FAQ: Regulacja pompy wtryskowej 1.6 1.9 TD zwiekszanie dawki

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

pablo84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn lip 24, 2006 20:27
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pablo84 » czw maja 10, 2007 20:13

zaprzal, Witam, mam pytanie. czy pompę wtryskową można przykręcić do silnika bez żadnej regulacji, mam na myśli jej sposób zamocowania przy silniku. Odebrałem auto od mechanika, wymieniał popychacze, i twierdził że musiał odkręcać też pompę wtryskową. Samochód po jego czarach zaczoł mi kopcić nawet jak delikatnie dodaję gazu i wydaje mi się mulisty.....:( On twierdzi że to wina turbiny. Mam golfa 3 1,9 TD, silnik AAZ bez obrotomierza, ale jak włączę tryb serwisowy ma 800 obrotów i się trzęsie. Wydaje mi sie to wszystko dziwne, przed jego cudami było 950 i nie kopcił tak...Z góry dziękuję za jakieś sugestie i pomoc. pozdrawiam,



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw maja 10, 2007 22:15

pablo84, polozeniem pompy wzgledem silnika ustawia sie poczatek tloczenia... nagle po wizycie u mechanika padlo turbo, zabawne


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw maja 10, 2007 22:29

pablo84 pisze:ale jak włączę tryb serwisowy ma 800 obrotów i się trzęsie
hmm jaki tryb serwisowy?? lepiej zmien mechanika


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw maja 10, 2007 22:45

a jak poprawnie ustawić (zamontować) pompę do silnika, bo ja remontowałem silnik i zmieniłem pompę i po zmianie też mi kopci, nawet lekko depcąc po gazie, przedtem tego nie było.



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » sob maja 12, 2007 14:53

kaczor4011 pisze:pablo84 napisał/a:
ale jak włączę tryb serwisowy ma 800 obrotów i się trzęsie
hmm jaki tryb serwisowy?? lepiej zmien mechanika
Wciskając odpowiednio guziczki przy wyświetlaczu można włączyć obrotomierz elektroniczny :)

PozdraVWiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob maja 12, 2007 15:31

a mi chyba pompa sie skonczyla niechce ciagnac powyzej 3500obrt tzn ciagnie ale szarpie jakby niedostawal paliwa i co najlepsze zaczyna sie to od 3 biegu na nizszych normalnie ciagnie do wysokich obrotow.Teraz pytanie czy czasem nie przesadzilem z dawka paliwa ogolnie auto kopcilo jak mu dalem gaz do konca na wolnych obrotach zero dymienia



michu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw mar 08, 2007 11:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michu » sob maja 12, 2007 17:23

Pomyślcie ze mną co może być powodem spalania około 10l/100km. Rozrząd jest wymieniony uznajmy, że OK. Pompa wtryskowa uszczelniona sprawdzona i też OK. Turbo wymieniłem i pompuje do ok. 0,8bara. czyli tez OK. Samochód nie kopci w ogóle - ani po odpaleniu ani podczas przyspieszania. Jedyną śrube na pompie, której nie dotykałem to jest regulacja wydatku szczatkowego ponieważ nie mama klucza którym mógłbym zluzować kontrę. Kombinuje więc z dawką. Mam takie spostrzeżenia: wkręcam dawkę na tyle na ile obroty opadają w miarę szybko, samochód pszyspiesza płynnie, ma kopa jak trzeba tylko, że pali powyżej 10l/100km. ! kręcę teraz dawką: wykręcam pół obrotu i objaw jest taki: samochód do 2500obr/min dopóki turbo nie napompuje ok. 0,5 bara jest muł straszny - kiedy osiągnie tą wartość zaczyna przyspieszać ale jest to na zasadzie "uderzenia" gwałtownie czuć zwiększanie obrotów. Pali wtedy troche mniej czyli ok.10l/100km. Co mam zrobić z tym cholernum silnikiem aby mniej palił? Robię dziennie ok. 50km więc czuję różnice dość szybko. pozdrawiam



McGyver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:22
Lokalizacja: Podlaskie Białystok
Kontakt:

połozenie pompy wtryskowej

Post autor: McGyver » śr maja 16, 2007 20:58

położenie pompy wtryskowej jest bardzo ściśle określone na bloku i musi się ją ustawiać specjalnym przyrządem wkręcanym w głowiczkę pompy. dla silnika RA ta wartość to 1,0mm+-0,02mm a dla SB 0,9mm+-0,02mm. Co do dymienia po wymianę popychaczy to podejrzewam że walnąć sie gosciu z fazami rozrządu i przestawił kąt wtrysku. jeśli te dwie rzeczy nie są prawidłowe nawet się nie zabierajcie za jakiekolwiek regulacje pompy wtryskowej. Ostatnio miałem taki przypadek że poprawiałem wymianie rozrządu po fachowcu który x lat już sie w tym grzebie w pasku B5 1,9 tdi AHU, chłop wymienił rozrząd a nie miał pojęcia o tym że przy każdej wymianie rozrządu w silnikach diesla vw audi ustawia sie fazy rozrządu i kąt wtrysku :hmm: :hmm: :hmm: czego nie robi 95% speców od klekota, stawiają poprostu kreseczki markerem przerzucają pasek i narazie. właściciel po wymianie odrazu odczuł spadek parametrów i inną prace, dwa razy mu jeszcze autko stawiał do poprawy i zrobienia i....... NIC!!!! Ja wymieniłem w nim popychacze i ustawiłem na nowo kąt wtrysku który był za późny o 0,22mm i fazy rozrządy przesunięte o jakieś 5-7 stopni. Jak sie nim przejechał po zrobieniu to banana maił na gębie od ucha do ucha bo powiedział, że one nigdy tak nie chodziło!!!!



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr maja 16, 2007 21:38

McGyver, o co chodzi z tymi fazami rozrządu??



McGyver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:22
Lokalizacja: Podlaskie Białystok
Kontakt:

rozrząd

Post autor: McGyver » śr maja 16, 2007 22:29

z tyłu wałka rozrządu jest płaskie wycięcie grubości 4,5mm, po włożeniu w niego blokady bądz przedłużonego wiertła 4,5mm :grin: znak na kole zamachowym musi stanąć na ZERO!!!! idealnie. blokada pasuje tylko w jeden sposób, wycięcie ma być równoległe do górnej płaszczyzny głowicy. Jeśli nie pasi to trzeba to zregulować, ale to już troszkę bardziej skomplikowane i precyzyjne :bajer: i dokładnie w tym położeniu muszą być też wartości zadane ustawienia początku wtrysku dla każdego klekocika vw czy audi. każdy klekocik ma regulacje kąta wtrysku ale każdy na swój sposób, VAG jest jak dla mnie pod tym wzgledem spox, jedyne co to regulacja kąta wtrysku w 5 cylindrowcach audi może nieco zdołowąć człowieka :) tam to i czasem za 10 regulacją potrafią wyjść złe nastawy, 4 garki są o wiele prostszy do tego



Awatar użytkownika
zwiro2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 26, 2007 23:58
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: zwiro2 » pn kwie 21, 2008 18:19

dawid018 pisze:
To_mas pisze:Jak to zwięszkyć TROSZECZKE dawke ?
luzujesz kontrę na 13 klucz i śrubokrętem wkręcasz o ok 1/6 obrotu śrubkę od dawki.porem przytrzymując w stałym położeniu śrubkę dokręcasz kontre
co do pompy to pojecia nie mam.

W ktora strone mam krecic ?? rozumiem ze w lewo ??


auto legenda

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 21, 2008 18:40

zwiro2 pisze:W ktora strone mam krecic ?? rozumiem ze w lewo ??
Jak chcesz zwiększyć dawkę to kręcisz w prawo, zgodnie z ruchem wskazówki :) Przy kontrze dobrze przytrzymaj śrubokrętem, aby przypadkiem nie zwiększyć bardziej dawki :chytry:



Awatar użytkownika
Bananicho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 11:18
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Bananicho » pn kwie 21, 2008 19:22

Witam. Mam pytanie odnośnie zwykłego diesla, czy zwiększenie dawki w D da znaczny efekt i jak tego dokonać, czy jest to podobne ustawianie jak w TD ??


MK2 JP lubi OR :D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn kwie 21, 2008 19:31

Bananicho pisze:czy zwiększenie dawki w D da znaczny efekt i jak tego dokonać
Efekt może będzie ( nie taki jak w TD), ale na pewnie zacznie mocniej kopcić, ponieważ zbraknie powietrza :chytry:. A co do regulacji, to zapewne tak samo jak w TD... kurcze zapodziałem gdzieś moją starą pompę od JPka, to bym sie upewnił, ale zdaje mi się że podobnie regulujesz jak w TD..



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości