pęknięta głowica ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 364
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
- Lokalizacja: Kraków / Starchowice
- Kontakt:
pęknięta głowica ?
witam .... dziś auto oddane do lekarza
powód .... cieknąca uszczelka pod głowicą
ale .... auto jest u mechanika - ja jestem w pracy - ciężko mi stac nad nim i patrzec co robi
wiem ze w naszych silnikach czesto pękają głowice
co robic ?
jak sprawdzic zeby mnie mechanior nie wycyckał ze niby pęknieta a zalozy mi starą ...albo cos podobnego wymysli
i inna sprawa ... podobno niektórzy zakłądaja takie głowice "lekko" peknięte - czy to jest prawda ? czy to nieszkodzi ?
p.s.
po samochodzie nic nie czuc zeby go cos bolało ... poza wyciekami na zewnątrz spod glowicy
powód .... cieknąca uszczelka pod głowicą
ale .... auto jest u mechanika - ja jestem w pracy - ciężko mi stac nad nim i patrzec co robi
wiem ze w naszych silnikach czesto pękają głowice
co robic ?
jak sprawdzic zeby mnie mechanior nie wycyckał ze niby pęknieta a zalozy mi starą ...albo cos podobnego wymysli
i inna sprawa ... podobno niektórzy zakłądaja takie głowice "lekko" peknięte - czy to jest prawda ? czy to nieszkodzi ?
p.s.
po samochodzie nic nie czuc zeby go cos bolało ... poza wyciekami na zewnątrz spod glowicy
pękają miejsca między zaworami kamertony( komory wstępne) przynajmnie w więkrzości klekotów wtarego typu, jest to usterka seryjna, która nie jest zagrożeniem pod warunkiem że ciśmnienie nie przedostaje się do układu chłodniczego, w przeciwnym razie można ową głowice zakładać beż żadnych kombinacji typu spawanie itd. bo to i tak przeważnie nic nie daje, a kamertony popękają tak czy owak w innych miejscach...
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
McFafik, tak jak pisze vagin, jeżeli są popekania między zaworami i kompresja nie wali to normalne. Bądz przy gościu jak będzie sprawdzał głowice na szczelność (no i oczywiście jak ją zdemontuje ).
Dla mnie to herezja, mam trzy mk2 z dużymi przebiegami i w żadnym nie pękła głowicaMcFafik pisze:wiem ze w naszych silnikach czesto pękają głowice
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Jak sie nie umie jezdzić to tak...McFafik pisze:wiem ze w naszych silnikach czesto pękają głowice
Szkodzi i to bardzo...McFafik pisze:inna sprawa ... podobno niektórzy zakłądaja takie głowice "lekko" peknięte - czy to jest prawda ? czy to nieszkodzi ?
Jak duże były to wycieki?Lało czy rosiło?Bo jak rosiło to nie ma sie czym przejmować,każdy golf II z silnikiem diesla z którym miałem do czynienia(i nie tylko diesla)miał zapoconą uszczelke.Dobry mój mechanik powiedział że jak sie nic nie dzieje,płyny sie nie mieszają,kompresja nie idzie w wode to sie nic z tym nie robi....McFafik pisze:po samochodzie nic nie czuc zeby go cos bolało ... poza wyciekami na zewnątrz spod glowicy
-
- Użytkownik
- Posty: 364
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
- Lokalizacja: Kraków / Starchowice
- Kontakt:
ciezko mi okreslc bo niemam z czym porownacbongo pisze:Jak duże były to wyciek
no kadłób silnika jest mokry spod uszczelki .... ubywa płyn chlodniczy
tylko takie czasy ze ja bede w pracy jak oni to zdejma i zawiazą do planowaniavw_vandal pisze:Bądz przy gościu jak będzie sprawdzał głowice na szczelność (no i oczywiście jak ją zdemontuje
[ Dodano: 13 Mar 2007 16:36 ]
i tak ??
glowica popekana jest miedzy zaworami na wszystkich cylindrach
ale tez mi mowili ze w innych miejscach tezsie pojawły pekniecia .... glowica jest teraz u majstra i maja ja sprawdzac na szczelnosc i czy nie jest krzywa
co wiecej uszczelka pod glowica ma "3" karby jak splanuja co zalozyc jak nie ma juz nic grubszego ?
jak duza jet odległosc miedzy zaworami a tłokiem - ktos wie ??
i jeszcze jedno ... bo nigdzie nie znalazlem
czy silnik SB ma taka samą glowice jak słabsze 1,6 TD ?
PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!
-
- Użytkownik
- Posty: 364
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
- Lokalizacja: Kraków / Starchowice
- Kontakt:
u mnie tak bylo ... poza wyciekami na zewnatrzbongo pisze:Dobry mój mechanik powiedział że jak sie nic nie dzieje,płyny sie nie mieszają,kompresja nie idzie w wode to sie nic z tym nie robi...
bongo,
tak ....ale inna tez moze byc spekana .... nawet znalazlem w ksiazce ze dopuszczlane sa pękniecia pomiedzy zaworami do warosci 0,5 mmNo to szukaj nowej niestety...
PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!
- anton:-)
- Gadatliwa bestia
- Posty: 644
- Rejestracja: wt maja 09, 2006 17:11
- Lokalizacja: woj. Lubelskie - Włodawa
- Kontakt:
zawiez głowice do jakiejs firmy która tylko regeneruje i bada głowice niech ci sprawdzi jej szczelnosc bo ze jest popekana to normalne w naszych silnikach (klekotach)bongo pisze:No to szukaj nowej niestety...
Ja pracuje jako mechanik juz jakis czas i jeszcze nie widziałem głowicy z klekota vw zeby głowice miał cała ja mam równiez popekana miedzy zaworami ale sprawdziłem ja i była ok zrobiłem juz ok 75 tys i nic sie nie dzieje
takze sprawdz szczelnosc głowicy ale jak ci nie wyganiało płynu czyli głowica jest cała bo kompresja nie idzie do kanałow wodnych
Ja zawsze sprawdzam głowice przed palnowaniem i po planowaniu a co do oszczelki to mechanik juz bedzie wiedział jaka załozyc bo to zalezy czy głowica była mocno krzywa i czy duzo jej zostało na stole planujacym
pozdro i nic sie nie łam
[ Dodano: 13 Mar 2007 20:48 ]
miałes poprostu juz stara oszczelke - SPARCIAŁAMcFafik pisze:u mnie tak bylo ... poza wyciekami na zewnatrz
zlalezienie nie popekanej głowicy do mkII klekota to tak jak w totka wygracMcFafik pisze:tak ....ale inna tez moze byc spekana .... nawet znalazlem w ksiazce ze dopuszczlane sa pękniecia pomiedzy zaworami do warosci 0,5 mm
Ja w tej chwili dysponuje głowica do sprzedania do mkII o oznaczeniach silnika Sb głowica jest popekana miedzy zaworami ale jest szczelna wymienione sa wszystkie zawory, prowadnice,oszczelniacze na zaworach ,wraz z wałkiem rozrzadu i z zawotami(popychaczami)hydraulicznymi
G R U P A L U B E L S K A
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
McFafik, Jakieś 3 miesiące temu remontowałem silnik 1.6 TD i tak samo miałem popękania między zaworami i wątpie abyś znalazł używkę bez pęknięć teraz mam rosebranego 1V i też ma pęknięcia sprawdziłem na szczelność i wiem że jest git. Popękania muszą być tak wielkie że by musiały dochodzić do kanałów wodnych i tak myśle żębyś musiał jechać z 5 km bez wody !! A ciekło ci bo uszczelka miała już dość !!
Jeśli chodzi o rodzaje głowic to spotkałem się z określeniem że są 3 typy
- pierwszy to do starszych diesli ustawiany jeszcze płytkami;
- drugi typ że jest niska
- trzeci żę wysoki
Tak słyszałem że te niskie miały pracę takiej sztaplarki, a wysokie pracują mięko i przyjemnie. I z tego co się orientuje głowica w 1V, JR i SB są takie same.
Jeśli chodzi o rodzaje głowic to spotkałem się z określeniem że są 3 typy
- pierwszy to do starszych diesli ustawiany jeszcze płytkami;
- drugi typ że jest niska
- trzeci żę wysoki
Tak słyszałem że te niskie miały pracę takiej sztaplarki, a wysokie pracują mięko i przyjemnie. I z tego co się orientuje głowica w 1V, JR i SB są takie same.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
-
- Użytkownik
- Posty: 364
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
- Lokalizacja: Kraków / Starchowice
- Kontakt:
silnik byl mokry caly na okolo .... ale jak widzialem na uszczelce (zostały juz same trociny : ) to z pierszego cyl. na zewnatrzzaprzal pisze:W ktorym miejscu miales wyciek?
powiedzieli mi w zakladzie specjalistcznym ze 400 zl za spawanie wszytkiego plus 55 zł za kazdą lamele miedzy cylidrami !!!!
albo powiedzilei szlif .. i sparwdzamy na szelność ... kazalem szlifnąc, sprawdzic i zalozyc bo i tak popeka pewnie zaraz a jak nie to za kilak tyś km.
a ztym to zalozylem osobny temat i dostalem nawet odpowiedz w 100 % chybaJeśli chodzi o rodzaje głowic to spotkałem się z określeniem że są 3 typy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 6d8#992123
PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości