Jak sprawdzić czujnik temp cieczy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
DrLupus, To sprawdź na Vag-u jaką masz rzeczywiście temperaturę...
[ Dodano: 2009-01-14, 22:53 ]
Jak będzie 100 to sprawdź czy termostat otwiera dobrze i czujnik od wiatraka...
[ Dodano: 2009-01-14, 22:53 ]
Jak będzie 100 to sprawdź czy termostat otwiera dobrze i czujnik od wiatraka...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Jak zimny silnik nierówno pracuje na benzynie, a na gazie jest ok to przyczyną może być problem z emulacją sondy lambda.
Ja tak miałem w tamtą zimę, zwłaszcza na dużym mrozie. Dodatkowo przy przełączniku od gazu migała mi (zamiast świecić) zielona dioda od gazu, co oznaczało problem z sondą. Jeździełem tak aż do czasu jak mi zaczął palić 14 l gazu w trasie. Okazało się, że oderwał się przewód sygnałowy od sondy. Po jego podłączeniu wszystko wróciło do normy. Spalanie gazu wróciło do normy, nie telepie na zimnym na benzynie, a dioda od gazu stale świeci a nie miga.
Ja tak miałem w tamtą zimę, zwłaszcza na dużym mrozie. Dodatkowo przy przełączniku od gazu migała mi (zamiast świecić) zielona dioda od gazu, co oznaczało problem z sondą. Jeździełem tak aż do czasu jak mi zaczął palić 14 l gazu w trasie. Okazało się, że oderwał się przewód sygnałowy od sondy. Po jego podłączeniu wszystko wróciło do normy. Spalanie gazu wróciło do normy, nie telepie na zimnym na benzynie, a dioda od gazu stale świeci a nie miga.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
DrLupus, Ale te 100 stopni pojawiło się po wymianie termostatu czy czujnika?? Bo wynika z tego że czujnik przekłamuje...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Tak pomyślałem, że jeżeli tylko przekłamuje wskazówka (tzn. czujnik podaje jej zły sygnał ), to można by to dość łatwo oszukać/zmodyfikować. Za duże wskazanie temperatury oznacza za mały opór czujnika. Możnaby więc sprobować wstawić szeregowo jakiś rezystor. Jaki? To trzeba dobrać doświadczalnie, poczynając od małych wartości, powiedzmy od 10 Ohmów. Oczywiście tylko pod warunkiem, że faktyczna temperatura silnika jest OK, a tylko mamy złe wskazanie. Jednak to już spore kombinowanie, wymaga rozcięcia przewodu - nie wiem czy się opłaca. Ale ja bym zakombinował
Po wymianie termostatu, jakiś tydzień temu. Wcześniej (przez 3 lata) jeździłem na termostacie, z którym golfika kupiłem. Auto zupełnie inaczej się nagrzewa i chodzi, jest jakby żwawsze. Natomiast czujnik temp. był walnięty już w momencie zakupu bo wskazówka b.powoli szła w górę. Tak więc wstawiłem zamiennik, który teraz pokazuje 100. Myślę, że trzeba było wymienić jednocześnie i czujnik i termostat.palen pisze:DrLupus, Ale te 100 stopni pojawiło się po wymianie termostatu czy czujnika?? Bo wynika z tego że czujnik przekłamuje...
W 2010 założę sobie elektryczne szyby...
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
DrLupus, Hmmm a może termostat poprostu się zacina i za mało otwiera...
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 20:33 przez Paweł NPI, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Też tak myślałem nazajutrz po odebraniu auta od zaufanego zresztą mechanika. Ale on mnie uspokajał i mówił że gdyby faktycznie temp. wynosiła 100 st. i więcej to płyn wywaliłoby przez jakiś zawór bezp. w zbiorniczku wyrównawczym. Nie wiem czy to prawda czy nie... Natomiast sprawdziłem dzisiaj dokładnie jak to wygląda no i przy szybkiej jeździe mam 100, przy miejskiej (stop&go) 105, wentylator włącza się na chwilę przy 110 st. (ale muszę najpierw postać ok. 10min.) po czym wskazówka cofa się do 100... Na starym termostacie zimą ciężko było o włączenie wentylatora, no i silnik miałem wiecznie niedogrzany bo pod korkiem oleju miałem żółte mazidło... ale wtedy wskaźnik pokazywał po dłuższej jeździe (>15km ciągłej jazdy) 90 st.
ja mam pytanko,bo podlaczalem pod komputer i max temp to okolo 74-76 po wlaczeniu wentylatora spada do okolo 66C na wskazniku wacha sie kolo 70.Po sprawdzeniu mierniki na koncowkach 1,3 jest okolo 180-200omow (zaraz po wlaczeniu sie wentylatora) ale na 2,4 jest 420-460omow? na kostce pin 1,3 jest okolo 5V moze ktos wie co jest przyczyna? i z tego co wyczytalem ten czujnik sklada sie z 2 czujnikow jeden do komputera, a drugi do wskaznika?
ps.termostat napewno ok i nie o to pytam
ps.termostat napewno ok i nie o to pytam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 315 gości