EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
EGR out - wrazenia
Też zastanawiałem się nad zaślepieniem zaworu EGR żeby uniknąć tego nagaru w kolektorze dolotowym, ale z moich obserwacji wynika, że jeśli odłączę wężyk od gruszki zaworu EGR ,to silnik rozgrzewa się dłużej. Z tego co mi wiadomo to sztuka polega na tym żeby silnik osiągnął w jak najkrótszym czasie temperaturę roboczą ,niedogrzany silnik = szybsze zużycie. Przy jeździe na krótkich dystansach w zimie nie polecam.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
EGR out - wrazenia
rotkeh, bez przesady, diesel i tak się długo nagrzewa, na krótkich dystansach bez względu czy jest zaślepiony czy nie = i tak się nie nagrzeje do 90 stopni. Poza tym EGR głównie pomaga w nagrzewaniu się silnika na jałowych obrotach.
Re: EGR out - wrazenia
To Twoje zdanie , jak masz za oknem -15 i 7 km do przejechania to odczujesz różnice.A silnik w zimie rozgrzewasz z pedałem w podłodzePaviarotti pisze:rotkeh, bez przesady, diesel i tak się długo nagrzewa, na krótkich dystansach bez względu czy jest zaślepiony czy nie = i tak się nie nagrzeje do 90 stopni. Poza tym EGR głównie pomaga w nagrzewaniu się silnika na jałowych obrotach.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
EGR out - wrazenia
Jeździłem w zimę z działającym EGRem i z wywalonym. Różnice występują tylko jeśli dłuższy czas stoimy (korki itp).
Co do nagrzewania silnika to nie rozumiesz - chodziło mi o szybsze się jego nagrzewanie na jałowych obrotach jeśli mamy EGR, a nie żeby go tak rozgrzewać.
Jeśli silnik rozgrzewasz z pedałem w podłodze to EGR nie ma tutaj zbyt wiele do nagrzewania się auta. Najwięcej spalin wraca do silnika podczas postoju, podczas jazdy (tutaj nie pamiętam) - albo nie wracają żadne spaliny albo ich niewielki tylko procent.
Ja tam wolę żeby silnik dostawał 100% czyste powietrze i nie zawalał mi syfem kolektora i silnika kosztem nawet troszkę wolniejszego nagrzewania.
EGR to wymysł tylko i wyłącznie ekologów, aby spaliny były mniej toksyczne.
Co do nagrzewania silnika to nie rozumiesz - chodziło mi o szybsze się jego nagrzewanie na jałowych obrotach jeśli mamy EGR, a nie żeby go tak rozgrzewać.
Jeśli silnik rozgrzewasz z pedałem w podłodze to EGR nie ma tutaj zbyt wiele do nagrzewania się auta. Najwięcej spalin wraca do silnika podczas postoju, podczas jazdy (tutaj nie pamiętam) - albo nie wracają żadne spaliny albo ich niewielki tylko procent.
Ja tam wolę żeby silnik dostawał 100% czyste powietrze i nie zawalał mi syfem kolektora i silnika kosztem nawet troszkę wolniejszego nagrzewania.
EGR to wymysł tylko i wyłącznie ekologów, aby spaliny były mniej toksyczne.
Re: EGR out - wrazenia
Tak jak pisałem takie są moje odczucia - Jak działa EGR wiem doskonale i każde zdjęcie nogi z gazu powoduje największą recyrkulację spalin ,a na jałowym biegu mieszanie,zimą jeździ się delikatniej co za tym idzie już sobie odpowiedziałeś po części ,czy ja pisałem o nagrzaniu do 90 stopni ? - wyraź wrażenia a nie filozofuj.Paviarotti pisze:Jeździłem w zimę z działającym EGRem i z wywalonym. Różnice występują tylko jeśli dłuższy czas stoimy (korki itp).
Co do nagrzewania silnika to nie rozumiesz - chodziło mi o szybsze się jego nagrzewanie na jałowych obrotach jeśli mamy EGR, a nie żeby go tak rozgrzewać.
Jeśli silnik rozgrzewasz z pedałem w podłodze to EGR nie ma tutaj zbyt wiele do nagrzewania się auta. Najwięcej spalin wraca do silnika podczas postoju, podczas jazdy (tutaj nie pamiętam) - albo nie wracają żadne spaliny albo ich niewielki tylko procent.
Ja tam wolę żeby silnik dostawał 100% czyste powietrze i nie zawalał mi syfem kolektora i silnika kosztem nawet troszkę wolniejszego nagrzewania.
EGR to wymysł tylko i wyłącznie ekologów, aby spaliny były mniej toksyczne.
Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
EGR out - wrazenia
Co? przecież przy hamowaniu silnikiem EGR nie działa.rotkeh pisze:i każde zdjęcie nogi z gazu powoduje największą recyrkulację spalin
Wrażenia są takie, że zaślepienie ma więcej zalet niż wad. Teraz mam czysto i nie ma syfu gdyby nie ekolodzy to by EGRu nigdy nie było. Tak samo jak DPFów
EGR out - wrazenia
panowie po co się przepychać kto chce zaślepić to zaślepia . Ktoś jeszcze nie założył a się wypowiada o negatywnych stronach . A Pavarotti w dobrym kierunku idzie
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
EGR out - wrazenia
Witki
Sprawa dziwna dla mnie,bo zaślepiałem w niejednym silniku 90 i 110KM (mk4) zawór EGR i nic się nie działo,natomiast teraz zaślepiłem w 110Km ASV Seal Leon i wywala błąd 19586.
Coś jest ze złem,ale co?
Sprawa dziwna dla mnie,bo zaślepiałem w niejednym silniku 90 i 110KM (mk4) zawór EGR i nic się nie działo,natomiast teraz zaślepiłem w 110Km ASV Seal Leon i wywala błąd 19586.
Coś jest ze złem,ale co?
EGR out - wrazenia
dziwne bo nie powinno wywalac a VP'ku. Moze to tylko zbieg okolicznosci albo elektorzaworek szwankuje. Ja i w VP ku zaslepialem i w PDku tez mam zaslepione. Jak zrobie zaslepki to w golfie tez zaslepie bo sharan to juz dawno smiga bez tego dziadostwa. Plusem jest tez to ze mamy w zapasie elektorzaowrek w razie co na podmianke N75 z tego ukladu egr.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: czw sty 14, 2010 23:31
- Lokalizacja: Krotoszyn/Wieruszów / Lodz
EGR out - wrazenia
NIech mi ktoś odpowie jak zaslepienie EGR-u wpływa na smarowanie turbospreżarki?? Przy odpaleniu zimnego silnika na wolnych obrotach jeżeli jest zaslepiony egr turbina ma wieksze obroty i nie jest tak dobrze smarowana. Tak samo jest z gaszeniem, wyłączamy silnik a turbina kreci się kilka sekund dłuzej bez odpowiedniego smarowania.
Golf IV 1.9 TDi 90ps + wtryski asv = 116 ps + soft = [b]140 ps 303 Nm. Highline[/b]
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
EGR out - wrazenia
Golf4444, EGR przecież nie ma nic wspólnego ze smarowaniem turbosprężarki. Bez przesady żeby po gaszeniu coś się jej działo. Rozumiem po jeździe autostradowej czy upalaniu trochę poczekać, ale po normalnej, emeryckiej jeździe nic się jej nie dzieje.
EGR out - wrazenia
jak to nie, przecież jak EGR nie jest zaślepiony to pięknie nam smaruje ... łopatki i wnętrze suszarki całym tym sadzowo olejowym szlamem.Paviarotti pisze: EGR przecież nie ma nic wspólnego ze smarowaniem turbosprężarki
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
EGR out - wrazenia
KoJ@K, mało tego, świetnie także smaruje kolektor ssący i sam EGR od środka! (sam się smaruje )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 152 gości