12V - moc 44W przy rozruchu - podczas pracy 22-25W - pobór paliwa od 0,15 do 0,5 przy ciągłej pracy rozruchowej tj tak jakbyś ciągle miał zimny płyn i musiał go zagrzać. Nie bedzie nagrzany? w 10 minut u kumpla masz od -2 do 24stopni (bo 28 to za gorąco w aucie)zoso8894 pisze:3. webasto ? nie wiem jak to działa ale podejrzewam ze na 220 V , no i co bedziesz ciągnął
przedłużacz do gniazdka przez ulicę ? ile to ciągnie KW ? napewno efekt nie bedzie taki
jak nagrzany chodzący silnik przez chociażby 5 minut .
Odpalanie auta z pilota
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zoso8894, widze że nie bardzo wiesz o czym rozmawiamy - webasto czy też eberspeacher, czy hydronic - są to urządzenia - piece. Zasada działania - prosta -pompka paliwa pompuje do piecyka paliwo, dmuchawa pompuje powietrze a specjalny wtryskiwacz podaje na świece żarową w odpowiedniej dawce paliwo - następuje zapłon (dlatego też przy rozruchu największy pobór mocy) - w kociołku pod wpływem płomienia zagrzewany jest płyn chłodniczy który jest przez dodatkową pompę wody przepychany do nagrzewnicy a potem z nagrzewnicy do silnika - po chwili załączany jest nadmuch w aucie. Efektem tego masz zagrzane auto w środku oraz silnik. W przypadku zagrzania płynu powyżej 85 stopni urządzenie sie wyłącza i załącza po przestygnięciu
[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 10:06 pm ]
tu masz piecyk zamontowany w golfie 4
[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 10:06 pm ]
tu masz piecyk zamontowany w golfie 4
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 21:59 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
- daniel2505
- Użytkownik
- Posty: 291
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
To Webasto mokre. Lepszy ale trochę bardziej skomplikowany i droższy variant Mam w busie zamontowane Webasto suche. Tam po prostu piecyk pobiera paliwo i dmucha do kabiny ciepłe powietrze. W takie dni jak dzisiaj wystarczy 10 minut na zagrzanie kabiny. Przy wiekszych mrozach 20 min i szyby sa rozmrożone a w środku sachara. Wadą suchej instalacji jest to, że nie nagrzewa płynu chłodniczego co jest pomocne zwłaszcza w zimne poranki dla diesla. Zaleta to mniejsze zużycie energii i paliwa. W moim przypadku 0,25l na godzinę pracy. Urządzenie w zależności od sterownika mozna odpalać pilotem, zegarem czy telefonem. Kolejna zaleta to to ze generalnie webasto czy to mokre czy suche jest niezależne od silnika samochodu. Ma swoją pompkę paliwa i jeśli starczy prądu w akumulatorze odpali bez kłopotu. Masz pewnośc że samochód nie wjedzie nikomu w zad jak zostawisz przez niepamięć na biegu, ze patrol ekologiczny SM się nie czepi że złodziej raczej nie zdziwiony odjedzie twoim samochodem. Poza tym zużycie paliwa jest znacznie mniejsze niż silnika pracującego na biegu jałowym. Na allegro mozna przebierać w instalacjach nawet dedykowanych pod konkretne auto. Ceny używanych suchych instalacji zaczynają sie od 600zł. Więc chyna nie warto kombinować z pilotami czy innymi pierdołami.greg pisze:w kociołku pod wpływem płomienia zagrzewany jest płyn chłodniczy który jest przez dodatkową pompę wody przepychany do nagrzewnicy a potem z nagrzewnicy do silnika - po chwili załączany jest nadmuch w aucie. Efektem tego masz zagrzane auto w środku oraz silnik. W przypadku zagrzania płynu powyżej 85 stopni urządzenie sie wyłącza i załącza po przestygnięciu
Ostatnio zmieniony czw paź 25, 2007 08:15 przez daniel2505, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]
Panowie a powiedzcie jak cenowo wygląda mokre webasto do MK3 ? i gdzie w tym modelu instaluje sie tą nagrzewnicę?
Czyli to webasto podczas pracy zuzywa duzo mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa w samochodzie, ja myslałem ze to cudo jest duzo bardziej żarłoczne na prąd
Czyli to webasto podczas pracy zuzywa duzo mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa w samochodzie, ja myslałem ze to cudo jest duzo bardziej żarłoczne na prąd
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 16:41 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
przed zbiorniczkiem wyrównawczym (przynajmniej tak piszą w instrukcji montażu dla golfa 3 TDI)szatanek pisze:i gdzie w tym modelu instaluje sie tą nagrzewnicę?
zużycie prądy - webasto 44Watt + pobór prądu wentylatora dmuchawy a ile żre dmuchawa to ja nie wiem.szatanek pisze:Czyli to webasto podczas pracy zuzywa duzo mniej prądu niż jedna żarówka halogenowa w samochodzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 251 gości