Kontrolka oleju+sygnał dźwiękowy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka oleju+sygnał dźwiękowy
Miesiąc temu kolega w swoim MK3 silnik 1,6 wymieniał olej silnikowy, wczoraj wymieniali mu czujnik ciśnienia oleju i termostat. Dzisiaj zaświeca mu sie kontrolka od oleju w czasie drogi i do tego sygnał dzwiekowy. Co to moze byc i jak to mozna usunąć.
Dzięki
Dzięki
kontrolka
U mnie problem był ten sam przy rozgrzanym silniku tuż po przekroczeniu 2000obr zapalała się kontrolka oleju i włączał brzęczyk. W moim przypadku były to zużyte panewki (koszt nicałe 200zł) bardzo ciężko było tą usterkę zlokalizować dopiero któryś z rzędu mechanik po wejściu w kanał wsłuchał się w pracę silnika i odkrył problem. Po ich wymianie i przejechaniu ponad 50tys km wszystko jest ok. Ale był to mój jednostkowy przypadek zaś u twojego kolegi może być to walnięta pompa olejowa bo o wymianie czujnika wspominałeś POZDRAWIAM
Witam,
Jakiś czas temu miałem podobną sytuację w swoim MK3, tzn. przy silniku nagrzanym pow. 70 stopni i obrotach nieco powyżej 2000 nieregularnie i z przerwami zapalała się kontrolka oleju no i ten denerwujący brzęczyk. Mechanik twierdził że to czujka oleju i ją wymienił (są dwie, jedna kontroluje chyba min. a druga max. ciśnienie oleju) no a ja uparłem sie na zmianę filtra oleju z Filtrona na Mann'a. I jak się okazało miałem rację... Tutaj problemem może być to że kontrolka daje sygnał poniżej 2000 obr. i sugerowałbym sprawdzenie również szczelności układu smarowania, no a pompa oleju to już ostateczność.
Jakiś czas temu miałem podobną sytuację w swoim MK3, tzn. przy silniku nagrzanym pow. 70 stopni i obrotach nieco powyżej 2000 nieregularnie i z przerwami zapalała się kontrolka oleju no i ten denerwujący brzęczyk. Mechanik twierdził że to czujka oleju i ją wymienił (są dwie, jedna kontroluje chyba min. a druga max. ciśnienie oleju) no a ja uparłem sie na zmianę filtra oleju z Filtrona na Mann'a. I jak się okazało miałem rację... Tutaj problemem może być to że kontrolka daje sygnał poniżej 2000 obr. i sugerowałbym sprawdzenie również szczelności układu smarowania, no a pompa oleju to już ostateczność.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości