tylne koła nie są w idealnym pionie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
W trojkach jest podobnie wiec kolego nie masz co sie martwic. Kiedys slyszalem ze pod wplywem ciezaru kola sie prostuja cos jak w ciezarowkach tylko ze w druga strone.
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 02:09 przez Mavrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam szanownych kolegów,
mam prawie identyczny problem jak tutaj opisany
zauważyłem że zbiera bieżnik po wewnętrznej stronie obu tylnich kół, niecały rok temu była robiona zbieżność odkopałem wydruk z tej operacji i wygląda to tak:
wartość wartość min. wartość max
Zbieżność-LT -0*51' 0*05' 0*15'
Zbieżność-PT -0*41' 0*05' 0*15'
Kąt pochyl.-LT -2*20' -1*37' -1*17'
Kąt pochyl.-PT -2*01' -1*37' -1*17'
widać że odchyłki są znaczne przeczytałem dzisiaj ten post i troche mądrzejszy pojechałem do znajomego mechaniora żeby sprawdził czy tuleje w tylnej belce nie są wybite, mechanior wziął montówke troche poszarpał przy tulejach i stwierdził że są w najlepszym porządku a przyczyną zbierania bieżnika będzie krzywa tylnia belka.
W związku z tym mam takie pytania:
1. czy możliwe jest że belka mogła się przegiąć (auto mam od niecałego roku i wcześniejszej jego historii nie znam)
2. czy bardziej prawdopodobne że przegięte są czopy o czym ktoś już wyżej pisał
3. jak można stwierdzić która z tych dwóch rzeczy jest krzywa?
mam prawie identyczny problem jak tutaj opisany
zauważyłem że zbiera bieżnik po wewnętrznej stronie obu tylnich kół, niecały rok temu była robiona zbieżność odkopałem wydruk z tej operacji i wygląda to tak:
wartość wartość min. wartość max
Zbieżność-LT -0*51' 0*05' 0*15'
Zbieżność-PT -0*41' 0*05' 0*15'
Kąt pochyl.-LT -2*20' -1*37' -1*17'
Kąt pochyl.-PT -2*01' -1*37' -1*17'
widać że odchyłki są znaczne przeczytałem dzisiaj ten post i troche mądrzejszy pojechałem do znajomego mechaniora żeby sprawdził czy tuleje w tylnej belce nie są wybite, mechanior wziął montówke troche poszarpał przy tulejach i stwierdził że są w najlepszym porządku a przyczyną zbierania bieżnika będzie krzywa tylnia belka.
W związku z tym mam takie pytania:
1. czy możliwe jest że belka mogła się przegiąć (auto mam od niecałego roku i wcześniejszej jego historii nie znam)
2. czy bardziej prawdopodobne że przegięte są czopy o czym ktoś już wyżej pisał
3. jak można stwierdzić która z tych dwóch rzeczy jest krzywa?
Wszystko masz w idealnym popzadku. jak bedzie cos nie tak to zacznie Ci ciac opony z tytlu. Takie pochylenie jest w kazdym MK4 nie dosc ze sa pochylone to jeszcze te kola sa troche do wewnatrz zwrocone - patrzac od tylu auta to ich przednia czesc jest bardziej schowana do srodka. Ma to niby na celu zapewnienie lepszej trakcji.
[ Dodano: 26 Mar 2010 23:11 ]
adam_b jak Ci zbiera to masz 2 opcje
albo zestaw do regulacji kata tylnej osi - na ebay'u mzna dostac: CAMBER ADJUSTMENT KIT
albo wymienic belke na prosta bo przyczyna tego jest krzywa belka - bardzo czesty problem w MK4 i autach jemu macierzystych.
[ Dodano: 26 Mar 2010 23:11 ]
adam_b jak Ci zbiera to masz 2 opcje
albo zestaw do regulacji kata tylnej osi - na ebay'u mzna dostac: CAMBER ADJUSTMENT KIT
albo wymienic belke na prosta bo przyczyna tego jest krzywa belka - bardzo czesty problem w MK4 i autach jemu macierzystych.
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 01:11 przez bicker83, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]
Właśnie problem w tym że tnie bieżnik od wewnątrz, jest to wyraźnie widoczne na zimówkach które założyłem i przejechałem na nich około 4kkm, letnie które były założone mają wewnętrzną część bieżnika zjechaną całkowicie na "łyso"
jednak dalej myśle czy najpierw nie sprawdzić czopów, przyszło mi do głowy że gdyby wyciągnąć jeden i założyć np. w tokarke byłoby widać czy jest krzywy czy nie.
[ Dodano: 10 Maj 2010 20:20 ]
Jako że nadszedł czas wymiany opon na letnie a widząc co się stało z tymi na których jeździłem w zeszłym roku (od wewnątrz zrobiły się sliki) podjechałem na stacje diagnostyczną i podpytałem mechaniorów co o tym sądzą. Chłopaki podpowiedzieli że albo wymiana belki albo jest też opcja wyprostowania belki i nawet jest jeden warsztat w mieście ktory robi coś takiego. Podjechałem do gościa i umówiłem się na wolny termin. Auto odstawiłem w umówionym czasie po południu odebrałem no i na oko jest w porządku, facet twierdzi że bedzie dobrze i dał nawet gwarancję, za parę dni czeka mnie przegląd i przy okazji dam do sprawdzenia geometrie. Co wyjdzie napiszę, koszt prostowania belki 200zł.
z kupnem tego to pewnie będzie problemalbo zestaw do regulacji kata tylnej osi - na ebay'u mzna dostac: CAMBER ADJUSTMENT KIT
tu już mniejszy problemalbo wymienic belke na prosta bo przyczyna tego jest krzywa belka
jednak dalej myśle czy najpierw nie sprawdzić czopów, przyszło mi do głowy że gdyby wyciągnąć jeden i założyć np. w tokarke byłoby widać czy jest krzywy czy nie.
[ Dodano: 10 Maj 2010 20:20 ]
Jako że nadszedł czas wymiany opon na letnie a widząc co się stało z tymi na których jeździłem w zeszłym roku (od wewnątrz zrobiły się sliki) podjechałem na stacje diagnostyczną i podpytałem mechaniorów co o tym sądzą. Chłopaki podpowiedzieli że albo wymiana belki albo jest też opcja wyprostowania belki i nawet jest jeden warsztat w mieście ktory robi coś takiego. Podjechałem do gościa i umówiłem się na wolny termin. Auto odstawiłem w umówionym czasie po południu odebrałem no i na oko jest w porządku, facet twierdzi że bedzie dobrze i dał nawet gwarancję, za parę dni czeka mnie przegląd i przy okazji dam do sprawdzenia geometrie. Co wyjdzie napiszę, koszt prostowania belki 200zł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości