Jak sprawdzic czy ABS jest sprawny??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 26, 2007 23:41

ABS jest tylko w przednich kołach tak ??
Witam.
Po tym stwierdzeniu widzę że słabo się orientujesz w temacie (każdy ma prawo), więc najpierw spraddź, czy autko ma w ogóle ABS. Nieraz ktoś auto "uatrakcyjnia" samą kontrolką, licząc, że klient się nie zna. Znam taki przypadek że ktoś kupował autko z nienabitą klimą, a okazało się że od klimy ma tylko panel klawiszem A/C i nic więcej.
Pod maską powinno być duże metalowe urządzenie z którego wychodzi kilka cienkich metalowych rurek. Przy kołach powinny być plastikowe kilkucentymetrowe czujniki.
Pozostaje tylko jechac na warsztat zajmujący się elektroniką samochodową i zdiagnozować, być może poszedł jakiś czujnik, a ktoś to olał, i odłączył kontrolkę...
Pozdrawiam.



zxcv2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: wt cze 13, 2006 17:19
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: zxcv2 » pn lis 26, 2007 23:45

auto ma ABS, w bagazniku dodatkowo jest centralka czy komputer ABS firmy ATE.

Ide do garazu pogrzebać przy kołach coś...
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 23:47 przez zxcv2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 26, 2007 23:47

Golf GTi pisze:cos kolo 3-5 ohm ma byc.
Ja mam dane dla ABSu MK2 i ma być 800- 1400 ohm...

[ Dodano: 26 Lis 2007 22:55 ]
zxcv2 pisze:Ide do garazu pogrzebać przy kołach coś...
1. Podłącz lampkę, przewieź się po okolicy. Jak świeci to...
2. Wyczyść czujniki (cza zdjąć koła)
3. Wyczyść "ząbki" które czujnik zlicza
4. Usuń wszelkie drobiny metali, piasek itp, można użyć odrdzewiacza
5. Sprawdź wizualnie przewody, poruszaj nimi, zobacz czy nie ma przetarć, pęknięć.
6. Jeśli zrobisz to ze wszyskimi kołami, spróbuj się przewieźć czy lampka po kilkuset metrach zgaśnie.

Następnie w złączu sterownika między pinem 5+23 oraz 7+25 zmierz opór. Ma być 800-1400ohm. Możesz to sprawdzić przy czujnikach jeśli mają kostkę przy kole. Przy okazji wyczyść ją, i absolutnie nie zapuszczaj żadnym WD40, jak już to sprayem kontaktowym.
Powodzenia... :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości