silnik mk2 co to jest?????

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
przemekkum
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: śr maja 03, 2006 13:33
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

silnik mk2 co to jest?????

Post autor: przemekkum » czw mar 08, 2007 23:54

od wczoraj zaczalem snuc plany nad modyfikacja silnika.
kupilem go jako 1.6 na LPG
zobaczylem dzis oznaczenie na bloku i jest EV.
gaznik to Pierburg 2E i glowica chyba od 1.6
skrzynia 4 biegi
a sprezanie na kazdym cylindrze po 15 bar.

czy to wogole jest mozliwa taka konfiguracja??
i czy do tego bloku lepiej odrazu poszukac glowicy od gti i jakiejs dobrej skrzyni??

prosze o jakas porade. i czy jesli bym wrzycal glowice czy jest sens przy niej cos dlubac??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt mar 09, 2007 00:29

przemekkum pisze:od wczoraj zaczalem snuc plany nad modyfikacja silnika.
kupilem go jako 1.6 na LPG
zobaczylem dzis oznaczenie na bloku i jest EV.
gaznik to Pierburg 2E i glowica chyba od 1.6
Bloki w 1.6/1.8 sa takie same , widocznie twój oryginalny blok kiedys się skończył (np pękł) i ktoś wszystkie graty ( głowica , wał , tłoki itp) przerzucił to "nowego" bloku z jakiegos motoru EV.
przemekkum pisze:sprezanie na kazdym cylindrze po 15 bar.
No a to mnie zastanawia , jakims cudem ten silnik ma mocno podniesiony stopień sprężania , albo druga opcja - manometr kłamał :bajer:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt mar 09, 2007 13:58

Przy takim sprężaniu to już dawno temu spalanie stukowe rozwaliło by silnik. Manometr musi kłamać.



Awatar użytkownika
przemekkum
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: śr maja 03, 2006 13:33
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: przemekkum » pt mar 09, 2007 14:12

mierzone byly inne auta tym manometrem i bylem dzis u kumpla w warzsztacie i u niego pokazalo 14.8 Bar tak ze mysle ze tak jest.


mam pytanie czy zmienic glowice?? na ta od GTI ??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt mar 09, 2007 16:10

TAZ pisze:Przy takim sprężaniu to już dawno temu spalanie stukowe rozwaliło by silnik.
Przy LPG które ma ponad 100oktan może to jakoś bangla bez stukowego, do tego seryjny lub ciut opóźniony zapłon i może silnik nie dzwoni ???


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob mar 10, 2007 15:36

tomcio666 pisze:stopień sprężania a ciśnienie sprężania to co innego

Tomek wiem o tym doskonale !

facet pisze że ma cisnienie sprężania 15at , takiego ciśnienia nie uzyska przy seryjnym stopniu sprężania które wynosi 9,0 . Żeby uzyskac cisnienie sprężania na poziomie 15at to konstrukcyjnie trzeba podnieść stopień sprężania do minimum 12 , do tego jeszcze motor musi byc zdrowy.
Własnie zastanawia mnie co tam jest nagrzebane w tym motorze że tak mocno jest podniesiony stopień sprężania i dzieki temu łapie aż 15 atmosfer.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob mar 10, 2007 16:13

tomcio666 pisze:a ile wynosi w benzynce ciśnienie sprężania prawidłowe bo nie wiem tzn min i max
Cisnienie mozna wyliczyć ze wzoru:

P = S * k , gdzie:

P - cisnienie sprężania
S - stopień sprężania
k - współczynnik, dla bezyniaka 4-suwowego 1,15-1,30

Czyli dla stopnia sprężania 10,0 , cisnienie w zdrowym motorze powinno być 11,5-13,0 , jesli jest poniżej 9 trzeba sie zaczynać martwić.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości