Wymiana płynów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Szandel39
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 07:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Wymiana płynów

Post autor: Szandel39 » pt mar 09, 2007 23:57

Witam ponownie.

Przymierzam sie do wymiany uszczelki pod głowicą w moil silniku 1,6b przy okazji wymienie wszystkie płyny na nowe. W skrzyni(automat) niedawno wymieniałem jest zalany Castrol (nie pamietam parametrów)

Jakie płyny-oleje i filtry polecacie do:

silnik 1.6b 185 tyś km przebiegu obecnie jest zalany lotos 10w40 ???

układ hamulcowy z ABS???

układ chłodzenia?????

wspomaganie kierownicy????

Proszę o porady.



arturo222
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:14
Lokalizacja: woj.łodzkie

Post autor: arturo222 » sob mar 10, 2007 00:02

do układu chlodzenia wlal bym płyn polecany prze producenta vw, ja lałem g12 cos tam..... ]
a co do oleju 10w 40
przy wspoomaganiu zadko sie wyminia płyn dopiero jak sie zrobi gesty albo...



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » sob mar 10, 2007 00:03

olej lej taki jak masz 10W40 jest ok, płyn chłodniczy to kup koncentrat i rozcienczaj z woda destylowana 1 do 1 ja teraz mam kulera a wczesniej miałem koncentrat shella obydwa sa ok, płyn hamulcowy zalej o specyfikacji dot4 a firma moze byc nasz polski organiki, wspomaganie to płyn zielony febi M 6162



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » sob mar 10, 2007 00:23

co do płynu od wspomagania to wlewa się z tego co czytałem różne tematy płyn w takim kolorze jaki był przed wymianą, druga sprawa, że jeśli dobrze pamiętam to kolor płynu zależy od koloru korka zbiorniczka oleju-jak jest czerwony to czerwony olej i tak samo z zielonym-ale niech się ktoś jeszcze wypowie
co do płynu zielonego to nie wiem jaki ale jeśli chodzi o czerwony jest to olej do automatycznych skrzyń biegów ATF spełniający normę DEXTRON II- już paru osobom po regeneracji pompy zalałem HIPOL ATF II D i jak na razie wspomy chodzą bez zarzutów
ale przy wymianie wymieniać na kolor jaki był
i co do częstotliwości wymiany płynu i jej zasadności-pompa wspomagania jest pompą łopatkową odśrodkową 2 sekcyjną która podczas pracy się zużywa, a produkty zużycia krążą cały czas w tym oleju-coraz większa ich ilość negatywnie wpływa na wydajność i ciśnienia osiągane przez pompę która jak by nie patrzeć jest dość wrażliwa na zanieczyszczenia oleju- małe i lekkie łopatki mogące blokować się i nie chcieć się wysuwać z wirnika(są bardzo lekkie i jeśli miedzy łopatką, a wirnikiem znajdzie się opiłek który przyblokuje łopatkę schowaną w wirniku mała masa łopatki jest niewystarczająca aby łopatka wysunęła się pod wpływem siły odśrodkowej-a łopatka która się nie wysunie nie zabierze i nie przetłoczy pewnej porcji oleju co może powodować pulsację lub słabe lub brak wspomagania). Sąsiad już od kilku lat ratuje swoją pompę (w passacie z przebiegiem ok 450000km)wymianą płynu gdy pompa zaczyna zbyt mocno wyć-i jak na razie skutkuje


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Szandel39
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 07:52
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Szandel39 » wt mar 13, 2007 16:38

czy przy wymianie uszczelki pod głowicą planowanie głowicy jest konieczne????



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » wt mar 13, 2007 18:07

mocno zalecane, ale niekonieczne. Moze sie udac bez planowania i wszystko bedzie ok. ale moze sie nie udac i wtedy moze byc wiekszy problem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości