Jak dziala auto "ssanie"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

waldek_35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 15:32
Lokalizacja: rzeszow

Jak dziala auto "ssanie"

Post autor: waldek_35 » ndz lip 02, 2006 15:29

czesc , jak ono dziala w silniku 1.9d 1y czy ciegno tegoz urzadzenia jest poruszane pod wplywem temperatury zewnetrznej np.silnika czy temp. wewnetrznej na koncu jest kabelek moze w srodku jest grzalka i jak ma byc ustawione prawidlowo dziekuje
Ostatnio zmieniony sob mar 17, 2007 14:53 przez waldek_35, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » ndz lip 02, 2006 21:00

Masz reczne ssanie czy elektroniczne napisz jakie to Ci wytłumacze jak to działa z punktu widzenia elektroniki jesli masz elektroniczne



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz lip 02, 2006 23:03

O ile się nie mylimy w kodzie silnika to w 1Y ciegło przyspieszacza jest pod kierownicą,czyli ręczne.Pociągasz nim za linkę idącą z boku pompy wtryskowej.Pociagając przyspieszasz kat etrysku i zwiększasz dawkę paliwa.Wciskasz,kiedy silnik sie troche
rozgrzeje.



waldek_35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 15:32
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: waldek_35 » pn lip 03, 2006 05:25

reczne to wszyscy wiedza jak dziala u mnie jest to urzadzenie nie wiem czy elektroniczne bardziej wg mnie mechaniczne z ktorego wychodzi ciegno i jest ono polaczaone z dzwignia w pompie a z drugiej strone tego przychodzi do niego 1 przewod elektryczny pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn lip 03, 2006 08:58

To jest tak jest to elelktroniczny przyspieszacz zapłonu, pojawił się w golfach od ok 95r. jego zadaniem jest przyspieszenie zapłonu na zimnym silniku aby ustabilizować obroty. Sterowany jest on specjalnym modułem który bierze informacje od czujnika temperatury silnika. Moduł ten też bierze inf. także od czujnika w drzwiach kierowcy. Rano zdarzy się zę nie zapli sie kontrolka od swiec można od razu odpalać bo świece już wstępnie nagrzały komory. Kolejne otwarcie drzwi i nie uruchomienie silnika nie powoduje juz wstepnego grzania silnika. Łatwo to sprawdzić rano otworzyć drzwi nie zamykać ich i przekrecić stacyjkę wtedy zapali się kontrolka na desce. Sterownik ten dodatkowo steruje też grzaniem swiec, wiem ze w silnikach AAZ ale w 1Y niektórych jest a w niektórych nie ma -do 2,5 min po odpaleniu zimnego silnika i do temp. ok 68 st. dogrzewa silnik świecami, potem rozłącza,- słychac w bezpoecznikach ciche cykniecie i podnoszą sie obroty bo maleje obciązenie na alternatorze jeżeli silnik jest troche ciepły ale temp. mniejsza niz 68 st to wtedy trwa to krócej. Przyspieszacz stopniowo wraz z rozgrzewaniem silnika popuszca cięgno i zmniejsza obroty az do normalnych w temp. 90 st. Jezeli masz np. obroty ustalone na 850 na ciepłym silniku i rano odpalasz włączenie świec spowoduje duży spadek obrotów ok 100 obri telepie trochę silnikiem ten czujnik podnosi obroty do momentu nagrzania sie silnika i wyłączenia świec. Dobrze go wyrególować należy dobrze rozgrzać auto do temp. 90 st. odkrecić śrubke na lince przytrzymując element kombinerkami aby nie zniszczyć go i nie ukrecić. linka swobodnie spoczywa. Włączyć na desce elektroniczny obrotomierz i wyrególować obroty prawą śrubką kręcąc ( jak gowłączyć znajdziesz w Poradach) i ustawic obroty na 900. Wziąć element ze śrubką i nie naciągająć linki pozostawiając miedzy tym elementem i dzwignią która naciąga max od 0,5 mm luzu i przykrecić śrubkę- wszystko robić na odpalonym silniku i temp. 90st. Ciegno bedzie dobrze wyrególowane i obroty też.
Jeżeli bedziesz miał problemy daj znać.

P.S Chyba ze masz auto z klimą to tam jest inne rozwiązanie.



waldek_35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 15:32
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: waldek_35 » pn lip 03, 2006 22:32

wielkie dzieki super opis



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » wt lip 04, 2006 21:42

"plus" dla Igora I

Rozwijając , czy mogę się dowiedzieć i upewnić własną interpretację : (1Y) każde otwarcie i zamknięcie drzwi po zatrzymaniu silnika powoduje grzanie komory do 68 st. przez 2.5 min ?


mwmw

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » wt lip 04, 2006 22:00

Nie chodzi o to że każde otwarcie drzwi powoduje na 10 sekund włączenie grzania swiec. Jak nie odpalisz i ostygną to sie wyłacza po 10 s.kolejne wejscie i wyjscie w ciągu 30 min nie spowoduje już gzrania swiec. A jak odpalisz autoamtycznie sie włącza az temp. wody bedzie 68 st. Jak wejdziesz rano nie pali sie kontrolka swiec odpalasz od razu i swiece chodzą ok 2,5 min do momentu uzyskania temp. płynu chłodniczego do temp. 68 st.-jest to temp. wody w układzie



mwmw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 14:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mwmw » pn lip 10, 2006 07:41

Wielkie dzięki za wyjaśnienia i jeszcze jeżeli to możliwe potrzebuję pare słów na temat instalacji elektrycznj grzania świec (jak i czy celowe jest zamontowanie np diody informacyjnej , jaki bezpiecznik (A?) , jak zlokalizować przekaznik i sprawdzić jego prawidłowość działania i czy przy wymianie świec można się naciąc na jakąś przeszkodę (typu : trzeba odkręcić pompę , bo nie ma miejsca)


mwmw

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pn lip 24, 2006 21:58

Witam

Igor1, wytłumacz mi do czego jest ten przewodzik idacy do tego urzadzenia?

i dlaczego u mnie ta linka po nagrzaniu silnika moze ze 2-3 mm sie dluzsza robi , troche mnie dziwi bo zeby wyjsc ze 1cm spora sila musi działac bo wyciagalem kombinerkami na sile i ciezko wychodzi (jakas sprezyna mocno ja wciaga )
Jak to mozna wyregolowac? czy mozna?

Pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Post autor: arka10 » pn lip 24, 2006 23:45

Dj-Darecki. To działa jak termostat ,pod wpływem ciepła robi się dłuższe. Nie ciągnij ze tą linkę bo pęknie i będą koszty.
Stonefree i Igor 1. Czy Wy się nie mylicie. Tak zwane ssanie w Diezlu przestawia czas wtrysku zgodnie z kierunkiem obrotów silnika , a to znaczy że czas wtrysku jest opuźniany.

[ Dodano: 24 Lip 2006 23:55 ]
Dj Darecki. Linkę wyreguluj dokładnie tak jak napisał Igor 1 .



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » wt lip 25, 2006 08:45

arka10, dobrzee gada w b-stoku można tylko te badziewko dostać u sienki i kosztuje około 400zł rradze nie ciągać tego cudeńka a ruch żedu 3mm jest wystarczająący żeby kąt wtrysku wyprzedzić/ opóźnić o te wspaniałe 2,5* niezbędne do rozruchu w niskich temperaturach.


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Persil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt lis 07, 2006 00:11
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Persil » sob mar 17, 2007 01:24

niestey miałem taki sam problem i za to ustrojstwo zapłaciłem ok 200zł jak chcesz to dam ci numer boscha :bajer: odezwi sie na pw
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



nifares
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn sty 08, 2007 14:15
Lokalizacja: Gdańsk

zimny silnik - uruchamianie

Post autor: nifares » sob mar 17, 2007 13:46

A ja mam podobny problem. W moim vwgolf 1,9TD 97r. AAZ przy uruchamianiu zimnego silnika obroty podnosił silownik podciśnieniowo - membramowy. Niestety membrama uległa pęknięciu i nie można jej naprawić a za nowy w sklepie chcą 500 zł. Będę musiał pokombinować albo przejść na linkę jak mialem w Jettcie.A może ktoś doradzi coś innego. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości