Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Post autor: hijacker4 » czw sie 27, 2009 13:47

arwam, u mnie występuje to samo i jak gasze silnik to odgłos jest jakby jakiś łańcuch spadł i uderzył o aluminium. poza tym jak stoi a luzie to cos jakby rzęzi ale tylko dopoki sie nie wcisnie sprzegła



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » czw sie 27, 2009 15:36

hijacker4, jak sie wcisnie sprzegło to cichnie??a to nie przypadkiem łożysko oporowe??


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

arwam

Post autor: arwam » czw sie 27, 2009 15:46

Balugass pisze:hijacker4, jak sie wcisnie sprzegło to cichnie??a to nie przypadkiem łożysko oporowe??
jak wciśniesz i cichanie to tłumik drgań skrętnych a łożysko słychać właśnie na wciśniętym sprzęgle



Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Post autor: hijacker4 » czw sie 27, 2009 18:31

arwam, jest tak jak mówisz jak wcisne sprzęgło to tego żężenia już nie słychać czasem scichnie także na jakiś czas jak mocno powysprzęglam tak na sucho. od czego więc zaczynać?

[ Dodano: 27 Sie 2009 18:33 ]
tyle że przy ruszaniu nie ma żadnych z objawów jakiś uszkodzeń, wyłącznie podczas "toczenia się" i manipulowanu gazem



arwam

Post autor: arwam » czw sie 27, 2009 21:33

hijacker4 pisze:arwam, jest tak jak mówisz jak wcisne sprzęgło to tego żężenia już nie słychać czasem scichnie także na jakiś czas jak mocno powysprzęglam tak na sucho. od czego więc zaczynać?
to są ogłasy pracy zużytych łożysk w skrzyni.
tyle że przy ruszaniu nie ma żadnych z objawów jakiś uszkodzeń, wyłącznie podczas "toczenia się" i manipulowanu gazem
tutaj należy szukać luzu w układzie napędowym ( miejsca gdzie on powstaje)
lub uszkodzonych poduszek



Awatar użytkownika
wandaltm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 23:51
Lokalizacja: tam gdzie piękne kobiety są i % nie brakuje

Re:

Post autor: wandaltm » pt sie 27, 2010 15:29

hijacker4 pisze:arwam, cos jakby rzęzi ale tylko dopoki sie nie wcisnie sprzegła

-jak masz samochód na biuegu jałowym ( luzie ) spróbuj podnieś pedał sprzęgła do góry - jeśli normalnie szumi a po podniesieniu pedlału do góry szum ustąpi masz walnięte sprzęgło lub sam jego docisk

Witam

Teraz mój problem podobny - opiszę go szczegółówo :helm:
MK 3, 1.9 TDi, silnik 1Z, 90KM, 94r. przelatane 300 000km :hehe: ok 45 000 wymieniony rozrząd bez napinaczy, 2 000km wymieniony olej ( cały czas Mobil 10W40 ) i filtr ( teraz chyba Man lub Filtron )

Trzepie mi całym samochodem - dałem do mojego mechanika, wymienił tylko poduszkę pod silnikiem ( tą przy skrzyni ) reszta rzekomo jest dobra ( gościowi ufam jak bratu bo to brat cioteczny daleki : ) i faktycznie klepanie całą budą ( 3d ) zmalało ale nie całkiem ...
... czy silnik zimny czy ciepły objawy są te same, np.
- pierwszy bieg - jak ciepły silnik to gaz dość mocno z 900 do ok 2 300 rmp - szarpanie jest odczuwalne ale nie jest duże
- drugi bieg - ok 25km/h i lekkie dodawanie gazu - zaczyna się szarpanie samochodem od obrotów ok 1500 - 2300 a powyżej jest ok
- trzeci i czwarty tak jak powyżej - lekkie dodawanie gazu i szarpanie w zakresie obrotów 1500 - 2300 - dodam że szarpanie jest nieznośnie, trzepie całym samochodem, kierowca, pasażer odczuwają to dość mocno na fotelach - wtedy redukuję i ciągnę po wyższych obrotach ale nie o to chodzi w dieslu :crazy:
Dodam iż w zakresie obrotów 900 - 1400 ( czyli jeszcze jak turbo się nie załącza ) szarpania nie ma, może czasem jako takie,
Już nie wiem co mam podejrzewać, szarpanie występuje ok 8 razy na 10 przyspieszeń, a więc często !
- sprawdzić resztę poduszek pod silnikiem ? ewentualnie je wymienić
- wymienić rozrząd ? - jakoś nie widzę powiązania ( ale po ok 50km to może już by należało ? + napinacze ?)
- docisk sprzęgła lub inny element przeniesienia napędu ?
- padające turbo ?
- padający przepływomierz ?
- przytkany układ paliwowy, filtr paliwa ( wymieniany ok 20 000 km) - filtr powietrza świeży :)
Dodam iż czasem jak lecę 160km/h przez ok 30-40 km włącza mi się alarm dźwiękowy oleju i mryga lampka oleju - ale to nie tu do opisywania - ale się zatrzymuje na papierosa.
Silnik i turbo ZAWSZE rozgrzewane przed ruszeniem i ZAWSZE studzone po zatrzymaniu się a przed zgaszeniem silnika, po prostu zbam :cool:

Proszę o propozycję co może się dziać - zasobnego portfela nie mam a nie chcę niepotrzebnych elementów wymieniać które są ok.

Info na forum i kopia na PW mile widziana,
pozdrawiam golfiaczy i proszę o pomoc.
Wtm


[b]Wandal(tm)[/b]rozebrać, złożyć, a później myśleć "co za śrubki mi zostały ? : )" niestety nie zawsze są możliwości do tej zabawy

arwam

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

Post autor: arwam » pt sie 27, 2010 22:22

odepnij wtyczkę impulsatora na skrzyni i się przejedź. jeśli pomoże to znaczy że nastawnik jest do czyszczenia



arwam

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

Post autor: arwam » pt sie 27, 2010 22:22

odepnij wtyczkę impulsatora na skrzyni i się przejedź. jeśli pomoże to znaczy że nastawnik jest do czyszczenia



arwam

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

Post autor: arwam » pt sie 27, 2010 22:24

odepnij wtyczkę impulsatora na skrzyni i się przejedź. jeśli pomoże to znaczy że nastawnik jest do czyszczenia



Awatar użytkownika
wandaltm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 23:51
Lokalizacja: tam gdzie piękne kobiety są i % nie brakuje

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

Post autor: wandaltm » wt sie 31, 2010 21:29

Dzięki arwam, taka operacja odpięcia wtyczki impulsatora na skrzyni nie będzie wymagała później podpięcia do VAGa ?
postaram się to wkrótce zrobić ( next week ) bo zalatany mocno jestem, zmiany w pracy, domu i życiu prywatnym ale jak ogarne chwile to napisze jakie efekty były. Jeszcze raz thx.


[b]Wandal(tm)[/b]rozebrać, złożyć, a później myśleć "co za śrubki mi zostały ? : )" niestety nie zawsze są możliwości do tej zabawy

Awatar użytkownika
wandaltm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 23:51
Lokalizacja: tam gdzie piękne kobiety są i % nie brakuje

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

Post autor: wandaltm » wt sie 31, 2010 22:03

a moze jest ktos w Wawie kto chce na to looknąć ?

Obrazek


[b]Wandal(tm)[/b]rozebrać, złożyć, a później myśleć "co za śrubki mi zostały ? : )" niestety nie zawsze są możliwości do tej zabawy

Awatar użytkownika
wandaltm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 23:51
Lokalizacja: tam gdzie piękne kobiety są i % nie brakuje

Re: Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu

Post autor: wandaltm » śr paź 13, 2010 14:37

arwam pisze:odepnij wtyczkę impulsatora na skrzyni i się przejedź. jeśli pomoże to znaczy że nastawnik jest do czyszczenia
Fakt, nastawnik. Na kompie wyszedł błąd suwaka. Wymiana na regenerowany/czysty i samochód jeździ jak wścienknięty, ale ...
przy zimnym silniku słychać/jest jakby dźwięk jakiejś pompki która jakby przetaczała, albo dźwięk pracującej sprężyny która o coś metalowego ociera.
Dźwięk jest jednostajny w równych odstępach czasu, co to mogło by być ?

Obrazek


[b]Wandal(tm)[/b]rozebrać, złożyć, a później myśleć "co za śrubki mi zostały ? : )" niestety nie zawsze są możliwości do tej zabawy

wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu

Post autor: wron » śr paź 13, 2010 14:50

kgregory pisze:VW Bora 1,9 TDI 90 KM, rok 1999.

Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny ... :grrr:
Tak jak w tytule, szarpie mi przy puszczeniu gazu w czasie jazdy bądź przy nagłym wciśnięciu. Najbardziej jest to odczuwalne na niższych biegach, na wyższych proporcjonalnie mniej. Przy odpowiednim trzymaniu wyższych obrotów silnika szarpanie nie występuje.
Wykluczyłem:

√ poduszki silnika. Najbardziej stawiałem na poduszkę łączącą silnik z karoserią (centralnie pod silnikiem). Inne poduszki też są OK. Sprawdzałem tylko obserwując ruszanie się silnika przy ruszaniem autem.

√ wykluczyłem nastawnik na pompie. Wypiąłem kostkę ze skrzyni biegów - bez zmian.

Czy pozostaje mi do wymiany sprzęgło ? Nie widze za bardzo zależności takiego zachowania w stosunku do sprzęgła. Miałem kiedyś z VW Polo doświadczenie z szarpaniem przy ruszaniu (trzęsło całym autem). Jeśli ktoś tak ma to ma spalony docisk. W obecnym przypadku sprzęgło działa bardzo dobrze.

Jakie mogą być inne powody takiego zachowania auta ? A może coś z elementów napędu ? Bez obciążenia, tzn. na podnośniku zjawisko jest niezauważalne.

Proszę Was o pomoc. Nie chciałbym, aby mechanicy wymieniali po kolei kolejne elementy, które nic nie zmienią.

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.
GK
czy ktoś zna rozwiązanie?
mam dokładnie ten sam problem



lambert86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: czw sie 02, 2007 22:13
Lokalizacja: pOOlandia :)

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

Post autor: lambert86 » sob mar 31, 2012 01:21

panowie mam taki sam problem jak kolega kgregory, wywaliłem koło dwumasowe i wstawiłem jednomas do tego mam nowe całe sprzęgło - objawy niestety ie ustąpiły!

przeguby tez odpadają. nie mam żadnych luzów w napędzie, wszystko sztywne jest tak jak powinno.



ktoś rozwiązał problem ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 178 gości