Syntetyczne paliwo diesla GTL do naszych aut??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz cze 21, 2009 13:35

robertsobol1983, ma racje, wszystkie stacje mają paliwa z polskiej rafinerii, różnią się zawartością biokomponentów i dodatkami, te cuda jak V-Power (stary) czy bp ultimate, są robione tak jakby na zamówienie, rafineria im dokłada pakiecik ulepszaczy, co także nie pozostaje bez wpływu na cenę.
To że paliwo pochodzi z jednej rafinerii nie znaczy odrazu że jest jakieś gorsze, ON na orlenie ma więcej biododatków i tyle.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz cze 21, 2009 16:41

Ostatnio sam jeżdżę na tym GTLu, elastyczność silnika na +, natomiast spalanie na tym samym poziomie. Lepszy rozruch niż na standardowym ON.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

DorianGray
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt cze 19, 2009 22:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DorianGray » ndz cze 21, 2009 17:10

robertsobol1983 pisze:, ... i nie wiem czy wszyscy wiedzą o tym że stacja z logiem Orlen czy Bliska to nie zawsze jest prawdziwy Orlen ale często zdarza sie ze to stacja prywatna a typ płaci tylko Orlenowi za Logo ...
Ze stacjami Shella jest tak samo, np. we Wrocławiu na Jaracza jest tego typu stacja (czyli tylko loga a Właściciel prywatny).



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » ndz cze 21, 2009 19:11

OOO no własnie zastanawiałem się czy z shellem i innymi stacjami jest tak samo. Widocznie wszyscy we wszystkim kasy szukaja i teraz nigdy się nie wie czy to oryginał czy bubel po logiem dobrej marki.......


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

woojas25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 331
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 23:46
Lokalizacja: z libiąża

Post autor: woojas25 » ndz cze 21, 2009 22:17

tez mam odczucie ze lepiej chodzi elastyczniejszy, czy nie spali nam tłoków?



arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 10:28

robertsobol1983 pisze:Nie jestem pewien czy wszystkie paliwo pochodzi z Orlenu ale na 100% jestem pewien ze paliwo na stacjach benzynowych we Wrocławiu pochodzi z Orlena a jak mi nie wierzysz to stań sobie rano na swojszycach we Wrocławiu gdzie jest cała "rafineria Orlena" i zobaczysz jak tankują sie cysterny BP, Lukoil i inne które zaopatrują w paliwo wszystkie stacje we Wrocławiu. Nie wiem jak jest z tym lepszym paliwem typu Ultimate byc moze BP dodaje swoich ulepszaczy które sa lepsze od vervy nie wiem ale na 100% shell v-power to paliwo nieporównywalnie najlepsze i na 100% jest to paliwo sprowadzane z Niemiec…
powiem Ci że Verva z orlenu jest o niebo gorsza niż zwykły ON z BP taka jest niestety prawda bo kto raz z moich znajomych zatankował na BP nawet zwykłego napędu to już nie wraca do Orlenu czy lotosa.
swego czasu w mojej okolicy był też dobry STATOIL ale albo zaczeli paprać paliwa albo konkurencja poprawiła jakość swoich paliw bo teraz jest na podobnym poziomie co ORLEN czy PETROCHEMIA



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pn cze 22, 2009 10:45

Ja powiem tak. Od prawie 9 miesięcy tankuje na BP lub Shellu (częściej BP). Wcześniej zdarzało się tnkować tam gdzie taniej (stacje przy Carrefour mają paliwo z Orlenu, na JET, Lukoil, inne wynalazki) i po zatankowaniu pierwszy raz na BP i Shellu nie zmienie stacji. Silnik chodzi lepiej, ciszej, lepiej odpala, mniej spali, lepsza elastyczność. Wole lać paliwo o 10 groszy droższe na litrze i więcej przejechać km na zbiorniku, niż tankować tanio i mieć problemy.



arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 11:06

_model_,

to może ja Ci udostępnię swoje auto i ciekawe czy nadal będziesz podtrzymywał że Shell jest dobry bo wtedy to auto mi prycha jak benzyniak i nie chce wogóle jechać tylko dymi



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pn cze 22, 2009 11:10

No ja na shellu tankowałem ze 3 razy i nie miałem problemów. Ale według mnie to i tak zależy od miejsca gdzie jaka stacja się zaopatruje w paliwo. WIdocznie u mnie w mieście shell jest dobry no i BP (na nim jeżdze i nie narzekam). A reszta niestety ma gorsze paliwa.

ARWAM: nie ma problemu możemy się zamienić i zobaczyć, że mój na shellu idzie dobrze. Widocznie u CIebie w okolicy Shell kupuje paliwo w jakiejś podejrzanej hurtowni ;). I tak większość stacji nawet tych markowych jest w rekach prywaciarzy, którzy tylko wykupują znak handlowy, a paliwo mogą brać skąd im się podoba.
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 11:12 przez _model_, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 11:11

P.S.

Z czystym sumieniem mogę polecić jeszcze stację WATKEM w Leżajsku którą z kolei polecił Mi kolega Michaś 1977 paliwo praktycznie takie samo jak zwykły ON z BP ale za to sporo tańsze tak że można się zastanowić bo nie które auta nie czują różnicy między ULTIMATE a zwykłym ON wtedy można się zastanowić nad tym paliwem.
dodatkowy plusik to minimalnie mniejsze zadymienie niż na paliwie BP ale w moim przypadku jest i tak dośc pokaźne :mlotek:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn cze 22, 2009 11:23

arwam, inna sprawa, że ty masz wsadzoną pompe z ciężarówki :) no i byle czego nie przeciśnie przez wtryski - podejżewam z tąd dymienie.



arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 11:24

_model_ pisze:ARWAM: nie ma problemu możemy się zamienić i zobaczyć, że mój na shellu idzie dobrze. Widocznie u CIebie w okolicy Shell kupuje paliwo w jakiejś podejrzanej hurtowni . I tak większość stacji nawet tych markowych jest w rekach prywaciarzy, którzy tylko wykupują znak handlowy, a paliwo mogą brać skąd im się podoba.
mógł byś się zdiwić bo chyba na palcu jednej ręki policzyć stacje na paliwie których nie marudzi tylko jedzie .

na paliwie ON a ULTIMATE jest około 0,7s różnicy w sprinicie do 100km/h a gdybyś Shella nalał to będzie więcej niż 2s i na tamtym paliwie silnik zaczyna bardzo głośno pracować.
wiem bo kiedys mój Tata zatankował jak jego auto robiłem i wiem jakie cyrki były



Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » pn cze 22, 2009 11:36

arwam pisze:_model_,

to może ja Ci udostępnię swoje auto i ciekawe czy nadal będziesz podtrzymywał że Shell jest dobry bo wtedy to auto mi prycha jak benzyniak i nie chce wogóle jechać tylko dymi
Nasuwają mi się dwie myśli: pierwsza to jest taka ze ten shell u ciebie to jest prywatny gdzie gosc płaci tylko za logo Shell a paliwo to domysl sie jakie moze byc u niego a druga moja mysl ze on na shellu moze miec zbyt dobra jakosc i zbyt duza liczbe cetanowa i twoj bez obrazy ale juz nie młody motorek moze miec problemy przez to i bardziej mu lezy lrzejsze paliwko niz o tak duzej liczbie cetanowej. Moim skromnym zdaniem to jezeli chodzi o paliwa tej duzo lepszej jakosci i o duzo wiekszej liczbie cetanowej to auta troche nowszej generacji moga duzo lepiej pracowac na tym paliwie ale gdy zaejemy shell v-power i jeszcze ten GTL to w autach starszej generacji moze to znowu skutkowac zła praca silnkia bo bedzie miało paliwo znowu przesadna dla niego liczbe cetanowa....


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

arwam

Post autor: arwam » pn cze 22, 2009 11:44

robertsobol1983 pisze:druga moja mysl ze on na shellu moze miec zbyt dobra jakosc i zbyt duza liczbe cetanowa i twoj bez obrazy ale juz nie młody motorek moze miec problemy przez to i bardziej mu lezy lrzejsze paliwko niz o tak duzej liczbie cetanowej.
silnik był doprowadzony dostanu idealnego w tamtym roku i nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia syntetycznego paliwa GTL mowię o zwykłym ON i V-Power bo to normalnie według mnie badziew jest i ja tych paliw nie zaleję do siebie.
po za tym że to silnik jest na komorze wirowej a nie na bepośrednim wtrysku przebieg ciśnienień w funkcji ruchu tłoka jest bardzo u ciebie i u mnie podobny więc myślę że to nie problem w liczbie cetanowej paliwa ( choć po części też) a tylko w jego jakości



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości