Uszkodzony haldex co robić ???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Uszkodzony haldex co robić ???
W kapie przykręconej na 4 śruby. Jak patrzysz na haldexa 1 gen, to lokalizując pompkę, ECU i filtr, po drugiej stronie masz tę kapę. Kapa ma w sobie również korek nalewowy/sprawdzania poziomu oleju - boczny, ale nie polecam nim nalewać, trzeba powoli żeby olej nam nie wylatywał, ze względu na cienki kanalik, lepiej od dołu wcisnąć olej.
http://awdcarparts.com/product/sportowy ... ldex_17mm/" onclick="window.open(this.href);return false;
Popatrz na 3 zdjęcie - po prawej stronie na górze masz wyczyszczoną kapę z magnesem w jej dolnej części. Dostęp do odkręcenia nie jest znakomity, ale warto tam zajrzeć, często jest bardzo dużo mazi na magnesie. Pamiętaj że magnes wyjmujesz normalnie, nie jest przyczepiony/przyklejony do kapy, jak wyjmiesz to łatwiej się czyści.
Kapa posiada uszczelkę, były 2 rodzaje, który masz to nie dojdziesz po VINie, ale co zauważyłem to metalowe kapy mają papierowe a plastikowe gumowe, czy taka była zależność w 100%? nie wiem...
Numery uszczelek:
papierowa: 02D 525 089
gumowa: 02D 525 089A
pzdr
hubert
http://awdcarparts.com/product/sportowy ... ldex_17mm/" onclick="window.open(this.href);return false;
Popatrz na 3 zdjęcie - po prawej stronie na górze masz wyczyszczoną kapę z magnesem w jej dolnej części. Dostęp do odkręcenia nie jest znakomity, ale warto tam zajrzeć, często jest bardzo dużo mazi na magnesie. Pamiętaj że magnes wyjmujesz normalnie, nie jest przyczepiony/przyklejony do kapy, jak wyjmiesz to łatwiej się czyści.
Kapa posiada uszczelkę, były 2 rodzaje, który masz to nie dojdziesz po VINie, ale co zauważyłem to metalowe kapy mają papierowe a plastikowe gumowe, czy taka była zależność w 100%? nie wiem...
Numery uszczelek:
papierowa: 02D 525 089
gumowa: 02D 525 089A
pzdr
hubert
Ostatnio zmieniony wt lip 04, 2017 22:59 przez hubi_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Mr Haldex
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: pn gru 07, 2015 10:55
Re: Uszkodzony haldex co robić ???
To i ja postanowiłem odkopać trochę temat żeby nie zakładać nowego...
od jakiegoś czasu pojawił się problem z napędem. Podczas maksymalnego skrętu, zazwyczaj przy parkowaniu blokuje tylne koło ( w zależności w którą stronę skręcam blokuje raz prawe, a raz lewe).Słychać również wtedy stuki z tego koła.
Podczas jazdy i niskich prędkościach na zakręcie potrafi pojawić się kontrolka ESP. Wrażenie wtedy jest takie jakbym miał szpere w tylnym moście. Jestem "zielony" w tym temacie i wiem, że zdalnie ciężko będzie zdiagnozować usterkę, ale może coś poradzicie/ jakieś sugestie.
od jakiegoś czasu pojawił się problem z napędem. Podczas maksymalnego skrętu, zazwyczaj przy parkowaniu blokuje tylne koło ( w zależności w którą stronę skręcam blokuje raz prawe, a raz lewe).Słychać również wtedy stuki z tego koła.
Podczas jazdy i niskich prędkościach na zakręcie potrafi pojawić się kontrolka ESP. Wrażenie wtedy jest takie jakbym miał szpere w tylnym moście. Jestem "zielony" w tym temacie i wiem, że zdalnie ciężko będzie zdiagnozować usterkę, ale może coś poradzicie/ jakieś sugestie.
Re: Uszkodzony haldex co robić ???
Zadzwon do mnie w dzien - 798662105master1987 pisze:To i ja postanowiłem odkopać trochę temat żeby nie zakładać nowego...
od jakiegoś czasu pojawił się problem z napędem. Podczas maksymalnego skrętu, zazwyczaj przy parkowaniu blokuje tylne koło ( w zależności w którą stronę skręcam blokuje raz prawe, a raz lewe).Słychać również wtedy stuki z tego koła.
Podczas jazdy i niskich prędkościach na zakręcie potrafi pojawić się kontrolka ESP. Wrażenie wtedy jest takie jakbym miał szpere w tylnym moście. Jestem "zielony" w tym temacie i wiem, że zdalnie ciężko będzie zdiagnozować usterkę, ale może coś poradzicie/ jakieś sugestie.
Ogolnie to serwis musisz dobry zrobic
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mr Haldex
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: pt sty 25, 2008 12:54
- Lokalizacja: Kępno
Uszkodzony haldex co robić ???
Witam, żeby nie zakładać nowego tematu mam pytanie dotyczące haldexa w Audi S3. Pacjent S3 BAM 2002r. skrzynia FMN objawy - spina haldex jak tylko pompka pompuje. Na parkingu na wolnych obrotach ciężko się rusza na skręconych kołach. Po odpięciu pompki jedzie normalnie. Olej wymieniany błędów brak (pewnie zawór się nie zamyka albo usterka sterownika). Mam w bardzo atrakcyjnej cenie cały most z haldexem od TT 99' silnik APX skrzynia DQB też 225PS tylko na starszym osprzęcie (jedna sonda itp). Pytanie o różnice w przełożeniach i czy taki most będzie pasował do S3. Gdzieś wyczytałem że skrzynie mają trochę inne przełożenia, ale czy sam most będzie pasował (ewentualnie sterownik). Zewnętrznie sam most ma trochę inny odlew obudowy, ale mocowanie takie samo. Numer haldexa z TT 02D 525 554/J, haldex z S3 02D 525 554/AD. Ciężko mi gdziekolwiek znaleźć informacje czy takie coś jest zamienne dlatego tutaj pytanie do specjalistów.
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: pn gru 07, 2015 10:55
Re: Uszkodzony haldex co robić ???
Czy różnica w wysokości bieżnika między przednią, a tylną osią może również powodować "spinanie" tyłu na zakrętach ?
Uszkodzony haldex co robić ???
Nie powinno - to są za małe różnice. Różnica w wysokości opony już tak, ale ile możesz mieć mm różnicy? 4/5?
Mr Haldex
Uszkodzony haldex co robić ???
Dopisze się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu.
Mam swapniety caly haldex z dyfrem (w starym umarła pompka). Wymieniony filtr i oleje haldexa i mostu.
Na podnośniku elegancko kręcą 4 koła więc niby działa. Problem pojawia się przy skrecaniu/parkowaniu. Slychać jakby tylne koła się blokowały. Winny jest sterownik czy szukać przyczyn gdzies indziej?
Dodam że mam uszkodzony czujnik przyspieszenia poprzecznego ESP (nie wiem czy ma to wpływ)
Mam swapniety caly haldex z dyfrem (w starym umarła pompka). Wymieniony filtr i oleje haldexa i mostu.
Na podnośniku elegancko kręcą 4 koła więc niby działa. Problem pojawia się przy skrecaniu/parkowaniu. Slychać jakby tylne koła się blokowały. Winny jest sterownik czy szukać przyczyn gdzies indziej?
Dodam że mam uszkodzony czujnik przyspieszenia poprzecznego ESP (nie wiem czy ma to wpływ)
Uszkodzony haldex co robić ???
Czesc,
Każdy czujnik połączony z haldexem, a takim jest czujnik przyspieszenia bocznego może miec wpływ na prawidłową pracę napędu.
Rozumiem że napęd Tobie normalnie dobrze spina, tylko przy skręcie blokuje? olej w dyfrze 75w90?
Pierwsze co napraw to ten czujnik.
Każdy czujnik połączony z haldexem, a takim jest czujnik przyspieszenia bocznego może miec wpływ na prawidłową pracę napędu.
Rozumiem że napęd Tobie normalnie dobrze spina, tylko przy skręcie blokuje? olej w dyfrze 75w90?
Pierwsze co napraw to ten czujnik.
Mr Haldex
Uszkodzony haldex co robić ???
Krzakuu, trochę coś pomieszałeś.
Olej w Haldexie to ten z tuby 275ml (przy wymianie, bo cały układ to 420ml), natomiast w dyfrze jest inny i jest go więcej, ok 1L, dlatego pytałem jaki zastosowałeś.
Olej w Haldexie to ten z tuby 275ml (przy wymianie, bo cały układ to 420ml), natomiast w dyfrze jest inny i jest go więcej, ok 1L, dlatego pytałem jaki zastosowałeś.
Mr Haldex
Re: Uszkodzony haldex co robić ???
Witam, mam passata b6 4x4 2,0 TDI.
Podejrzewam, że mam problem z haldexem. Kilka osób mi tak zasugerowało i staram sie tą zagadke rozwiązać.
Problem wygląda tak, że przy skreconych kołach jest hałas pokorju obcierania, lecz zaden element nie dotykła koła w danej chwili.
Dzieje sie tak juz jakis czas, geometrie zrobilem i nadal to samo a koła wewnątrz wytarte jakby znowu padła geomtria. Wymienione końcówki.
Chcialem sprobowac odlaczyc naped bezpiecznikiem, znalazlem w necie moja skrzynke bezpiecznikow, lecz nie ma tam zadnego opisanego bezpiecznika od haldexu (moze wy wiecie ktory to?)
Jakie rady? Pomożcie :C
Pozdrawiam, Damian .
Podejrzewam, że mam problem z haldexem. Kilka osób mi tak zasugerowało i staram sie tą zagadke rozwiązać.
Problem wygląda tak, że przy skreconych kołach jest hałas pokorju obcierania, lecz zaden element nie dotykła koła w danej chwili.
Dzieje sie tak juz jakis czas, geometrie zrobilem i nadal to samo a koła wewnątrz wytarte jakby znowu padła geomtria. Wymienione końcówki.
Chcialem sprobowac odlaczyc naped bezpiecznikiem, znalazlem w necie moja skrzynke bezpiecznikow, lecz nie ma tam zadnego opisanego bezpiecznika od haldexu (moze wy wiecie ktory to?)
Jakie rady? Pomożcie :C
Pozdrawiam, Damian .
Problem z haldexem
Witam, Posiadam golfa z 4x4 .Podczas ostrego skręcenia kierownicą blokują się tylne koła i zapala się esp.Olej w haldexie wymieniony przeplatane 1000 km na nowym sprawdzanie na vagu żadnych błędów nie wykazuje. Oczywiscie podczas jazdy na wprost naped się załącza.Czy problem tkwi w sterowniku haldex
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości