TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: jhosef » śr paź 03, 2012 11:46

ZbyszkU pisze:Skąd ta niebieska chmura dymu?
Przez nieszczelne gumki zaworów olej ścieka do cylindrów. Przepala się po odpaleniu i dymienie zanika do następnego postoju.



krysztalWRX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 23:10

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: krysztalWRX » pn paź 08, 2012 09:14

Koledzy potrzebna pomoc. Ostatnio z rana po dluższym postoju mój aaz ma problem z odpalaniem. Podczas kręcenia rozrusznikiem z wydechu leci sporo siwego dymu. Gdy w końcu zaskoczy chodzi w porządku, nie kopci i przez resztę dnia pali już dobrze. Co może być przyczyną? Filtr paliwa, świece, a może uszczelka pod głowicą?? Martwią mnie te duże ilości dymu przed odpaleniem...



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » pn paź 08, 2012 20:25

krysztalWRX pisze: Filtr paliwa, świece
To podlega wymianom okresowym, świece wykluczam, jeśli temp powyżej 5 stopni podczas kręcenia. Filtr paliwa jak nie był wymieniany w ciągu ostatnich 15-20tys jest podejrzany.

Do sprawdzenia na pierwszy ogień kąt wtrysku, jak będzie ok to ja bym się czepiał układu wtryskowego, ewentualnie czujniki temp posprwadzać


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » śr paź 10, 2012 09:45

siwy dym to chyba swiece nie grzeja - ja tak kiedys mialem w mk2. Swiece dobre przekaznik dobry a okazal sie upalony bezpiecznik paskowy i na swiece nie dochodzil prad


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

krysztalWRX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 23:10

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: krysztalWRX » śr paź 10, 2012 10:04

ronuch, a gdzie tego bezpiecznika szukac? Dodam że kontrolka świec po przekręceniu kluczyka na chwilę się zapala i bardzo szybko gaśnie



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » śr paź 10, 2012 12:02

krysztalWRX pisze:ronuch, a gdzie tego bezpiecznika szukac? Dodam że kontrolka świec po przekręceniu kluczyka na chwilę się zapala i bardzo szybko gaśnie
Jeśli temperatura zewnętrzna jest powyżej 5 stopni świece się nie załączają i nie ma czego szukać ! Do sprawdzenia kąt wtrysku


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » śr paź 10, 2012 18:44

nie wiem jak w mk3 ale w mk2 byl on na podszybiu od strony silnika w takim czarnym pudeleczku - najprosciej idz po kablu od swiec a znajdziesz.
Co do temp to azz to nie tdi i tam swiece sa zawsze grzane


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

pawulon70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 11, 2012 09:16

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: pawulon70 » czw paź 11, 2012 12:39

Witam .
Proszę pomóżcie !!! :-(
Mam golfa 1996r , 1.9 TD AAZ , posiadam go od pół roku i od około 3tygodni mam problemy z odpalaniem .:
-rano pali na dotyk bez krecenia długo , nie dymi , moc ma - bez problemu 170km/h , spalanie 5l/100 . Po przejechaniu obojętnei jakiego dystansu pali od razu jeżeli spróbujemy po chwili , a jeżeli po stoi 5minut , czasem 1-2 h , to za chiny nie idzie go odpalić.Kreci szybko i ani nu nu -nawet dymka nie puści ! Paliwo w pompie jest powietrza w wężykach nie ma ,filtr i zaworek w filtrze zmieniony , ssanie w pompie automatyczne , imobilizer fabryczny w kluczyku - co za nim idzie na pompie paliwa tu gdzie jest elektrozawór paliwa ( zawór stop ) jest plastikowa puszka od imobilizera i ona tam podaje prąd na elektrozawór. Kabelki dochodzą tam dwa +12V i + 11,5 V , zawór w pompie słychać jak sie otwiera , a mimo wszystko za nic nie odpala. A zostawie go na pare godzin , czasem na 30 minut i od pali bez niczego. Nie mam pojecia gdzie szukać przyczyny - przeszukałem juz co mogłem.

POMÓŻCIE - PLEASE !!!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: italiano_83 » ndz paź 14, 2012 22:40

szewczi90 pisze:może mi ktoś powiedzieć po co jest nowa mapa? skoro w aucie nie było dłubane nic nie przestawiane w kompie to dlaczego tak się dzieje że potrzebna jest korekta map?
Gdybyś się trochę wysilił i poczytał forum to wiedział byś o co chodzi. W skrócie, ALH ma dwumasowe koło zamachowe i inżynierowie VW w dbałości o nie w pewnych sterownikach - zastosowali mapę rozruchu o parametrach, które będą chronić dwumasa. Chodzi o moment kiedy ma zostać wtryskiwane paliwo- obroty silnika. Stary rozrusznik nie jest w stanie wykręcić odpowiednich obrotów i komp nie polewa gnoju więc nie następuje zapłon.
Tuner zmienia wartości zapisane w mapie - obniżając próg minimalnych obrotów i pewnie coś jeszcze z dawką paliwa ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

pawulon70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw paź 11, 2012 09:16

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: pawulon70 » pn paź 15, 2012 21:41

pawulon70 pisze:Witam .
Proszę pomóżcie !!! :-(
Mam golfa 1996r , 1.9 TD AAZ , posiadam go od pół roku i od około 3tygodni mam problemy z odpalaniem .:
-rano pali na dotyk bez krecenia długo , nie dymi , moc ma - bez problemu 170km/h , spalanie 5l/100 . Po przejechaniu obojętnei jakiego dystansu pali od razu jeżeli spróbujemy po chwili , a jeżeli po stoi 5minut , czasem 1-2 h , to za chiny nie idzie go odpalić.Kreci szybko i ani nu nu -nawet dymka nie puści ! Paliwo w pompie jest powietrza w wężykach nie ma ,filtr i zaworek w filtrze zmieniony , ssanie w pompie automatyczne , imobilizer fabryczny w kluczyku - co za nim idzie na pompie paliwa tu gdzie jest elektrozawór paliwa ( zawór stop ) jest plastikowa puszka od imobilizera i ona tam podaje prąd na elektrozawór. Kabelki dochodzą tam dwa +12V i + 11,5 V , zawór w pompie słychać jak sie otwiera , a mimo wszystko za nic nie odpala. A zostawie go na pare godzin , czasem na 30 minut i od pali bez niczego. Nie mam pojecia gdzie szukać przyczyny - przeszukałem juz co mogłem.

POMÓŻCIE - PLEASE !!!
.... przekopałem całe formum 110 stron + własne wnioski i postanowiłem podjać Rosyjkie sposoby naprawiania auta : młotek i przecinak ---> plastikowo metalowa puszka z elektroniką od IMMo , która sterowała elektrozaworem paliwa w pompie poszła sie ... :grin: Plus , który dochodził do urządzenia połączyłem bezpośrednio do elektrozaworu paliwa i kanada !!!. Autko od tamtej pory pali za każdym razem bez problemu na pół obrotu :okej: Gdyby ktoś potrzebował opisu demolki aby nie uszkodzić pompy to służę pomocą . Pozdro. :pub:



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: jamesoki » czw paź 18, 2012 20:28

Długo myślałem nad miejscem, ten przyklejony post jest zbyt ogólny pompa/pd ale co tam.

Mam problem z paleniem na zimno myślałem że to świece w zeszłym roku ale nic nie pomogła słabo zaczyna palić już przy 10 stopniach a jak wiadomo świece grzeją od 5. Wymienione oringi na pompowtryskach. Podejrzewam pompę vacum miał ktoś kiedyś problem z tym albo słyszał że może to wysiąć?. Zaworek dmuchając ustami nie puszcza ale to pewnie nie kryterium. W baku nie mam pompy i wiem że leci trochę powietrza (mam założony przezroczysty przed vacum) nie mogę zlokalizować źródła nieszczelności chociaż nie jestem pewien czy to to bo jednak związek jest tylko z temperaturą. Czujnik temperatury raczej dobry pokazuje 10 gdy fis pokazuje 6 to raczej nie błąd. Skończyły mi się pomysły może wam coś jeszcze pzyjdzie do głowy.



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: kw » czw paź 18, 2012 22:26

jamesoki pisze:Podejrzewam pompę vacum miał ktoś kiedyś problem z tym albo słyszał że może to wysiąć?
Ewentualne problemy z vacum nie mają wpływu na palenie, jeśli nie ma problemów z hamulcami i rzucaniem silnikiem przy gaszeniu to się jej nie czepiaj.

Masz do sprawdzenia synchronizację wałków i czujniki vagiem to tak na pierwszy ogień, dodatkowo diagnostyka pompowtrysków nie zaszkodzi. Jak masz przezroczysty wężyk to patrz czy w nim nie ma powietrza jak kręcisz rozrusznikiem.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: jamesoki » pt paź 19, 2012 06:57

jamesoki pisze:Mam problem z paleniem na zimno myślałem że to świece w zeszłym roku ale nic nie pomogła słabo zaczyna palić już przy 10 stopniach a jak wiadomo świece grzeją od 5. Wymienione oringi na pompowtryskach. Podejrzewam pompę vacum miał ktoś kiedyś problem z tym albo słyszał że może to wysiąć?. Zaworek dmuchając ustami nie puszcza ale to pewnie nie kryterium. W baku nie mam pompy i wiem że leci trochę powietrza (mam założony przezroczysty przed vacum) nie mogę zlokalizować źródła nieszczelności chociaż nie jestem pewien czy to to bo jednak związek jest tylko z temperaturą. Czujnik temperatury raczej dobry pokazuje 10 gdy fis pokazuje 6 to raczej nie błąd. Skończyły mi się pomysły może wam coś jeszcze pzyjdzie do głowy.
Wzbogacę poprzednia wypowiedź o dane właśnie z VAG. Strony 13,18,23 w porządku parametry myślę w normie. Wymiana gumek o których wspomniałem wyżej była na okoliczność wysyłki pompek do regeneracji. Okazało się że pompki są sprawne, nie były regenerowane. Korekty pierwszy i ostatni gar 1,2 środkowe 0,5. strona 18 czysto na 23 bipy tak około 30 więc myslę w porządku. Synchronizację poprawiłem w zeszłym tygodniu bo była +1,4 zrobiłem na 0. Może ustawić inną wartość na bądź co bądź starego dziadka ale nie wiem ile. Jestem świeżo po wymianie dwumasy ale dalej wydaje mi się ze przy gaszeniu trochę podskoczy silnik czasami.



ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ronuch » pt paź 19, 2012 14:50

pompa vacu w tym silniku to pompa paliwowo-podcisnieniowa wiec jak najbardziej ma tu duzo do znaczenia. Musisz zmierzyc jakie cisnienie paliwa daje ewentualnie podmienic z innego auta. Do sprawdzenia tez jest rozrusznik i stan glowicy czy nie jest juz wyrobiona.


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości