1,6TD bierze olej... turbina?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » śr lut 25, 2009 10:41

no to cię pocieszę że to tylko turbo i można sie zamknąć w kosztach 300-350zł bo jak by silnik brał olej przez pierścienie to koszt części byłby znacznie wyższy
\ ( pierścienie, uszczelka pod głowicą szpilki do głowicy , uszczelka miski olejowej i klawiatry nowe śruby korbowodowe o ile jeszcze do całego zestawu by nie doszły jeszcze panewki)

[ Dodano: 27 Lut 2009 07:24 ]
kwietek pisze: pojawi się pełno nowych luzów, gdyż nie dasz rady tak dokładnie wszystkiego spasować jak było fabrycznie. Dlatego własnie po remoncie silniki nie wracają do pełnej sprawności.
wiesz ja mam zupełnie inne doświasczenie ale szlifów unikam jak ognia.
a jeśli masz cylindry w dobrym stanie to po wymianie pierścieni wróci
U mnie po 400 tys km ( możesz wierzyć albo nie ) masz jeszcze ślady honowania wykonanego w fabryce i nie mam żadnych problemów z silnikiem.
P.S. jest na sprzedaż



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » ndz mar 08, 2009 00:08

ciąg dalszy...
Prosze o pomoc, spod czego leje olej? czy z uszczelki pod głowica? Załaczam album zdjęc. Poradźcie co robić, bo juz sam nie wiem, czy wymieniać uszczelke pod glowcią, czy tylko uszczelniacze? turbo ma luz ale tylko gora dół.

http://socpaw.fotosik.pl/albumy/599969.html

PS: z przodu silnika świeza "maź" to ropa z wtrysków która wypłynęła po odpieciu wężyków
Ostatnio zmieniony ndz mar 08, 2009 00:35 przez socpaw, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 08, 2009 00:32

link nie działa



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » ndz mar 08, 2009 00:43

juz ok... :bigok:



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 08, 2009 00:56

jeśli turba w środu nie wycierałeś to winą zużycia oleju na taką skalę można obciążyć nieszczlności zewnętrzne i chyba pierścienie ale co od tych ostatnich to nie jestem pewiem bo jednak zdjęcia wszystkiego nie oddają.
zobacz czy ta sadza jest sucha,sypka czy może jednak jest tłustawa.
jeśli jest tłusta to olejsilnik łykał równierz przez pierścienie.
jak głowica od strony komór spalania?



Awatar użytkownika
socpaw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: śr paź 29, 2008 23:57
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: socpaw » ndz mar 08, 2009 01:00

głowicy jeszcze nie mam zdjętej bo myśle co robić dalej, bo blacharke mam w złym stanie, ale chciałbym go zrobić: tuning i podkręcenie tego silnika. tylko z kasą troche słabo... auto nie dymiło na niebiesko



arwam

Post autor: arwam » ndz mar 08, 2009 01:19

socpaw pisze:głowicy jeszcze nie mam zdjętej bo myśle co robić dalej, bo blacharke mam w złym stanie, ale chciałbym go zrobić: tuning i podkręcenie tego silnika. tylko z kasą troche słabo... auto nie dymiło na niebiesko

to ja tak jako ciekawostkę jako przestroga że czesem mimo bolączki nie ma objawu.
robiłem znajomemu paska b4 1.9TD który pił 1,5l/1000km oleju ale nigdy nie zakopcił ani na czarno ani na niebiesko po raz pierwszy się z czymś takim spotkałem.
zmieniliśmy turbo bo myśleliśmy że to ono niedomaga ale zużucie był nadal mimo szczelnego silnika aż przyszły chłodniejsze dni i pasek już niechętnie palił wic znajomy zarządził wymianę pierścieni i ogólneo poprawki silnika.
Pierścienie to można powiedzieć ze nie było wogóle bo przerwy w zamkach pierścieni zamist mieć około 0,5mm to miały 0,5cm.
i auto nie dymiło jak było ciepło napewno nie było żadnym "doctorów" w oleju bo były odrazu po kupnie wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne.
tylko raz się z czymś takim spotkałem i nie potrafię tego stny rzezczy wytłumaczyć w racjonalny sposób.
po zrobieniu silnika zużycie spadło do 0,5l/1000km co też jest za dużą iością .
Kolega sprzedał auto teściowi który to stwierdził że ja to du*a jestem nie mechanik że zobaczę jak jemu w zakładzie zrobią to ja jeszcze takiego udanego silnika na oczy nie widziałem.
zrobiona była głowica ( splanowana) gumki itp,
szlif wału ,cylindrów
słowem silnik od A do Z
I nie pompylił się;
jak odebrał z naprawy to oleju zaczął brał 1l/100km
a jechać się zanim niedało bo aż w oczy szczypało, to raz,
a dwa to to że wcześniej jakoś sięto turlało a po "remoncie" auto górkę widziało pierwej niczym kierowca.
To się nazywa REMONT.
Auto zostało profesjonalnie zaremontowane :cool:



jaro15
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 12, 2009 15:51
Lokalizacja: lublin

Post autor: jaro15 » pt mar 13, 2009 20:46

PANOWIE JAKI KOSZT DO 1.8T K-03 SAME MATERJAŁY PROSZE O CENE



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości