olej silnikowy w mk3 vr6

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 16:45

lawrai pisze:offic ... mam go zalanego u siebie i wyglada to tak ze olej jak jest zimno to nawet nie chce wyciec z puszki a inne ciekną jak na olej przystało .

Ogólnie 20w to tylko klasa ... a z tego co czytałem ostatnio to 60 jest bardziej rzadsze niz 40 po rozgrzaniu i mniej krzepliwe podczas stygnięcia i dlatego wypływa z napinacza .

Ogólnie jest to chyba zadobry olej do vr6 starej konstrukcji skoro np. autodata zaleca na zmienny klimat 10w40 czyli pólsyntety
Co ty pieprzysz?? XXWXX oznacza klase lepkości przy odpowiednich temperaturach więc 20W60 ma większą lepkość niż 10W40, dlatego nie chciał ci wypłynąć z bańki=>20>10:). Podobnie jest przy nagrzanym silniku (i oleju oczywiście) bo 60>40 Jak mi nie wierzysz to sprawdź sobie cinienie oleju na jednym i drugim to moze coś ci zaświta...

[ Dodano: 16 Paź 2007 16:48 ]
BARANMC1 pisze:nawet VW zaleca 10w40 do VR6,
Nowego i dosć delikatnie użytkowanego
Zreszta zalejcie go nawet 5W30 bo przecież lepszy niz 20W60 (będzie gęstszy BARANMC1 tak???) i popiłujcie troche...
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 16:50 przez toffic, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 16:51

100% SYNTETYCZNY - TECHNOLOGIA PODWÓJNYCH ESTRÓW
SAE 20W-60


http://motul.orfika.net/catalog/product ... 2a3633ace5
polecam poczytac o ile sie wie co tam pisze!!
Ile VR6 miałes i ile razy zmieniałes olej i na jaki !!
wiec nie pierdziel takich bzdur wez sobie poczytaj !!
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 16:52 przez BARANMC1, łącznie zmieniany 1 raz.


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 16:54

BARANMC1 pisze:polecam poczytac o ile sie wie co tam pisze!!
Mówisz o kimś konkretnie??

[ Dodano: 16 Paź 2007 16:56 ]
Ile VR6 miałes i ile razy zmieniałes olej i na jaki !!
wiec nie pierdziel takich bzdur wez sobie poczytaj !!
_________________
Licz się ze słowami cwaniaku!! Olej to olej, nie zależnie czy go lejesz do VR6 czy 2R... Ty robiłeś jakis pomiary czy tylko lałeś i tyle cie to ochodziło??



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 17:02

toffic, tłumacze ci ale widze ze z marnym skutkiem, i tu nie kłania sie cwaniactwo tylko wiedza, a za nim cokolwiek wlewałem do moich VRek to zawsze najpierw dowiedywałem sie co i jak zeby nie było tak jak u kolegi ze nagle cos puka. VR inaczej reaguje na olej wiec jesli u ciebie w 1,8 cos sie sprawdziło nie znaczy ze w 2,8 Vr tez bedzie OK. Jak mi nie wierzysz to podejdz sobie do sieci np; Inter Cars ,AD czy Fota i zapytaj !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 17:05

BARANMC1 pisze:VR inaczej reaguje na olej wiec jesli u ciebie w 1,8 cos sie sprawdziło nie znaczy ze w 2,8 Vr tez bedzie OK
A kto mówi że nie sprawdzałem z VR6??? Sprawdzałeś kiedys cicnienie oleju na jednym i drugim oleju? Bo ja tak....
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 17:07 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 17:20

toffic, i napewno twoje doswiadczenie powie nam czy 20w/60 ma wiekszą gestosc niz 10w/40


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 17:29

BARANMC1 pisze:toffic, i napewno twoje doswiadczenie powie nam czy 20w/60 ma wiekszą gestosc niz 10w/40
nie, powie na lakim jest więsze cisnienie oleju... Nawet przy 115*C. O lepkości kinetycznej nam mówi indeks XXWXX...Więc słowa są chyba zbędne dla myślących..
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 17:32 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 17:42

toffic pisze:lepkości kinetycznej
Temat dzisiej lekcji to: ktory olej jest barzdiej gesty, a nie lepki, dobra bez sensu ciągnąc tu tysiąc postow, dal mnie Motuje jest rzadki i i jestem tego pewny


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 17:46

BARANMC1 pisze:al mnie Motuje jest rzadki i i jestem tego pewny
Ale rzadki kiedy??? Jak go wlewasz z bańki?? Bo to się kłóci nieco z tym co napisał Lawrai, niesądzisz?? Więc który z Was kłamie??



Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 17:57

toffic, RACZEJ NIKT NIE KŁAMIE!! popatrz
na przykłądzie CasrtolEDGE 10/60 i Casrtola magnateca 10/40 (edge to prawie to samo co Motul) czyli według ciebie 10w/60 bedzie gestszy??
MAGNATEC ma wrtosci:
Gestosc temp 15 stopni (g/ml) 0,873
lepkosc w temp 100 (mm2/s) 14,34
lepkosc w temp 40 (mm2/s) 95,3

Edge :
gestosc w temp 15 Oc 0,838
lepkosc w temp 100 Oc 23,5
lepkosc w temp 40 Oc 174

Teraz to juz chyba nie mamy wątpliwosci ze jest rzadszy
Mniejsza gestosc wieksza lepkosc to przeciez nawet na logike wychodzi ,po to jest taki rzadki zeby dokłądniej smarował i dla tego ma zwiekszona chemicznie lepkosc. Najwieksza głupota jest oznaczenie 20w/60 czy 10/60 przez to jest zamet
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 18:00 przez BARANMC1, łącznie zmieniany 2 razy.


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » wt paź 16, 2007 18:18

no tak jest lepszy przy katowaniu ale powiedz mi jakim cudem mineralny uszczelnił napinacz który trzymał na nim cisnienie a jak tylko przepłukał się z 20w60 to odrazu było słychac nie napiety łańcuch ?? . Wiem ze motul jest dobry i im rzadszy olej tym większe cisnienie ale chodzi o to ze moze on jest za rzadki własnie dla starego vr6 ? . Nie ma co się kłocić bo zapewne kazdy wie o co chodzi i nadajemy na podobnych falach ale chodzi tu o kulture pracy tego silnika . Wiadomo , mój akurat nie ma turbo ani nic w tym stylu i nie wiem czy po prostu jest sens lać ten motul skoro cylindry są po szlifie ? . Pozdr


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt paź 16, 2007 18:24

lawrai pisze:no tak jest lepszy przy katowaniu ale powiedz mi jakim cudem mineralny uszczelnił napinacz który trzymał na nim cisnienie a jak tylko przepłukał się z 20w60 to odrazu było słychac nie napiety łańcuch ?? . Wiem ze motul jest dobry i im rzadszy olej tym większe cisnienie ale chodzi o to ze moze on jest za rzadki własnie dla starego vr6 ? . Nie ma co się kłocić bo zapewne kazdy wie o co chodzi i nadajemy na podobnych falach ale chodzi tu o kulture pracy tego silnika . Wiadomo , mój akurat nie ma turbo ani nic w tym stylu i nie wiem czy po prostu jest sens lać ten motul skoro cylindry są po szlifie ? . Pozdr
Ja się jednak chyba będe upierał: zmierz ciśneinie

[ Dodano: 16 Paź 2007 18:28 ]
BARANMC1 pisze:Mniejsza gestosc wieksza lepkosc
Czyli np. benzyna jest bardziej lepka?? Bo to ze ma mniejsza gęstosc to chyba się nie bedziesz kłócił??

[ Dodano: 16 Paź 2007 18:29 ]
MAGNATEC ma wrtosci:

lepkosc w temp 100 (mm2/s) 14,34
EDGE ma:
lepkosc w temp 100 Oc 23,5
[/size]To co jest bardziej LEPKIE przy 100%C ( bo chyba taka temperatura nas interersuje)???
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 18:32 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » wt paź 16, 2007 18:31

BARANMC1 pisze:toffic, RACZEJ NIKT NIE KŁAMIE!! popatrz
na przykłądzie CasrtolEDGE 10/60 i Casrtola magnateca 10/40 (edge to prawie to samo co Motul) czyli według ciebie 10w/60 bedzie gestszy??
MAGNATEC ma wrtosci:
Gestosc temp 15 stopni (g/ml) 0,873
lepkosc w temp 100 (mm2/s) 14,34
lepkosc w temp 40 (mm2/s) 95,3

Edge :
gestosc w temp 15 Oc 0,838
lepkosc w temp 100 Oc 23,5
lepkosc w temp 40 Oc 174

Teraz to juz chyba nie mamy wątpliwosci ze jest rzadszy
Mniejsza gestosc wieksza lepkosc to przeciez nawet na logike wychodzi ,po to jest taki rzadki zeby dokłądniej smarował i dla tego ma zwiekszona chemicznie lepkosc. Najwieksza głupota jest oznaczenie 20w/60 czy 10/60 przez to jest zamet


dokladnie


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » wt paź 16, 2007 19:15

toffic, NOrmalnie niesamowity jestes , pisze czarno na białym a ty dalej sie upierasz , nie chce mi sie juz pisac bo widze ze ty poprostu wysysliłes Motula i inne te oleje i wiesz najlepiej, a dane podawane przez producenta co go gestosci potrafisz obalic mierząc jego lepkosc


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości