Włączanie i wyłączanie wycieraczki tylnej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 05, 2008 23:43

tak może być. najpierw sprawdź ten bezpiecznik, potem kable, silnik na koniec.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » sob sty 05, 2008 23:44

Paweł MarekOkej. Jutro posprawdzam co i jak. Dzięki :okej:
lukasfenix pisze:Wycieraczka jest na przekaźniku-jeśli masz golfika po 89r to w drugim gnieździe w górnym rzędzie.

Jest problem bo mam z 89roku :helm: . A ten przekaznik jest tylko od tylnej wycieraczki?? Przednie działają, spryskują, tylna tylko spryskuje
Ostatnio zmieniony sob sty 05, 2008 23:49 przez kwadrat, łącznie zmieniany 2 razy.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Hiob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pt cze 08, 2007 14:16
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Hiob » ndz sty 06, 2008 05:27

a jak zdjac te gumowe oslony z kabli zeby je zobaczyc bo mi wyczieraczka tez nie chodzi:/


[b]Oceń mojego goferka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108481[/b]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/43/08c6ef6d1280be24.jpg[/img][/url]
Prace nad Car Audio rozpoczęte :D

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » ndz sty 06, 2008 08:22

1fryc pisze:cze witam mialem ten sam problem.rozwiazanie jest proste i nic nie wymieniaj trzeba 3 razy szybko ruszyc włącznikiem tak jak ja uruchamiasz czyli do przodu 3 razy przełacznikiem

Miałem juz trzy goferki,i w ani jednym niespotkałem sie z tym że żeby zatrzyma tylną wycieraczkę trzeba naciskać dwa lub tryz razy.Raz powino wystarczyc,niema innej opcji.Pozdro all.


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » ndz sty 06, 2008 14:46

Przed chwilą patrzyłem co z tą wycieraczką i dalej nic nie wiem. Zdjąłem tą gume co łączy klape z budą z jednej strony i tam pod nią te kable są jeszcze w takiej jakby izolacji i niestety nic nie widziałem. Jak zdjąc tą geme zeby cos zobaczyc, bo ciezki dostep jest do tych kabli?
Sprawdzałem tez bezpieczniki. Wszystkie są dobre. Ale nie wiem co z tymi przekaznikami. Nie wiem który jest od tylnej wycieraczki. Nie wiem czy to jest data ale na jednym z nich (tym niebieskim) jest oznaczenie 8/89. Zapodam fote to moze mi powiecie który jest od wycieraczki. Acha i jak włanczam wycieraczke to słychac co kilka sekund takie cykniecie (tak jakby dostawała impuls do czasowego włączenia sie)
Obrazek


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

1fryc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lut 08, 2007 18:57
Lokalizacja: GNIEZNO
Kontakt:

Re: cdn...

Post autor: 1fryc » ndz sty 06, 2008 15:02

Miałem juz trzy goferki,i w ani jednym niespotkałem sie z tym że żeby zatrzyma tylną wycieraczkę trzeba naciskać dwa lub tryz razy.Raz powino wystarczyc,niema innej opcji.Pozdro all.[/quote]


jesli tak piszesz to ok ale dlaczego na wyłaczniku koło rusunku wycieraczki sa 3 kreski _ _ _



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 06, 2008 15:50

kwadrat pisze:który jest od wycieraczki
72


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » ndz sty 06, 2008 15:57

Paweł Marek, dzieki. A nie wiesz czy pasuje jakis przekaznik od mkIII do mojego?? Jesli pasuje to który bo mam kumpla co ma mkIII.
A nie wiesz jak wyjąc te kable z tej gumy łączącej klape z budą??


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 06, 2008 16:03

[ Dodano: Nie Sty 06, 2008 3:04 pm ]
kwadrat pisze:A nie wiesz czy pasuje jakis przekaznik od mkIII do mojego??
mk3 ma taki sam i w tym samym miejscu (masz już auto z nową elektryką po sierpniu 89).
Przy okazji możesz poszukać sobie przekaźnika 99 w miejsce 19. Zyskasz możliwośc regulacji czasowej przednich wycieraczek.
Co do gumy szczegółow nie podam bo mam Vento, ale na pewno się jakoś wyciąga, najlepiej ogrzać suszarką.
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 16:05 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » ndz sty 06, 2008 16:11

Ok dzięki za odpowiedz :okej:
A nie wiesz moze czy da sie sprawdzic te kable od stroby wnętrza?? Któredy one idą?? Bo jak zcągnąłem tą gume to te wszystkie kable są jeszcze w takiej izolacji jakby i nie wiem czy i gdzie ona sie konczy
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 16:13 przez kwadrat, łącznie zmieniany 1 raz.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 06, 2008 16:31

zdejm od środka osłonę na klapie bagażnika, jedna śróbka i zatrzaski. Tam ją znajdziesz dzieli się do silnika wycieraczek, oświetlenia tablicy, do zamka. Możesz sobie przy silniku zobaczyć czy prąd dochodzi. Na jednym z kabli ma być plus po włączeniu zapłonu (czarno żółty), na drugim powinien pojawić się przy pociągnięciu wajchy (czarnozielony), no i masa brązowa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1483
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » ndz sty 06, 2008 19:17

No zdjąłem tą osłone na klapie, nawet odkreciłem silniczek z tych trzech srób ale niestety mam mchyba za duzą rekę zeby wypiąc wtyczke która wchodzi do silniczka. Jutro bede jeszcze działał. A jesli przekaznik jest walnięty to słychac to cykanie co pare sekund?? Czy przekaznik do nie ma nic do cykania? Bo mi cyka


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

master_graphic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 21:45
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: master_graphic » ndz sty 06, 2008 19:35

Witam kwadrat widze że jesteśmy z tego samego miasta

najprościej - połuż palec na przekaźniku i będziesz wiedział który cyka (czuć pod palcem)
cyknąć musi za każdym razem gdy naciśniesz wycieraczkę

odnośnie przewodów - miałem awarję że przecioł się kabel w gumie pomiędzy klapą a dachem, i wogule nie działała wycieraczka, przekaźnik cykał, bezpiecznik był wporzo

Do wyjęcia gumy pomogłem sobie płaskim wkrętakiem (wsadzałem delikatnie pomiędzy blache a gume i podważałem - schodzi prosto i łatwo) połączyłem kabelek który się przerwał lutując, nałożyłem koszulke termokurczliwą i spowrotem powsadzałem gume i cacy

Odnośnie wyłączania wycieraczki - odziwo działą i ponowne jednokrotne naciśnięcie, jak i trzykrotne - ech ta niemiecka technika

Pozdrowionka dla wszystkich



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 06, 2008 19:39

panowie przekaznik tylnej i przedniej wycieraczki w VW ma w sobie układ czasowy z impulsem , i musi sie włączac i wyłączac po jednokrotnym naciśnięciu manetki , innego sposobu nie ma , jesli kable są dobre w przelotkach i krańcowy wyłącznik w silniku jest dobry , to tylko przekażnik może świrowac

[ Dodano: 06 Sty 2008 18:41 ]
jak mi nie wierzysz to rozbierz przekaznik i tam masz scalak 555 , to jest czasówka

[ Dodano: 06 Sty 2008 18:42 ]
chyba że faktycznie masz sp..... wyłącznik krańcowy w samym silniczku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 251 gości