filtr węgla aktywnego - po co,czy mozna to przeniesc,usunac?

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adanio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob lut 06, 2010 17:45
Lokalizacja: LUB (prawie Lublin)
Kontakt:

Post autor: Adanio » sob lip 10, 2010 22:46

Główna róznica jak sie wywala instalecje evap i filtr weglowy to po zatankowaniu do pełna mocno czuć przez pewien czas paliwo również w aucie. Ja spotkałem sie z taka teorią (potwierdzona przez kilka osób) ze po wywaleniu Evapa VR dłuzej kręci zanim odpali :P Ja go mam wiec nie wiem czy to prawda. Ogólnie evap jest to ekologia i zużycie paliwa mniejsze pewnie o jakieś 50ml na tysiac km :D
Znam tez jeden przypadek zapalenia sie auta na postoju i na 99% było to własnie wskutek pozostawienia wężyka idącego do evapa pod maską tak jak oryginalnie się kończy bez zadnej przedłużki na zewnatrz.

Z drugiej strony jeździ mnóstwo ludzi autami bez tego, maja zazwyczaj tamtędy poprowadzony dolot zimnosci i sobie chwalą i nie narzekaja.



HGP vr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 23:47
Lokalizacja: z garażu..:P

Post autor: HGP vr6 » ndz lip 11, 2010 23:35

to teraz juz nie wiem co zrobic czy wywalic to ustrojstwo czy nie ..głosy podzielone a dolot by idealnie pasował :) :green_fuck: ..



Awatar użytkownika
noname_conek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: wt cze 26, 2007 22:43
Lokalizacja: Nowy Staw

Post autor: noname_conek » ndz lip 11, 2010 23:52

jest ktoś kto to robił? poprze fotorelacją i dobrym opisem? ;-) :bigok:


MÓJ GOLF:
Obrazek

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Post autor: adams » pn lip 12, 2010 10:23

no ja śmigam bez tego dziadostwa już rok, idealnie pasuje tam rurka która dostarcza powietrze do stożka :D

otwór w rurze dolotowej zaślepiłem, filierek na odmę, jeden przewód podłączyłem troszkę inaczej (ten gruby) a wężyki od odpowietrzania sobie gdzieś dyndają... Paliwem/spalinami czuć teraz dość intensywnie w kabinie ale mi ten zapach odpowiada :)


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
noname_conek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: wt cze 26, 2007 22:43
Lokalizacja: Nowy Staw

Post autor: noname_conek » pn lip 12, 2010 15:52

adams pisze:otwór w rurze dolotowej zaślepiłem, filierek na odmę, jeden przewód podłączyłem troszkę inaczej (ten gruby) a wężyki od odpowietrzania sobie gdzieś dyndają...
mógłbyś jakies fotki, jak to teraz wygląda


MÓJ GOLF:
Obrazek

HGP vr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 23:47
Lokalizacja: z garażu..:P

Post autor: HGP vr6 » pn lip 12, 2010 16:27

am tak wogóle ten filtr sie wymienia czy jest wieczny ?? czy co ?? ciekawy temat.. :chytry:



Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

Post autor: adams » wt lip 13, 2010 16:48

postaram się coś pstryknać na dniach...
Ostatnio zmieniony wt lip 13, 2010 16:51 przez adams, łącznie zmieniany 1 raz.


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

lider.dh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 20, 2004 12:12
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: lider.dh » wt lip 13, 2010 17:56

ja zrobilem tak
wywalilem filtr weglowy
wezyk z baku poprowadzilem do puszki filtra powietrza zeby zasysal sobie opary z baku nic w aucie mi nie smierdzi jezdze juz 2 lata(nie podpinalem go w dolot siedzi na luzno w puszcze filtra)
drugi waz ucialem i zatkalem zaraz przy przepustnicy bo tam wlasnie szedl
kawalkiem weza polaczylem dwa konce zaworka, zaworek wsadzilem w kawalek styropianu i wsadzilem jako podkladke pod puszke filtra powietrza prawie nic nie widac
dlaczego styropian ? zeby nie slyszec wkurzajacego cyp cyp cyp cypcyp
zaworek chodzi, ja go nie slysze, sterownik nie lapie bledu, wszyscy szczesliwi :grin:


pozdrawiam
LiDeR

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt lip 13, 2010 18:00

zamiast zaworku można podłączyć cewke z przekaźnika.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 13, 2010 22:27

HGP vr6 pisze:tak wogóle ten filtr sie wymienia czy jest wieczny ?? czy co ?
regeneruje się na bieżąco świeżym powietrzem



Awatar użytkownika
idgray
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2185
Rejestracja: wt paź 03, 2006 07:16
Lokalizacja: Żdżary
Kontakt:

Post autor: idgray » śr lip 14, 2010 10:23

mowa o "instalacji podciśnienia układ filtra z węglem aktywnym" ?
Obrazek
jeśli tak to co można wywalić by nie było problemów :chytry:
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 10:23 przez idgray, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » śr lip 14, 2010 15:22

idgray, Od fitra węglowego to masz na tym foto tylko zawór 12 i wężyk 13.
Większość z prawej to EGR ......
Ostatnio zmieniony śr lip 14, 2010 15:22 przez Dj Darecki, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
idgray
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2185
Rejestracja: wt paź 03, 2006 07:16
Lokalizacja: Żdżary
Kontakt:

Post autor: idgray » czw lip 15, 2010 08:35

no to nie wiem o co chodzi :( dajcie jakąś foto poradę :helm:



Krzysiek KB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 23, 2008 16:36
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Krzysiek KB » pt lip 16, 2010 21:44

A nie można po prostu przewodu, który idzie ze zbiornika paliwa połączyc bezpośrednio z zaworkiem elektrycznym (który jest połączony z kolektorem ssącym) pomijając filtr z węglem aktywnym? :chytry:
Ostatnio zmieniony pt lip 16, 2010 21:45 przez Krzysiek KB, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości