie diesli z mozliwie jak najmniejszym skokiem tloka i duza srednica.
myślę że jest to jednak w jakiś sposób wypośrodkowane, sporo krótszy skok tłoka równałby się z potrzebą uzysakania wyższych obrotów oraz ze sporo krótszą żywotnością
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 16:04 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn lip 20, 2009 16:12

bradley pisze:arwam, nie powinien zadzialac pierscien przelewowy w pompie, zeby 1.6 nie przekrecic?

Teraz pytanie natury technicznej. Dlaczego nie produkuje sie diesli z mozliwie jak najmniejszym skokiem tloka i duza srednica. Oczywiscie pewne proporcje powinny zostac zachowane jednak konstruujac tak diesla mozna z niego chyba wiecej wykrzesac jednoczesnie bedac bezpieczniejszym dla calej kosntrukcji. Czy moze jednak sie myle :helm:
w pompie był governor zrobiony i jeździł wtedy na turbinie GT2052V
z T3 już tak nie idzie choć też się ładnie kręci.
a co do skoku tłoka to krótki skok tłoka to mały moment obrotowy a większa moc przy tej samej pojemności.
duży skok tłoka to duży moment obrotowy przy niższych obrotach ale i niższa moc.
na codzień przydaje się bardziej moment obrotowy bo nie kręcimy cały czas przy końcu obrotka bo taki silnik by długp nie pożył

[ Dodano: 20 Lip 2009 16:13 ]
bradley pisze:arwam, nie powinien zadzialac pierscien przelewowy w pompie, zeby 1.6 nie przekrecic?
a gdzie to jest w mk2 ? i co to wogóle jest?
bo ja chyba bardzo zacofany jestem :wink:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn lip 20, 2009 20:30

arwam pisze:a gdzie to jest w mk2 ? i co to wogóle jest?
bo ja chyba bardzo zacofany jestem :wink:
A nie wiem, bo jezdzilem Kadettem i tam bylo takie zabezpieczenie, ze odcinalo paliwo jak z sandalem w podlodze przeciagnelo sie bieg czego nie testowalem bo skad mialem wiedziec, ze to mam w pompie :grin:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości