silnik mk2 co to jest?????
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- przemekkum
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: śr maja 03, 2006 13:33
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
silnik mk2 co to jest?????
od wczoraj zaczalem snuc plany nad modyfikacja silnika.
kupilem go jako 1.6 na LPG
zobaczylem dzis oznaczenie na bloku i jest EV.
gaznik to Pierburg 2E i glowica chyba od 1.6
skrzynia 4 biegi
a sprezanie na kazdym cylindrze po 15 bar.
czy to wogole jest mozliwa taka konfiguracja??
i czy do tego bloku lepiej odrazu poszukac glowicy od gti i jakiejs dobrej skrzyni??
prosze o jakas porade. i czy jesli bym wrzycal glowice czy jest sens przy niej cos dlubac??
kupilem go jako 1.6 na LPG
zobaczylem dzis oznaczenie na bloku i jest EV.
gaznik to Pierburg 2E i glowica chyba od 1.6
skrzynia 4 biegi
a sprezanie na kazdym cylindrze po 15 bar.
czy to wogole jest mozliwa taka konfiguracja??
i czy do tego bloku lepiej odrazu poszukac glowicy od gti i jakiejs dobrej skrzyni??
prosze o jakas porade. i czy jesli bym wrzycal glowice czy jest sens przy niej cos dlubac??
Bloki w 1.6/1.8 sa takie same , widocznie twój oryginalny blok kiedys się skończył (np pękł) i ktoś wszystkie graty ( głowica , wał , tłoki itp) przerzucił to "nowego" bloku z jakiegos motoru EV.przemekkum pisze:od wczoraj zaczalem snuc plany nad modyfikacja silnika.
kupilem go jako 1.6 na LPG
zobaczylem dzis oznaczenie na bloku i jest EV.
gaznik to Pierburg 2E i glowica chyba od 1.6
No a to mnie zastanawia , jakims cudem ten silnik ma mocno podniesiony stopień sprężania , albo druga opcja - manometr kłamałprzemekkum pisze:sprezanie na kazdym cylindrze po 15 bar.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- przemekkum
- Użytkownik
- Posty: 305
- Rejestracja: śr maja 03, 2006 13:33
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Przy LPG które ma ponad 100oktan może to jakoś bangla bez stukowego, do tego seryjny lub ciut opóźniony zapłon i może silnik nie dzwoni ???TAZ pisze:Przy takim sprężaniu to już dawno temu spalanie stukowe rozwaliło by silnik.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
tomcio666 pisze:stopień sprężania a ciśnienie sprężania to co innego
Tomek wiem o tym doskonale !
facet pisze że ma cisnienie sprężania 15at , takiego ciśnienia nie uzyska przy seryjnym stopniu sprężania które wynosi 9,0 . Żeby uzyskac cisnienie sprężania na poziomie 15at to konstrukcyjnie trzeba podnieść stopień sprężania do minimum 12 , do tego jeszcze motor musi byc zdrowy.
Własnie zastanawia mnie co tam jest nagrzebane w tym motorze że tak mocno jest podniesiony stopień sprężania i dzieki temu łapie aż 15 atmosfer.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Cisnienie mozna wyliczyć ze wzoru:tomcio666 pisze:a ile wynosi w benzynce ciśnienie sprężania prawidłowe bo nie wiem tzn min i max
P = S * k , gdzie:
P - cisnienie sprężania
S - stopień sprężania
k - współczynnik, dla bezyniaka 4-suwowego 1,15-1,30
Czyli dla stopnia sprężania 10,0 , cisnienie w zdrowym motorze powinno być 11,5-13,0 , jesli jest poniżej 9 trzeba sie zaczynać martwić.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości