Telepie silnikiem (AFN) podczas gaszenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Telepie silnikiem (AFN) podczas gaszenia

Post autor: doggie » śr gru 17, 2008 06:49

jarkob pisze:Witam,
Podczas gaszenia silnika buda się trzęsie. Poduszki silnika raczej są w dobrym stanie dlatego że nie trzęsie budą na zimnym silniku.
Obiło mi się o uszy że mogę mieć dziurawy jakiś wężyk. Nie mam zielonego pojęcia gdzie go mogę znaleźć. I Tu pytanie gdzie ten wężyk jest. Jeżeli możecie zaznaczcie mi na zdjęciu gdzie on jest.
Może trzęsienie jest wynikiem czegoś innego.
Miałem w swoim Mk5 identyczny problem podczas gaszenia silnika - niemalże chciał wyskoczyć spod maski - u mnie akurat przyczyną był dwumas, po wymianie dwumasu wszystko wróciło do normy



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr gru 17, 2008 15:34

no naprzykład u mnie w 1z nie ma dwu masu



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw gru 18, 2008 00:01

W 1Z nie mSZ DWUMASU, ale ostatnio kumpel paskiem TDi 1Z był u mechanika wymieniał pompe wody i mechanik przy okazji przestawił mu kąt wtrysku, bo jak on to powiedział silnik twardo sie gasił i przy tym telepał. Przyznam sie nie słyszałem zeby ktoś cos takiego praktykował, bo statyczny kąt ma byc ustawiony w granicach 50 i wtedy jest optymalnie. A jego TDi-k palił i pracował dobrze i raczej nie potrzebował korekty wtrysku.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw gru 18, 2008 00:56

szatanek pisze:przy okazji przestawił mu kąt wtrysku, bo jak on to powiedział silnik twardo sie gasił i przy tym telepał.
dziwna teoria , co ma gaszenie silnika do kąta wtrysku , przy gaszeniu odcinamy paliwo i tyle


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw gru 18, 2008 08:26

Z katami wtr mam duzo do czynienia i nigdy nie mialo to zadnego wplywu na wylaczanie silnika.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » czw gru 18, 2008 19:06

Na 99% przyczyna telepania silnikiem przy gaszeniu jest nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia, przetarty ktorys wezyk lub luzny króciec od pompy vacum-wiekszosc przypadkow(wczesniej u mnie czuc bylo nieco slabsze hamulce i slaba reakcja na dodanie gazu). Tak sie sklada , ze robilem to jakies dwa tygodnie temu podczas wymiany oleju itd. Mimo , ze dwie poduszki przydalo by sie juz wymienic to silniczek gasnie mieciutko jak nigdy dotad! pozdr.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw gru 18, 2008 23:44

jaradeus pisze:Na 99% przyczyna telepania silnikiem przy gaszeniu jest nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia
Nie dotyczy AFNa


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt gru 19, 2008 08:20

jaradeus u Ciebie pomogło bo masz silnik z klapą gaszącą ale AFN tej klapy nie ma.


Obrazek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt gru 19, 2008 14:41

Dokładnie tak w AFN-ie to odpda.
A czy próbował ktos z was zdjąć wąż z kolektora ssącego i podczas gaszenia zamknąć dopływ powietrza do silnika czyms szczelnym np. piłką do tenisa :), no wiecie czyms pasującym. Trzeba by było sprawdzic czy to ma związek ze sprężaniem .

[ Dodano: 28 Gru 2008 19:42 ]
No i jak koledzy rozwiązał ktos z was ten problem telepania silnikiem ??



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 11, 2009 17:18

no i jak, macie jakies dalsze teorie??.
a czy wywalone koło pasowe moze powodowac drgania i telepanie silnikiem podczas gaszenia??.
niby koło mam ok bo sie nic nie giba, wymieniałem wczoraj rozrzad i chciałem odkrecic koło paska rozrzadu na wale zeby tam przylukac, ale uwierzcie mi ze kreciłem na przdłuzce z rurka na koncu i sie wszystko gięło, hehhe i dałem spokój zostawiłem to.
koło paska wielorowkowego wyglada ok, nie widac zuzycia gumy, wiec nie wiem co i jak.



Awatar użytkownika
hx_malbork
TdiGangsters
TdiGangsters
Posty: 109
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: hx_malbork » ndz sty 11, 2009 18:19

mi odziwo telepalo i bylo glosne tluczenie przy gaszeniu spowodowane luzna oslona termiczna nad rura wydechowa. Dostawala takich drgan przy gaszeniu, ze az buda sie trzesla. Oczywiscie watpie aby u Ciebie to byl ten problem, ale warto dodac, ze i taka przyczyna moze spowodowac telepotanie samochodem.


[img]http://img191.imageshack.us/img191/623/ewfsdfsdf.jpg[/img]

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sty 12, 2009 00:10

piter_s i całe szczęście ze nie odkręciłeś tej śruby, powiem szczerze ze mozna sobie niezłego bałaganu narobic jak sie za lekko je dokręci,albo przeciagnie starą śrubę, było kilka przypadków ze przy wymianie rozrządu ktos odkręcił to koło i zakręcił na tej samej śrubie a poten silnik na złom. Wiec podczas wymiany rozrzadu albo wogóle jej nie ruszac albo odrazu kupic nową śrubę i koło i dowalic porządnie nawet z klejem.U mnie sie nic nie giba więc koła zębatego i śruby nie tykam. A jesli chodzi o koło to po gumie nie poznasz ze jest wywalone. u mnie stare piszczało na zimnym jak cholera guma była ok i tez sie nie gibało,jedno co dało sie zauwazyc to niewielki błyszczący(wytarty) ślad na obwodzie koła w miejscu łączenia sie gumy z metalem, dosłownie szerokości niecałego milimetra, był to znak ze było tam niezłe tarcie podczas pracy.
A powiedzcie jak u was sprawa wygląda z dwumasem? Moze ktoś wymieniał , i zmieniło sie coś odnosnie telepania?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn sty 12, 2009 19:45

wiec jak koło pasowe sie nie giba to nie powinno wytwarzac drgan???, nic nie piszczy.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn sty 12, 2009 22:47

Skoro nie ma bicia to nie powinno wytwarzac drgan.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości