Dziwne zachowanie po remoncie góry silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » ndz kwie 05, 2009 13:28

A przy źle ustawionych nie kopcił by,bo na postoju nie kopci jak jade to nieraz puści dyma.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » ndz kwie 05, 2009 21:17

To że puści dymka przy deptaniu gazu to normalka w każdym nawet najnowszym dieslu ;) Dziwne że po wymianie wtrysków, pompy więcej ci paliwa żre i przy tym nie kopci jak smok... Pompiarz na pewno dobrze ustawił pompę ?? Wtryski wyregulowane ?? Filtr powietrza wymieniony ?? Jeździsz na dogrzanym silniku ??



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » ndz kwie 05, 2009 21:37

Po wymianie wtrysków i głowicy na starej pompie wyszło 8 l a na tej samej pompie przy lejących wtryskach spokojnie się mieścił w max 5,5l. Powymianie pompy pali 6,5, a prędkość max to 130 przy tym moim zdaniem przyśpiesza bardzo dobrze. Z tym rozgrzanym silnikiem to jest różnie bo auto jazdzi w cyklu mieszanym, a jeśli o filtry chodzi to wrzystkie wymienione.

[ Dodano: 05 Kwi 2009 21:39 ]
A pompa była u pompiarza sam zawoziłem więc raczej jest ustawiona, wtryski mechanik który robił auto gdzieś dawał do ustawienia podobno.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz kwie 05, 2009 23:15

a kąt wtrysku jest dobrze ustawiony ? zapala ładnie ? nie chodzi jakoś głośno w sęsie twardo itd ?



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » ndz kwie 05, 2009 23:22

Trząś nie trzęśe chodzi dość głośno ale raczej zawrze tak chodził pali dobrze tylko jak były mrozy to troszke przerywał przez ok trzy sekundy po odpaleniu ale to chyba któraś świeca, a co do kąta to nie byłem przy ustawianiu to nie mam 100% pewności.



arwam

Post autor: arwam » ndz kwie 05, 2009 23:46

prezes0420 pisze:To dlaczego spalanie nie spadło za wiele, podpowiedzcie coś bo nerwy trace na to auto!
jeśli ukręcisz za dużo to masz mało mocy i w efekcie musisz często redukować co skutkuje wzrostem spalania a nie jego spadkiem .
pierwsza sprawa to sprawdzić ustawienie rozrządu i kątak wtrysku bo od tych dwóch paramatrów wszystko zależy.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn kwie 06, 2009 01:09

prezes0420 pisze: prędkość max to 130
Musisz mieć strasznie rozjechany rozrząd, wszystko na to wskazuje, jeśli spalanie wzrosło właśnie po wymianie głowicy (typ musiał rozpiąć rozrząd), tylko ten przyrost jakiś taki duży :goof: 8 na sto to modzone dieselki palą, no ale takie to 130 robią na 3 ;)

Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to wtryski, może masz od jakiejś trzysety zasadzone?

Napiesz jeszcze jak z tym kopceniem, czy puszcza bączka czarnego przy przegazówce, czy widzisz w lustarku jak ciśniesz w sandał ciągle czarny dym, a może jest siwy lub niebieski?

Siwy dymek - kąt wtrysku
Czarny - lejące wtryski, za duża dawka, padła turbosprężarka, padła pompa(odpada)

Jaktam temperatura silnika się trzyma? Bo nic nie wspominałeś.



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » pn kwie 06, 2009 16:15

Jak jade to dymku nie zauważam zbytnio tylko czarami ciemny a jak gazuje na postoju to pojawi sie nie czarny tylko bardziej właśnie siwy taki dosyć jasny ale to jak mu mocno i gwałtownie na momęt gaz wcisne. Jeśli chodzi o tęperature to jak tylko zmieniłem pompe na inną zaczoł wolniej sie grzać i jak zimą stałem na zapalonym silniku z włączoną dmuchawą to ręperatura potrafiła spaść(na starej pompie zawrze tęperatura się trzymała idealnie).



arwam

Post autor: arwam » wt kwie 07, 2009 11:43

prezes0420 pisze:Jak jade to dymku nie zauważam zbytnio tylko czarami ciemny a jak gazuje na postoju to pojawi sie nie czarny tylko bardziej właśnie siwy taki dosyć jasny ale to jak mu mocno i gwałtownie na momęt gaz wcisne
albo padnięte turbo albo znacznie opuźniony kąt wtrysku

[ Dodano: 07 Kwi 2009 11:44 ]
wymień jeszcze termostat bo chyba za wcześnie się on otwiera



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » wt kwie 07, 2009 17:40

Ale sprawdzałem termostat w ten sposób że sprawdzałem dolny wąż od chłodnicy i jak praktycznie wskazówka od temperatury była na środku to wąż jeszcze był zimny.
A apropo turbo to jak je sprawdzić najprościej?
Jeszcze jedno mnie denorwuje w moim klekocie coś mi cyka w silniku co pare dni to słychać i samo przechodzi podczas jazdy?



arwam

Post autor: arwam » wt kwie 07, 2009 20:34

co do cykania to prawdopobnie popychacz ze starości sobie cyka
a turbo możnba tylko sprawdzić jeśli masz manometr to wtedy na 4 lub 5 pod górę gaż do spodu i wtedy widzisz jakie Ci ciśnienie tworzy suszarka i czy jest dobra.
nie bierze Ci oleju silnik?



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » wt kwie 07, 2009 20:47

Ale on bedzie sobie cykał raz na kiedyś np w jeden dzień przez 20 min i za 4 dni przez cały naprzykład- i to cyka najpierw cicho i coraz głośniej a potem przestaje? a z olejem kolego to jest tak że od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać ubywa ze trzy cztery minimetry na miarce.

[ Dodano: 09 Kwi 2009 20:52 ]
Panowie może mi ktoś polecić jakiś warsztat w okolicy Wrocławia lub Ostrowa Wlkp. w którym fachowo się zajmą ustawieniem pompy,kąta wtrysku itd?



Awatar użytkownika
luckylukass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: pn lis 03, 2008 19:18
Lokalizacja: Piła

Post autor: luckylukass » pt kwie 10, 2009 16:07

Mi przychodzą trzy pomysły:
-turbo sie zatrzymało i wyciąga 130km/h tyle że u mnie trwało to z 20s.
-kąta ustawienia zapłonu
-wtryski, co znaczy że są nowe? made in china? Wróc do starych wtrysków i zobaczysz co i jak. Trochę roboty i przynajmniej wykluczysz wtryski.



Awatar użytkownika
prezes0420
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob lis 01, 2008 23:49
Lokalizacja: Milicz
Kontakt:

Post autor: prezes0420 » pt kwie 10, 2009 16:12

Ale on ciągnie normalnie dobrze do 130 km na piątce i przy tej prędkości już pedał mam w podłodze i jakieś 3200 na obrotomierzu. A wtryski już na złomie dawno niestety.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 19 gości