Czy da sie zrobic zegary jak motorze?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Re: VFIZ

Post autor: bicker83 » śr cze 16, 2010 03:41

achcior pisze:Witam.

Temat jest ogarnienty.



Źródło LCT
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=19370


POZDRO.
Skoro tak :D to ktos z nas musi to teraz zmontowac :D ja na pewno nie dam rady :P jest ktos chetny? Ja biore pierwszy dzialajacy egzemplaz :) place z gory HEHEHE
POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

animag18
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 24, 2009 14:25
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: animag18 » śr cze 16, 2010 07:07

napiszcie co trzeba kupic itd, ja moge sprobowac bez problemu.



Mati44
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pt mar 27, 2009 21:14
Kontakt:

Post autor: Mati44 » śr cze 16, 2010 09:04

Z tego co widzę to te zegary są z can tak



Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Post autor: on6222 » śr lip 07, 2010 20:15

i jak panowie na czym "stoimy" jakies postepy



Awatar użytkownika
New_Man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pt paź 24, 2008 15:27
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: New_Man » śr lip 07, 2010 21:07

Jest pewien pomysł ale czekam na zegary od kumpla bo jako że jestem po Technikum na profilu Technik Mechanik specjalizacji Mechatronika samochodowa to ten temat mnie zaciekawił i spróbuję wykorzystać pewien system który używa się przy precyzyjnych liniach produkcyjnych :D ale to na chwilę obecną jest tylko koncepcja i nie chcę paplać bo może się okazać jednym wielkim niewypałem, więc info podam jak sprawdzę na liczniku :D


Let's Tune it UP !!

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw lip 08, 2010 10:54

Temat poniekąd ogarnięty jeśli chodzi o MK3, MK4 i pokrewne bez CAN, ale pojawiło się kilka problemów.

Temat rozwiązany na zasadzie podstawiania sygnałów pod 4 wejścia: prędkościomierz, obrotomierz, czujnik poziomu paliwa i czujnik temperatury. Zasilanie pobierane z kostki tylko na czas testów. Moduł jest zewnętrzny, wstawiany między wtyczkę, a gniazdo do licznika.

Problemy, które się pojawiły podczas tesów:
1. Podczas testu są "nabijane" kilometry. Jeden test, to ok. 500 metrów.
2. Jeśli mamy wersję z MFA to komputer błędnie pokazuje spalanie i przebieg. Dzieje się tak dlatego, że przez ok. 3,5 sekundy jedziemy z maksymalną prędkością podczas gdy silnik nie pracuje, więc zużycie paliwa wynosi zero :grin: .
3. Moduł, który zastosowałem posiadał jeden generator impulsów, który obsługiwał prędkościomierz i obrotomierz jednocześnie, więc synchronizacja wskazówek nie była idealna podczas "wstawania". Myślę, że problem można rozwiązać poprzez zastosowanie dwóch niezależnych generatorów.
4. Jeśli ustawimy zbyt długi czas testu (ponad 3,6 sekundy) zostanie uruchomiony "piszczyk", ponieważ "jedziemy" z maksymalną prędkością, a ciśnienie oleju wynosi zero.
5. Małe wskazówki mają dużo większą bezwładność w porównaniu ze wskazówkami dużymi. Podczas gdy duże wskazówki osiągną maksymalne wychylenia, to małe znajdują się na ok. 1/4 skali.
6. Wskazówka poziomu paliwa zachowuje się odmiennie od wskazówki temperatury silnika. Bezwładność obydwu podczas "wstawania" jest identyczna, ale podczas "powrotu" już nie. Dzieje się tak dlatego, że elektronika licznika zapamiętuje wartość poziomu paliwa podaną z sygnału podstawionego. Powrót z pozycji maksymalnej do połowy skali trwa ok. 30 minut!

Większość z tych problemów jest do rozwiązania, ale w związku z tym rosną koszty, a i tak nie ma pewności, że końcowy efekt będzie idealny.

Projekt na razie zawieszony, ale kto wie?

Najlepszym rozwiązaniem byłaby ingerencja w program licznika sterujący silniczkami krokowymi, ale ten temat przerasta każdego. przynajmniej jeśli chodzi o MK3.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Rydzu
_
_
Posty: 6046
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 16:30
Lokalizacja: DDZ Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: Rydzu » czw lip 08, 2010 16:03

AFN140KM, a może zamiast między licznik i wtyczkę wpiąć się bezpośrednio pod silniczki...pomijasz wiele ze wspomnianych tutaj problemów.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw lip 08, 2010 18:12

Rydzu pisze:...AFN140KM, a może zamiast między licznik i wtyczkę wpiąć się bezpośrednio pod silniczki...pomijasz wiele ze wspomnianych tutaj problemów...
Masz rację, to byłoby dobre rozwiązanie choć pewnie pojawiły by się inne problemy, ale ja niestety nie jestem elektronikiem i temat bezpośredniego sterowania silnikami krokowymi mnie również przerasta. Trochę czytałem o sterowaniu tego ustrojstwa, o czy pisałem na 5 stronie i wiem, że takie proste to nie jest. Trzeba mikrokontroler, pamięć i odpowiedni program, a to dla mnie zbyt wiele :grin: .
Ostatnio zmieniony czw lip 08, 2010 18:21 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 305 gości