Turbo 130 KM i 150 KM taki same??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Cowboy dzięki za pomoc mam plisa wiesz może kolektory różnią się miedzy TDI a TD tak jak dalszy odcinek rury wydechowej koszt zabudowy pod turbo Garret gt 1749VA to 240zł + turbinka i tu mam dylemat dokonać ulepszenia i czy silnik mi wytrzyma takie doładowanie czy iść w kierunku swamp i wpakować silnik z TDI zapasowa pompę wtryskowa przerobiłem ale nie miałem możliwości przetestować zastąpiłem fale na z TDI korpus z koszyczkiem i wałek 11mm co radzisz ulepszyć czy swamp
w AAZecie mozesz podnieś moc do 120KM w TDI osiagniesz koło 160KM bezpiecznieGoku-25 pisze:co radzisz ulepszyć czy swamp
przeczytaj cały ten tamat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25039&start=0
masz tam odpowiedż na wszytskie pytania, skarbica wiedzy modzenia 1.9 TD
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
jeżeli celuje w 170-175km to lepiej wsadzić turbo od 130 czy 150, jeżeli cały układ dolotowy będzie od 130 (rury,kolektor ssący, filtr, cooler) to coś trzeba przerabiać jeszcze? fmica nie planuje, ewentualnie czy IC od 130 może być za mały do tych mocy? jeżeli tak to będzie custom SMIC
ps. wtryski 216
ps. wtryski 216
Ostatnio zmieniony wt wrz 09, 2008 09:57 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zdecydowanie przy mocy ok 170 km z ALH FMIC bedzie niezbednygrzegorzp pisze:ewentualnie czy IC od 130 może być za mały do tych mocy? jeżeli tak to będzie custom SMIC
Wystarczy od 130, ale bedzie to kres jego mozliwosci, na 130-tce to raczej 160km,ja bym sie pokusil o turbo z ARL`a Przejrzyj sobie ten temat:grzegorzp pisze:jeżeli celuje w 170-175km to lepiej wsadzić turbo od 130 czy 150,
zdecydowanie przy mocy ok 170 km z ALH FMIC bedzie niezbednygrzegorzp pisze:ewentualnie czy IC od 130 może być za mały do tych mocy? jeżeli tak to będzie custom SMIC
Wystarczy od 130, ale bedzie to kres jego mozliwosci, na 130-tce to raczej 160km,ja bym sie pokusil o turbo z ARL`a Przejrzyj sobie ten temat:grzegorzp pisze:jeżeli celuje w 170-175km to lepiej wsadzić turbo od 130 czy 150,
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152996&start=0
Ostatnio zmieniony wt wrz 09, 2008 10:36 przez Matijas, łącznie zmieniany 2 razy.
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
modyfikacja
Witam,
Panowie mam delikatny problem tzn zmieniłem oprogramowanie silnika 1.9 tdi - 105km na około 30km więcej, właśnie samochód stoi u mechanika ze względu na to że nie wytrzymała turbina (pękł na pół wirnik).
Pytanie - co byście poradzili zrobić? czy lepiej wstawić turbinę standardową czyli od silnika 105km czy lepiej od mocniejszego mdelu 136km?
Z czym ewentualnie może się to wiązać? czy wogóle jest szansa żeby to pasowało?
BARDZO proszę o szybką odpowiedź albo wskazówkę.
Sprawa dotyczy VW Tourana 1,9 TDI z 2003 r
Jeszcze pytanko, czy jest potrzeba wymiany kolektora czy turbina od modelu 136km jest taka sama jak do 105km?
Panowie mam delikatny problem tzn zmieniłem oprogramowanie silnika 1.9 tdi - 105km na około 30km więcej, właśnie samochód stoi u mechanika ze względu na to że nie wytrzymała turbina (pękł na pół wirnik).
Pytanie - co byście poradzili zrobić? czy lepiej wstawić turbinę standardową czyli od silnika 105km czy lepiej od mocniejszego mdelu 136km?
Z czym ewentualnie może się to wiązać? czy wogóle jest szansa żeby to pasowało?
BARDZO proszę o szybką odpowiedź albo wskazówkę.
Sprawa dotyczy VW Tourana 1,9 TDI z 2003 r
Jeszcze pytanko, czy jest potrzeba wymiany kolektora czy turbina od modelu 136km jest taka sama jak do 105km?
-
- Ma gadane
- Posty: 245
- Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:49
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: modyfikacja
baca10 pisze:Witam,
Panowie mam delikatny problem tzn zmieniłem oprogramowanie silnika 1.9 tdi - 105km na około 30km więcej, właśnie samochód stoi u mechanika ze względu na to że nie wytrzymała turbina (pękł na pół wirnik).
Pytanie - co byście poradzili zrobić? czy lepiej wstawić turbinę standardową czyli od silnika 105km czy lepiej od mocniejszego mdelu 136km?
Z czym ewentualnie może się to wiązać? czy wogóle jest szansa żeby to pasowało?
BARDZO proszę o szybką odpowiedź albo wskazówkę.
Sprawa dotyczy VW Tourana 1,9 TDI z 2003 r
Jeszcze pytanko, czy jest potrzeba wymiany kolektora czy turbina od modelu 136km jest taka sama jak do 105km?
Jeżeli pęk wirnik to TURBO dosyć zrowo musiało przeładowywac po tym sofciku. Jezeli samochód ma byc do normalnej jazdy, załozył bym takie samo turbo ewentualnie od 1.9TDI 130KM lub 2.0TDI 140KM i po korekcji softu około 150KM z gwarancją na 12MC
[ Dodano: 02 Paź 2008 13:48 ]
Tak dokładnie możan i takie turbo założyć. Razem z softem około 170KM ale trzeba minimalnie przerobić downpipe, wydech ale fajnie bedzie decyzja nalezy do ciebie baca10_mumin_ pisze:wsadzał bym sprężarkę z ARL'a
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 16, 2015 21:52
Turbo 130 KM i 150 KM taki same??
Witam chciałbym zadać pytanie, mam golfa 1.9 tdi 2002 ASZ 130km. Oddałem turbo do regeneracji i nie wiem czy mozna zamienić turbo od arl 150km?Bez jakichkolwiek modyfikacji? U mnie turbo jest wraz z kolektorem wydechowym i czy w arl-u tez tak jest>?
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 16, 2015 21:52
Turbo 130 KM i 150 KM taki same??
A robiłeś może u siebie taką modyfikacje? Widzę że jesteś z kwidzyna ja ze sztumu. Polecasz gdzieś regeneracje turbo?Bo regeneruje w Turbo Pama Drewnica(stegna) ale naczytałem się opini z lat 2010-2012 to same negatywy znalazłem... Ogółem chciałem wsadzić turbo od 150 arl ale niektórzy piszą ze trzeba mapować ecu, inni piszą że nie trzeba i nie wiadomo dokładnie jak to jest. Turbo od 150 ma cisnienie 1.55bar a w ASZ ma 1.33 i to coś robi kurna czy nie będzie przeładowanie lub cokolwiek. Bo jak narazie to w swoim obecnym mam przeładowanie ciśnienia,(pewnie zapieczone łopatki).
Re: Turbo 130 KM i 150 KM taki same??
Ja mam u siebie zamienione turbo a asz na arl, nic się nie dzieje robota p&p. Różnica między tymi turbinami taka, że arl ma grubszą wirnik i większe koło kompresji. Zmieniaj i rób program.fisichella94 pisze:A robiłeś może u siebie taką modyfikacje? Widzę że jesteś z kwidzyna ja ze sztumu. Polecasz gdzieś regeneracje turbo?Bo regeneruje w Turbo Pama Drewnica(stegna) ale naczytałem się opini z lat 2010-2012 to same negatywy znalazłem... Ogółem chciałem wsadzić turbo od 150 arl ale niektórzy piszą ze trzeba mapować ecu, inni piszą że nie trzeba i nie wiadomo dokładnie jak to jest. Turbo od 150 ma cisnienie 1.55bar a w ASZ ma 1.33 i to coś robi kurna czy nie będzie przeładowanie lub cokolwiek. Bo jak narazie to w swoim obecnym mam przeładowanie ciśnienia,(pewnie zapieczone łopatki).
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 16, 2015 21:52
Turbo 130 KM i 150 KM taki same??
Czyli trzeba mapować silnik po wymianie turbo? Sama wymiana nic nie da?
Re: Turbo 130 KM i 150 KM taki same??
fisichella94 pisze:Czyli trzeba mapować silnik po wymianie turbo? Sama wymiana nic nie da?
nie trzeba , tyle ze sama wymiana nic nie da, nic nie przybedzie ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości