Jaka róznica po wymianie wtrysków w TDI ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jaka róznica po wymianie wtrysków w TDI ?

Post autor: szatanek » wt mar 13, 2007 15:32

Witam. Mam pytanie czy jest jakaś różnica w pracy silnika po wymianie wtrysków na nowe? Silnik pali mi bez problemu nawet w duzy mróz ale wydaje mi sie ze chodzi za twardo szczególnie na wyższych obrotach. Ogólnie powiedzcie mi dlaczego silniki TDI w MK4 chodzą duzo ładniej niz w MK3,bardziej miękko, czy to jest tylko wina większego wyeksploatowania silnika w MK3 czy chodzi o coś innego, przeciez w MK4 silniki tez nie raz mają najechane grubo ponad 200 tyś. Czy moze to są zalety silników ASV w MK4, w porównaniu do 1Z czy AFN? ale nie wydaje mi sie bo konstrukcyjnie silniki są takie same. A moze w gre wchodzi lepsze wytłumienie silnika w komorze? Jeśli ktoś kto jest w temacie wie od czego to zalezy do piszcie, pozdrawiam.



Awatar użytkownika
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: wt sty 17, 2006 23:30
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GSOWIEC » wt mar 13, 2007 15:59

szatanek pisze:A moze w gre wchodzi lepsze wytłumienie silnika w komorze?
Napewno tak! To jak rozchodzi się dźwięk ma znaczenie - np zimą, gdy postawię 1Z na dość solidnej "poduszcze śnieżnej"
(np. na parkingu, gdzie leży sobie kilka cm śniegu), da się zauważyć bardziej miękką pracę silnika... W garażu dźwięk odbija się po ścianach i motor jest o wiele głośniejszy niż gdy wyjedziesz nim na zewnątrz...



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt mar 13, 2007 16:53

GSOWIEC pisze:
szatanek pisze:A moze w gre wchodzi lepsze wytłumienie silnika w komorze?
Napewno tak! To jak rozchodzi się dźwięk ma znaczenie - np zimą, gdy postawię 1Z na dość solidnej "poduszcze śnieżnej"
(np. na parkingu, gdzie leży sobie kilka cm śniegu), da się zauważyć bardziej miękką pracę silnika... W garażu dźwięk odbija się po ścianach i motor jest o wiele głośniejszy niż gdy wyjedziesz nim na zewnątrz...
Dokładnie tak !

Jeszze warto zobaczyć w jakim stanie jest wytłumienie silnika od spodu - jeśli masz nie oryginalną osłonę silnika np. nie masz na niej maty wygłuszającej i już będzie głośniej :)

Kolega miał nie oryginalną osłonę i sam wyklejał (nie wiem czym) i różnica zdecydowana !

Pozdrooooo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » wt mar 13, 2007 19:42

nowe wtryski nie są tak wyrobione jak wtryskiwacze z przebiegiem kilkuset tysięcy km ... normalny objaw

BTW - wytłumienie dolne w MKIV z tego co pamiętam nie ma gąbki - za to są kostki plastikowe (teoretycznie nie będa tłumić tak dobrze jak gąbka )



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt mar 13, 2007 21:02

No jasna sprawa ze wygłuszenie to podstawa, dodam ze u siebie nie mam osłony pod silnikiem, zamierzam ją założyć ,tylko nie wiem czy kupic podróbe i nakleic na nią jakąś mate typu gąbka czy filc, czy lepiej kupic orginalną z MK3 zeby była pewnośc ze bedzie pasowała na 100% ??



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt mar 13, 2007 21:51

szatanek pisze:No jasna sprawa ze wygłuszenie to podstawa, dodam ze u siebie nie mam osłony pod silnikiem, zamierzam ją założyć ,tylko nie wiem czy kupic podróbe i nakleic na nią jakąś mate typu gąbka czy filc, czy lepiej kupic orginalną z MK3 zeby była pewnośc ze bedzie pasowała na 100% ??
Podróby też SUPER pasują - zakładaliśmy u kolegi - kupił na allegro za 80zł - idealna ale bez wygłuszenia

TRzeba by coś dokleić - oryginalną w możliwie dobrym stanie kupić to cud

Pozdroo


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt mar 13, 2007 22:52

Tylko z tego co wiem do TDI idą chyba inne osłony niz do benzyny ?

[ Dodano: 13 Mar 2007 21:56 ]
Ta osłona ma byc pełna czy z wycięciem na miske olejową.
Co to za kostki w tej osłonie?? : http://www.allegro.pl/item174316184_osl ... skoda.html



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt mar 13, 2007 23:14

szatanek pisze:Tylko z tego co wiem do TDI idą chyba inne osłony niz do benzyny ?

[ Dodano: 13 Mar 2007 21:56 ]
Ta osłona ma byc pełna czy z wycięciem na miske olejową.
Co to za kostki w tej osłonie?? : http://www.allegro.pl/item174316184_osl ... skoda.html
Inne inne - w TDI taka jak w 1,8E i 2,0E pozostałe mają inne, albo fabrycznie nawet nie miały wogóle

a te kostki to jest właśnie takie wygłuszenie - wysokość kostek rózna - dopasowana do elementów silnika

Do Golfa TDI jest coś takiego OSŁONA TDI GOLF 3 - allegro.pl
ona jest bez wygłuszenia niestety - trzeba by coś samemu dorobić w tym temacie


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 106 gości