Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: berthold61 » śr lis 20, 2013 22:08

robert14-83 pisze:podłączę się do pytania kolegi wyżej -czy w silnikach na pompowtryskach też mozna zmienić wartość dawki startowej zimnego silnika?

USTAWIENIE DIESLA VAG:
Dla wersji na nasze rejony polecam zmienienie vagiem charakterystyki grzania swiec i dawki rozruchowej.
Najlepiej vag 311-2 lub VCDS. Wchodzimy Login wpisujemy 12233 i ok. Potem wchodzimy w adaptacje i wybieramy blok 05, zmieniamy dawke rozruchowa z fabrycznej 32768 na 33268 i przyciskamy save, potem wchodzimy w blok 012 w grzanie swiec i zmieniami fabryczna wartośc z 32768 na 32700 i wciskamy save, wychodzimy wyłaczamy zapłon, wchodzimy ponownie w grupy w adaptacjach i patrzymy czy sa zapisane powyższe nowe wartości- do tego potrzebny jest pełnej wersji vag


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: berthold61 » pt lis 22, 2013 22:21

Przemula pisze:bo ja mam problem na ciepłym ale to ta sama operacja tak ?

no w tym wypadku to raczej tylko jakiś tuner ci ustawi ,za dużo cię nie skasuje


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: munior » sob lis 23, 2013 21:26

Przemula pisze:dawka startowa nie ma podziału na ciepły czy zimy silnik ???? prawidłowo to rozumiem? bo ja mam problem na ciepłym ale to ta sama operacja tak ?
Masz ten sam problem ,co praktycznie wszyscy użytkownicy tego modelu ,czyli spier...ne mapy startowe ,przez nadgorliwych idealistów ,którzy je pisali ...i nic tu nie pomoże zabawa w zwiększanie dawki w adaptacjach ....jedyne co pomaga ,to poprawione mapy w sofcie ,co zwykle jest robione przy tuningu map :hmm: Na nowych mapach ,pali jak powinien ,ale nie z półobrotu ,jak by co niektórzy chcieli ,bo nie ma takiej opcji z silnikiem na dwumasie ....Takie rzeczy jak palenie z pólobrotu ,to w starszych zeciorach ,ahu i im podobnych do 97 roku ,gdzie nie było dwumasu ,i faktycznie moje oba zeciory palą z półobrotu ,zimne czy gorące :jezor: Ostatnio wrzucałem taki soft do ibizy z 2000roku ,bo odpalała ciepła po ok.4-5 sekundach hehłania ...masakra :panna: ale na nowych mapkach już elegancko po kilku obrotrach wału :grin: Jak chcesz się przekonać że to wina map ,odepnij sobie na ciepłym silniku wtyczkę od czujnika temperatury ,to zobaczysz jak powinien odpalać :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Przemula
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: sob gru 03, 2011 12:55

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: Przemula » ndz lis 24, 2013 14:53

munior pisze:
Przemula pisze:dawka startowa nie ma podziału na ciepły czy zimy silnik ???? prawidłowo to rozumiem? bo ja mam problem na ciepłym ale to ta sama operacja tak ?
Masz ten sam problem ,co praktycznie wszyscy użytkownicy tego modelu ,czyli spier...ne mapy startowe ,przez nadgorliwych idealistów ,którzy je pisali ...i nic tu nie pomoże zabawa w zwiększanie dawki w adaptacjach ....jedyne co pomaga ,to poprawione mapy w sofcie ,co zwykle jest robione przy tuningu map :hmm: Na nowych mapach ,pali jak powinien ,ale nie z półobrotu ,jak by co niektórzy chcieli ,bo nie ma takiej opcji z silnikiem na dwumasie ....Takie rzeczy jak palenie z pólobrotu ,to w starszych zeciorach ,ahu i im podobnych do 97 roku ,gdzie nie było dwumasu ,i faktycznie moje oba zeciory palą z półobrotu ,zimne czy gorące :jezor: Ostatnio wrzucałem taki soft do ibizy z 2000roku ,bo odpalała ciepła po ok.4-5 sekundach hehłania ...masakra :panna: ale na nowych mapkach już elegancko po kilku obrotrach wału :grin: Jak chcesz się przekonać że to wina map ,odepnij sobie na ciepłym silniku wtyczkę od czujnika temperatury ,to zobaczysz jak powinien odpalać :chytry:
ok tak zrobie , i będzie wszystko jasne . aaa i dzięki za rozwianie moich wątpliwości , wiem na czym stoje THX



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: robert14-83 » wt lis 26, 2013 11:40

Przy zmianie dawki startowej wzrosną obroty biegu jałowego? wzrośnie spalanie?



Awatar użytkownika
jacekratownik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 17, 2010 20:28
Lokalizacja: Kalisz

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: jacekratownik » ndz sty 26, 2014 13:18

Ja u siebie w AHU podniosłem dawkę startowa. Mam teraz wartość 33150 a jaka dawka to nie wiem bo to chyba od temp silnika zależy. Miałem tak że ciepły motor palił od pierwszego, w granicach 5stopni jak nie grzeją świece - musiał chwilke pokręcić, natomiast tak jak teraz przy ok -12 stopniach musiał obrócić wałem kilka razy ale było tak jak by chciał zaskoczyć z 2 razy po czym odpalał. Dziś rano po 12 godz postoju na -14 stopniowym mrozie, po podwójnym nagrzaniu świec auto odpaliło od cyknięcia :bigok: . Myślę że tak już zostanie :D . Dodam że paliwo ze stacji z orłem, filtry wymienione, pompa po całkowitym uszczelnieniu, rozrząd ok, kąt wtrysku 49-52, świece grzeją, dawka na biegu jałowym przy rozgrzanym motorku to w granicach 3,8 (coby MFA nie zaniżało).



kolski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sie 21, 2013 13:06
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: kolski » śr maja 14, 2014 09:08

Cześć, mam pytanie. Kupiłem Alteę 1,9 silnik BJB.
Kiepsko pali na ciepłym, taką już nabyłem.

Wczoraj w warsztacie u kolegi podłączyliśmy ją pod komputer.
1. Były błędy przerwanego obwodu świec żarowych, po skasowaniu już się nie ujawniły (mogły być stare - nie kasowane kiedyś? Nie sprawdzałem tych świec miernikiem) Niezależnie czy na zimnym czy na ciepłym kontrolka świec pali sie ok 1,5 - 2sek. Czy przepalone świece żarowe moga być powodem złego zapalania na ciepłym?
2. Nie potrafiliśmy zmienić dawki startowej, po mimo przeczytania przeze mnie wątku. Jest to nowy oryginalny VAG CAN PROfoto w załączeniu. Zna ktoś ten program i wie jak to ustawić?????
Obrazek Obrazek Obrazek
3. Czasami na biegu jałowym (bez wciśniętego sprzęgła ) coś tak jak by telepotało budą co jakieś kilka sekund silnikiem, jak by 1 -2 sek nie pracował równo. Dziwne uczucie - takie drobniutkie drgania. Z czym to może być związane?

Czy zmiana dawki startowej może pomóc w moim przypadku czy po prostu jechać na zmianę mapy startowej do tunera. Piszecie o paleniu z półobrotu itd. a w innych postach, że zmiana dawki zmieni mapy. Po prostu chcę uniknąć sytuacji gdzie pojadę na zmianę "mapy" a ktoś zmieni dawkę skasuje 300pln .... gdzie to mogę zrobić sam za darmo.
Proszę o kilka wyjaśnień osoby, które już przeszły swoje.
Pzdr Grzesiek.



Remik_Wrocław
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz mar 29, 2015 22:52

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: Remik_Wrocław » pn mar 30, 2015 00:03

czytałem że nastawnikiem zmieni się dawkę tylko w którą stronę go przesunąć. A może ma ktoś jakie wartości powinny prawidłowo być wyświetlane i gdzie???



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: wesol » pn mar 30, 2015 06:34

kolski jedz do tunera. Tu nic nie zrobisz.

Remik nic nie grzeb przy nastawniku bo juz widze klopoty u Ciebie.

Sprawdzcie sobie jakie acie obroty walu przy kreceniu rozrusznikiem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: ciachotdi » pn mar 30, 2015 12:45

Remik_Wrocław pisze:czytałem że nastawnikiem zmieni się dawkę tylko w którą stronę go przesunąć
Obrazek

strzałkami zółtymi się nie sugeruj bo bo jest błąd w tej na dole po prawej :D
chodzi o popuszczenie go delitaknie na śrubach


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: italiano_83 » pn mar 30, 2015 12:56

Przestańcie rozmydlać ten temat :bajer: Do ciężkiej ... poczytajcie temat i nie mieszajcie wątku, bo potem będą to inni czytać i głupoty odczyniać przy autach dziwiąc się, że nie ma efektu :panna:
Temat ma raptem 10 stron i następnemu który będzie pytał o oczywiste rzeczy już tu poruszane odpowiednio przyozdobię profil :bajer:

Wszystko jest opisane na pierwszych trzech stronach.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
daro81
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
Silnik: AQN
Kontakt:

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: daro81 » czw lip 30, 2015 19:09

Podepne się pod temat.Troszke odgrzewam.Przeczytalem ten temat caly i inne.Generalnie wszyscy maja problemy jak sa niskie temp.
Zakupilem ponad tydzień temu a3 99r z silnikiem ALH. U mnie jest taki problem ze teraz sa cieple dni a po nocy stania pali ciężko.Tzn krece go z 10s co najmniej zanim zapali.Podczas kręcenia zadnego dymu z tylu,dopiero bialy bak jak zapali. Jak już zapali to potem pali od strzala.Postoi powiedzmy z 8-9h i problem znowu.
Zaraz po zakupie zmieniłem w szystkie możliwe filtry na Knechta,nowy rozrząd ina kpl.
Byłem w warsztacie na podpiecie i kat wtrysku 46-48 skakal(liczyłem ze to będzie do poprawy i będzie ok).Dawka niby tez była dobra.
Potem probowalem z odpięciem kostki z czujniuka temp. i odpalil po 3-4s czyli cos lepiej ale nie od strzala.
Czy w moim przypadku gdy teraz sa znaczne dodatnie temperatury na dworzu zmiana map startowych zda egzamin??czy musze szukac innej przyczyny.
Dodam ze pompa wtryskowa z tylu pomiędzy przewodami jest tam taka sruba jest ciutek dosłownie zapocona ale nie ze kapie tylko jakby cos zaczynalo się dziac.
Ew czy jeśli wina jest po stronie pompy czy pompa od ASV może być bo wlasnie na kasacje wpadl leon z takim silnikiem który chodzi idealnie i pali od strzala.

EDIT 31.07.2015
Dzis byłem u tunera i jednak u mnie wina po stronie pompy,i wlasnie wymieniam na kpl. pompa+wtryski z ASV co by było pod softa już.
Napisze potem czy problem ustapil.

1.08.15
I znowu lipa !! Teraz to już nie wiem co .... Zmienilem dziś jeszcze podgrzewacz na nowy Boscha zobaczymy jutro

3.08.2015
Podgrzewacz czyba tez nic nie dal.Zauwazylem natomiast ze jest ,mniej babli wezu.Odpala jakby tez lepiej bo teraz krece go 2 razy po 2sek. i za drugim pali.Walcze dalej bo to nie jest to jeszcze.


nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Re: Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: dawid018 » śr wrz 16, 2015 10:16

panowie mam mały problem z audi A6 1,9 tdi.Silnik w aucie to AVG(bliźniak AFNa)
problem jest taki ze auto nie zawsze zapali jak jest zimne.objaw taki jak by się elektrozawór na pompie nie otwierał bo niby kreci ale nie zapala.jak się odpuści i spróbuje jeszcze raz to zapali,nie raz trzeba tak ze 3-4 razy próbować.problem o tyle ciężki dla mnie(nie moje auto) do zdiagnozowania bo nie dzieje się to zawsze.nie raz zapali zimny na strzał,przejedzie się kilka km,zgasi i znów to samo.
problem prawdopodobnie ustaje po odłączeniu czujnika temperatury cieczy.
kąt wtrysku 56*,dawka paliwa 3,4mg.dawka rozruchowa ok 17mg o ile dobrze pamiętam.błędów żadnych nie ma,silnik normalnie pracuje.czujnik wymieniony na nowy(zielony na 4 piny) i dalej to samo.
pytanie czy kombinować z dawka rozruchową czy szukać gdzie indziej??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana dawki startowej dla zimnego silnika

Post autor: wesol » śr wrz 16, 2015 19:01

sprawdz jeszcze obroty walu korbowego pryz kreceniu rozrusznikiem bo paliwa nie pusci ECM jesli bedzie korbowac 200 obr/ min. A jak sciagasz wtyczke czujnika temp to pali od strzala??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 173 gości