ROF pisze:Dzisiaj zamieniłem koła przód z tyłem, niestety obiaw pozostał.
a zmieniłeś z powrotem na zimówki, przecież tak najszybciej się dowiesz co jest nie tak, jeżeli przestanie to wina felg/opon jak będzie dalej na zimówkach to coś w zawieszeniu.
btw. też miałem drgania na kierownicy, ale po zmianie na letnie przestało, w między czasie wymieniałem przegub zewnętrzny, więc trudno powiedzieć co u mnie było przyczyną czy przegub czy felga/opona. Nie pamiętam, czy po zmianie przegubu były jeszcze jakieś bicia.
Niektóre uszkodzenia opony ciężko jest wykryć, ale osoba, która się tym zajmuje powinna się w końcu znać na rzeczy.
ROF pisze:ok, powiedz mi tylko jeszcze jak to zrobic? (z takich spraw jestem totalnie zielony) dam rade sprawdzic to we wlasnym zakresie czy musze jechac na kanal, ew. do jakiegos mechaniora?
przeguby zewnętrzne sam możesz sprawdzić, skręć mocno kołami (raz w lewo, raz w prawo) i rusz gwałtownie, zużyte powinny strzelać, choć nie zawsze. Jak strzelają to zbieraj kasę na wymianę, bo raz mogą postrzelać kilka razy, a raz i miesiąc pojeździsz. Mój strzelał całe dwa dni, potem brakło napędu i hol.
przeguby wewnętrzne raczej ciężko, żeby strzelały, czytałem kiedyś na forum, że zużyty przegub wewnętrzny może powodować drgania na kierownicy.
Oba przeguby (wewnętrzny i zewnętrzny) możesz sprawdzić też wzrokiem, zobacz czy gdzieś nie wylatuje smar, osłonka nie jest popękana etc.
Sworznie i końcówki będą trzeszczeć przy skręcaniu, bynajmniej ja tak miałem, do tego przy zużytych końcówkach samochód będzie pływał (podobno).
Możliwe, że drgania mogą być również od tulei na wahaczu. Najlepiej posprawdzaj te wszystkie części ale wcześniej zamień koła na zimówki. W zasadzie to każda zużyta część w większym bądź mniejszym stopniu przyczynia się do takich objawów.