Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stolniczkow
Forum Master
Forum Master
Posty: 1717
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 11:34
Lokalizacja: SD
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: stolniczkow » śr paź 05, 2011 21:43

Piasek, oczywiście masz rację. Do Golfa lałem Motula od kolegi z tego forum i na początku byłem zadowolony ale chyba trzecia bańka z kolei była jakaś trefna (nie robię tutaj antyreklamy, kolega jest godny polecenia żeby nie było ale ten olej był na oko już dziwny). W rezultacie go wylałem i zalałem Quakera od znajomego i było dalej ok. W każdym razie to jest loteria jeśli chodzi o Motula.
Teraz do PDka leje Liqui Moly od importera, cena troche wysoka ale już idzie 3 wymiana i maszyna nie połknęła ani grama więc uważam, że to nie jest coś na czym należy oszczędzać :) oczywiście zależy ile kto jeździ, ja robię 20k rocznie więc 200zł na różnicy w cenie oleju w skali roku nie jest jakoś dotkliwe...


Czarne S3 1.8T - Dynosoft, MG Motorsport - 276km/365Nm
Grupowy chiptuning Aligator (DynoSoft) Katowice
Obrazek

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Jaki olej?

Post autor: daniel.wwe » śr paź 05, 2011 23:22

deskjet pisze:jak to jest z olejami Shell... Na allegro widziałem sporo jest w bańkach 5l
Kiedyś koleś w sklepie mi powiedział, że nie ma oleju Shell w bańkach 5l. Ile w tym prawdy... nie wiem...


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: jhosef » czw paź 06, 2011 08:12

Kiedyś pewnie był ale stopniowo wszyscy producenci (łącznie z makaronem) przechodzą na mniejsze opakowania za tą sama kasę. Z tego co kojarzę, jak ostatnio kupowałem Shell Helix Ultra z 1,5 roku temu to był już w 4 litowej bańce.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » czw paź 06, 2011 09:33

No to jest właśnie to...
Shell w ogóle nie występuje na naszym rynku w 5L opakowaniach.
Mobil - jedynie mineralny 15W-40
Castrol - jedynie ten stary, Motor Oil jest a w zasadzie był w 5L bo już go wycofali oraz
EGDE 5W-30 i EDGE 5W-40 Turbodiesel występują w 5tkach
Ale to nasz rynek... U Niemców Shell jest w 5tkach ale nie za takie pieniądze za jakie sprzedają go u nas:
http://www.ebay.de/itm/Shell-Helix-ULTR ... 2a0ac70cf6" onclick="window.open(this.href);return false;
26,40 eur + 7 eur wysyłka. 26,40 eur to jakieś 118-119zł za bańkę + przesyłka...
A u nas sprzedają to po 90zł + przesyłka...
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w4 ... 34844.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a skoro piszą ze z Niemiec, Belgii, Francji no to musieli go jeszcze przywieźć a to też koszt i doliczyć marżę i VAT (bo wystawiają faktury).
To po ile oni go tam kupują ?? Po 60zł ??? :bajer: :chytry:
Dla porównania u nas, w oficjalnej sieci sprzedaży, u autoryzowanego dystrybutora kupisz to w hurcie, z mega-upustami po 85zł ale za 4L

Nie wiem co o tym myśleć...
Fakt faktem że nasi dystrybutorzy do oszczędnych nie należą... Wystarczy popatrzeć na siedziby firm, na auta jakie pod nimi parkują... na wygląd magazynów itp... Na imprezy sponsorowane, pokazy, prezentacje itp... Tego nie da się kupić/zapłacić mając 1-cyfrowye marże... Dalej mamy złodziejską akcyzę, opłatę produktową i VAT, do tego po drodze jeszcze jakiś pośrednik/hurtownia i mamy ceny jakie widzimy w sklepach...
No ale tam też to mają... no może VAT 4% niższy...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Tofik90 » śr paź 19, 2011 19:44

Jako, że minął również rok od ostatniej wymiany oleju to chciałbym sięgnąć Was po poradę. Wcześniej lałem olej Valvoline max life 10W30 (mineralny) ale auto ma już przejechane ponad 240 tys, czas zmienić na coś innego ? Słyszałem, że mogę mieć za gęsty ten olej z uwagi na to, że przy mocnym dodaniu gazu (na ciepłym silniku oczywiście) w okolicach 4000 tys obr silnik zaczyna pracować na 3 cylindrach, bardzo nieregularnie oraz strasznie kopci (podwieszanie się zaworów ) ? słyszałem, że to moze być przyczyną lania złego oleju.



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Jaki olej?

Post autor: iigAlisArr » śr paź 19, 2011 19:59

Czy na zimę zalecane jest wlanie rzadszego oleju ? Teraz mam 10W40, silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze właściwości (rzadszy) bez szkody dla silnika... ?


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Jaki olej?

Post autor: italiano_83 » śr paź 19, 2011 20:43

iigAlisArr pisze:silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze
Na pewno ma niższą temperaturę "płynności". Ja mam ALH to niemal jeden grzyb z ASV/AHF/AGR i leje non stop 5W40 bo w naszym klimacie to najodpowiedniejsza lepkość.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: Jaki olej?

Post autor: kw » śr paź 19, 2011 21:29

iigAlisArr pisze:Czy na zimę zalecane jest wlanie rzadszego oleju ? Teraz mam 10W40, silnik AHF i zastanawiam się czy w mrozach 5W40 będzie miał lepsze właściwości (rzadszy) bez szkody dla silnika... ?
Właściwości smarne przy niższych temperaturach będzie miał na pewno lepsze. Pytanie czy jest sens, o przechodzeniu na rzadszy olej jest więcej zdań niż specjalistów, o różnych mitach nie wspominając. Ktoś kiedyś zalał gęstszy, może dlatego, że rzadszego ubywało. Moim zdaniem taka operacja nie ma sensu, 1.9 TDI na rotopompie to dość toporna konstrukcja, nie wymaga super-hiper-technologii NASA do smarowanie, znajomy mechanik wspominał o kilku latających na 15w40, zresztą co tam chcesz smarować, jeśli chodzi o "słupek" silnika to mu obojętne 5w40 czy 10w40 bo, żeby to uszkodzić to trzeba się bardzo przyłożyć wytrzyma ponad 700tys, a jeśli chodzi o smarowanie turbo to fakt, delikatny element, ale równie ważne jest użytkowanie z głową. U mnie w alh 10w40 jest juz ładnych parę lat (silnik lubi popijać sobie olej, prawdopodobnie od nowości) i nic mu się nie dzieje. Radzę nie szaleć, co innego jak 5w30 był zalewany od początku, wtedy jeździłbym tak długo na nim jak się da.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » śr paź 19, 2011 22:48

Tofik90 pisze:Valvoline max life 10W30 (mineralny)
:popcorn: a co to takiego ??
Tofik90 pisze:auto ma już przejechane ponad 240 tys
jeżeli to powyżej miało brzmieć 10W-40 to zostaw to co masz - to bardzo dobry olej i nie kombinuj.
Tofik90 pisze:Słyszałem, że mogę mieć za gęsty ten olej
to czas wymienić na świeży - będzie rzadszy :bigok:
Tofik90 pisze:przy mocnym dodaniu gazu (na ciepłym silniku oczywiście) w okolicach 4000 tys obr silnik zaczyna pracować na 3 cylindrach, bardzo nieregularnie oraz strasznie kopci
wypadałoby przyjrzeć się korekcjom wtrysków a nie doszukiwać się od razu jakichś gigantycznych problemów
Tofik90 pisze:w okolicach 4000 tys obr
a czego Ty tam szukasz ?? skoro moc maksymalna jest niżej nie wspominając o momencie
Tofik90 pisze:słyszałem, że to moze być przyczyną lania złego oleju.
zły olej to pojęcie względne. Na takie pałowanie to i 10W-60 nie pomoże :bajer:
italiano_83 pisze:Ja mam ALH i leje non stop 5W40
Ja też :bigok:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Tofik90 » śr paź 19, 2011 23:04

tfu.. nie mineralny a FULL SYNTETYK !

Poza tym przy 4 tys obr powinienem mieć coś w rodzaju odcięcia zapłonu a silnik mi gaśnie. Nie mowie, ze bujam go normalnie do takich obrotów no ale raz czy 2 razy w życiu się zdarzy wcisnąć gaz do oporu i nie powinno być takich 'niespodzianek'



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6867
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » śr paź 19, 2011 23:23

Tofik90 pisze:Poza tym przy 4 tys obr powinienem mieć coś w rodzaju odcięcia zapłonu a silnik mi gaśnie.
czyli jednak masz to odcięcie zapłonu :bajer:


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Tofik90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 20:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Tofik90 » czw paź 20, 2011 00:17

Powinienem mieć... po prostu zamiast tego są jakieś dziwne objawy.



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Jaki olej?

Post autor: Quintus » czw paź 20, 2011 08:06

W innych tematach ciągle ci tłumaczą, to szukasz dalej. nie będzie żadnego odcięcia, nie katuj na postoju to ci się nie podwiesi, a do kręcenia pod blokiem, żeby pobudzić sąsiadów, kup sobie benzynę a nie traktor :grin:



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Jaki olej?

Post autor: iigAlisArr » czw paź 20, 2011 08:37

italiano_83, kw :pub: Z uwagi, że z 10W40 było dobrze to przy nim pozostanę, idzie zima i jeszcze by jakieś niespodzianki wyskoczyły. Pomyślę nad 5W40 na wiosnę/lato dla testu. :bajer:


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości