Hamulce do mk2 - najlepsza opcja ??

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lis 14, 2009 11:44

Dedi_S, musisz zdobyć zwrotnice od mk3 z odkręcanym jarzmem + z piastami i po problemie. Przynajmniej ja tak zrobiłem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob lis 14, 2009 11:47

Chyba tak zrobię, ale potrzebuję 100% pewności, że to podejdzie, nie chcę popłynąć znowu kilka stówek.

[ Dodano: 14 Lis 2009 10:52 ]
toffic pisze:(z danych jakie mam wynika, że zwrotnice z krzywym sworzniem mają większy ujemny promień zataczania)
Nie czaje :( , a co to oznacza w praktyce?
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 11:50 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lis 14, 2009 11:56

Dedi_S pisze:tak zrobię, ale potrzebuję 100% pewności, że to podejdzie, nie chcę popłynąć znowu kilka stówek.
zajrzyj na 4 stronę tego tematu.... tam właśnie pytałem się co kupić, żeby kasy nie wtopić :)
Dedi_S pisze:toffic napisał/a:
(z danych jakie mam wynika, że zwrotnice z krzywym sworzniem mają większy ujemny promień zataczania)

Nie czaje :( , a co to oznacza w praktyce?
spójrz sobie na każdego mietka jak skręci kołami na max'a wtedy zauważysz, że koło na dole jest bardziej schowane a u góry jest wypchnięte. Prościej pisząc to tak jakbyś miał kąty ustawione w plusie i zrobi się Tobie taka tatra jak będziesz miał koła skręcone na max'a. Dzięki temu promień skrętu jest mniejszy :) . Jak wyprostujesz koła to wszystko wraca do normy. O to pewnie toffic'owi chodziło.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob lis 14, 2009 12:07

Aha to teraz już czaję.
marcinas1983 pisze:zajrzyj na 4 stronę tego tematu.... tam właśnie pytałem się co kupić, żeby kasy nie wtopić
Już wszystko rozumię, więc teraz do działu giełda:)


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lis 14, 2009 14:15

Dedi_S pisze:pierwsza opcja odpada bo koła nie będą mi się mieścić w nadkolach, a już mam zaklepane ranty.
mieszczą się bez problemu, no chyba że masz jakiś mega parapet, przy tym zawieszenie koła przy skręcie się "składają" jak w Meśkach :bigok:
spójrz sobie na każdego mietka jak skręci kołami na max'a wtedy zauważysz, że koło na dole jest bardziej schowane a u góry jest wypchnięte. Prościej pisząc to tak jakbyś miał kąty ustawione w plusie i zrobi się Tobie taka tatra jak będziesz miał koła skręcone na max'a. Dzięki temu promień skrętu jest mniejszy :) . Jak wyprostujesz koła to wszystko wraca do normy. O to pewnie toffic'owi chodziło.
nie o to, ujemny promień zataczania ma wpływ na siłe kręcenia kierownicą i reakcje siły podłużne, np wjeżdżajac na koleiny
marcinas1983 pisze:a według mnie opcja nr. 2 będzie tańsza... bo kupuje tylko zwrotnice i składa wszystko na swoich byłych częściach od mk2
tylko Dedi_S ma już tarcze pod krzywy sworzeń jak zrozumiałem, które nie podchodzą do zwrotnic "prostych"



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob lis 14, 2009 14:32

Tarcze mam od g60 bo są 4x100 więc chyba nie będzie problemu.
Z MK3 GTI chcę zostawić same jarzma i zaciski, klocki i tarcze są od g60 więc jak kupie zwrotnice Mk3 od zwykłego 1,8 z piastami to wszystko poskładam? Mam już 2 propozycje na takie zwrotnice.

Opony na alusach mam 195/50r15 i jak dobrze pamiętam to felgi 7,5 cala Nie wiem jakie ET. Obawiam się że mogą być problemy z tymi 2,5 centymetrami

Przy wymianie wachaczy pozostanie problem haczącej półośki o komorę silnika (w Mk3 GTi są chyba dłuższe niż u mnie).
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 14:37 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob lis 14, 2009 14:44

Dedi_S pisze:Tarcze mam od g60 bo są 4x100 więc chyba nie będzie problemu.
a to w takim razie tylko opcja zmiany zwrotnic
Przy wymianie wachaczy pozostanie problem haczącej półośki o komorę silnika
nic nie haczy, wszystko pasuje jakby z fabryki było :bajer:



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob lis 14, 2009 15:03

toffic pisze:nic nie haczy, wszystko pasuje jakby z fabryki było
Może przy wymianie wachaczy nie haczy :) (nie czuję gdy rymuję), bo u mnie nie dało się skręcać. Jeszcze jest kwestia, że zwrotnice od Mk3Gti są o wiele wyższe i przód podniesie się o tyle ile sprężyny obniżają :( tak na oko to ze 4 cm. No ale można to przeboleć
toffic pisze:a to w takim razie tylko opcja zmiany zwrotnic
.
Więc i tak nie mam wyjścia: zwrotnice i piasty do wymiany.
Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 15:04 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
ROBIK1301
...
...
Posty: 375
Rejestracja: czw wrz 30, 2004 15:39
Lokalizacja: siedlce/bialystok
Kontakt:

Post autor: ROBIK1301 » pn lis 16, 2009 18:40

panowie ..czy jarzma od g60 i vr-a sa takie same?


TDI THE BEST

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn lis 16, 2009 19:43

W Vr-ach były 288 mm tarcze, choć z tego co wiem to nie zawsze. W g60 zawsze 280 mm. Mam jeszcze luzem jarzma od Mk3 GTi (ABF) pod tarcze 280 mm i mogę je zmierzyć jak coś, do czasu jak nie zamontuję (jak przyjdą odpowiednie zwrotnice to już w sobotę). Z wyglądu wszystkie są takie same, ale zapewne będą różnić sie wymiarami.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 19:45 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Wrobel Gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lut 27, 2006 23:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Wrobel Gda » pn lis 16, 2009 22:25

W pierwszych wypustach vr6 mk3, passatach i corrado były tarcze 280mm potem 288mm :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 17, 2009 16:07

ale 288 to juz tarcza gruba na 25mm i występuje w zasadzie wyłacznie w rozstawie 5x100

na 4 sruby to dobra alternatywa jest girling 60 dwutłoczkowy siada na zwrotnice mk3 PnP na tarcze 280/22

w razie czego mam obydwa typy zacisków w komplecie z jarzmami i klockami do opchnięcia :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=278789



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt lis 24, 2009 09:15

No i zestawik założyłem, potwierdzam że do założenia 280 na przód do MK2 przy zachowaniu 4x100 trzeba mieć:
Pierwsza opcja: wszystko z Mk2 G60 tj. zwrotnice, piasty, tarczez, zaciski itd. - ciężko zdobyć, a jak się już trafi to b. drogo
Druga opcja (tą mam u siebie): zwrotnice i piasty 4x100 ze "zwykłej" Mk3 1,8 lub TDi (90hp), tarcze 280 z G60 Mk2, zaciski i jarzma z MK3 GTI (ABF), klocki do tych tarcz (takie same w G60 i ABFie) i z 4 godziny zapasu jeśli robi się samemu, bez wymiany łożysk. Jeśli dobrze się poszuka to wychodzi to o wiele taniej niż pierwsza opcja.

[ Dodano: 24 Lis 2009 08:17 ]
Aha u mnie nie trzeba było zmieniać przewodów, bo z Mk3 były za długie.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt lis 24, 2009 15:44

cowboy pisze:na 4 sruby to dobra alternatywa jest girling 60 dwutłoczkowy siada na zwrotnice mk3 PnP na tarcze 280/22
jest tylko jedno ale. zacisk z s2 jest na tarcze 276 a nie 280. Warto przed założeniem stoczyć lekko tarcze od G60 po potrafią zablkkować się w zacisku po rozgrzaniu.

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 14:55 ]
Dedi_S pisze:zaciski i jarzma z MK3 GTI (ABF),
najtańsza opcja wychodzi gdy szuka się zacisków z Passata B3 VR6. Ja za swoje dałem 40 PLN za sztuke =] na allegro.
Dedi_S pisze:zwrotnice ze "zwykłej" Mk3 1,8 lub TDi (90hp)
ja akurat miałem wcześniej hamulce 256 tak więc mi podeszły moje, ale z tego co rozglądałem się na allegro to najtańsze są wyciągnięte z Seata (Ibiza, Cordoba, Toledo I)
Dedi_S pisze:ciężko zdobyć, a jak się już trafi to b. drogo
taki paradoks =]. Mimo, że części te same to cena zależy od tego skąd wyciągnięte =]


Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości