jak zrobić test dynamiczny?? mk3 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

jak zrobić test dynamiczny?? mk3 TDI

Post autor: golfir » czw mar 08, 2007 17:08

witam jak w temacie czy moze mi ktoś opisac krok po kroku jak zrobic test dynamiczny z vag-a? wiem tylko ze ma byc 3bieg 40km/h i but do konca az do 100km/h tylko jak to zrobic w vag-u? przesiadłem sie z benzynowego mk2 i od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem TDI takze nie krzyczcie za mocno za moje pytania.pozdro dla wszystkich



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw mar 08, 2007 17:26

wchodzisz w mess blocks

wybierasz sobie kanaly ktore chcesz zmierzyc (maks 3 naraz)

wlaczasz log (pamietaj zeby zmienic za kazdym razem nazwe) i jazda


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » czw mar 08, 2007 23:20

a z jakiego vaga korzystasz?? i czy z tych darmówek da sie tez zrobić test i moze troche dokładniej opisz o co chodzi?? np jak sprawdzić przepływke,dawke paliwa,kat itp itd.dzieki

[ Dodano: Pią Mar 09, 2007 21:50 ]
czy to az taka tajemnica ze nikt sie nie odzywa??



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pn mar 12, 2007 21:36

golfir pisze:a z jakiego vaga korzystasz?? i czy z tych darmówek da sie tez zrobić test
Przydatna byłaby informacja o roku produkcji samochodu.
Interfejsy tutaj
Z darmówek da się zrobić test. Ja korzystam z VAGcom 3112.



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt mar 13, 2007 07:29

jak to wazne to auto mam z grudnia 95rok z silnikiem 1Z



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » wt mar 13, 2007 13:46

golfir pisze:jak to wazne to auto mam z grudnia 95rok z silnikiem 1Z
Tak więc wystarczy najtańszy interfejs na max232 z wyprowadzonymi pinami, bez wtyku OBD2 (w 1z gniazda OBD2 nie ma chyba). Trzeba dopasować też interfejs do posiadanego laptopa (COM czy USB) U mnie pięknie chodzi interfejs na COM (kupowany gdy jeszcze nie było na USB) z przejściówką na USB choć słychać głosy, że nie zawsze to pracuje.
Do AGR przydałby się interfejs z wtykiem OBD2 choć nie jest to konieczne ale wygodniejsze.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt mar 13, 2007 13:50

figurel pisze:Tak więc wystarczy najtańszy interfejs na max232 z wyprowadzonymi pinami, bez wtyku OBD2 (w 1z gniazda OBD2 nie ma chyba).
W 1Z jest OBD2. A OBD1 z fejsa OBD2 samemu mozna zrobic, wystarczy 40cm kabelka i 8 wsuwek na piny.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt mar 13, 2007 16:19

no dobra bo od tesyu dynamicznego przeszlismy do fejsów wiec jak i co po kolei rzeby zrobić ten test??



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » wt mar 13, 2007 18:15

golfir pisze:no dobra bo od tesyu dynamicznego przeszlismy do fejsów wiec jak i co po kolei rzeby zrobić ten test??
Coby test dynamiczny zrobić należy połączyć za pomocą interfejsu złącze diagnostyczne w aucie z przenośnym komputerem. Uruchomić program VAG i odczytać - zapisać dane. Nie zrobisz diagnozy bez programu, interfejsu i kompa.
Skoro masz fejs, VAG-a i kompa to tak.
Engine -> Meas Block i wybierasz za pomocą Up, Dn odpowiednią grupę (logujemy dynamicznie pięć; 000, 004, 008, 010, 011), klikamy log i w następnym okienku START i STOP kiedy kończymy. Pedał w podłodze od 1500 do 4000 obr. Temp. 80 *C.



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt mar 13, 2007 18:33

figurel bardzo ładnie mi to wytłumaczyłeś choc chyba troche ironivznie na poczatku poprostu jestem od niedawna posiadaczem TDI i nie wszystko dla mnie jest jeszcze takie proste jak dla was obeznanych w temacie jakbym mógł to jeszcze opisz mi moze co oznaczaja poszczególne bloki np w którym sprawdzic przepływke i np cisnienie suszarki? a narazie punkt dla ciebie



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » wt mar 13, 2007 19:32

golfir pisze:figurel bardzo ładnie mi to wytłumaczyłeś choc chyba troche ironivznie na poczatku poprostu jestem od niedawna posiadaczem TDI i nie wszystko dla mnie jest jeszcze takie proste jak dla was obeznanych w temacie jakbym mógł to jeszcze opisz mi moze co oznaczaja poszczególne bloki np w którym sprawdzic przepływke i np cisnienie suszarki? a narazie punkt dla ciebie
Tym co który blok oznacza i interpretacją wyników zajął się już swego czasu Master`s:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183

Dla 1Z wartości takie same jak dla AGR, ALH.
Gdyby co to masz do Słupska rzut beretem.
Pozdr.



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt mar 13, 2007 23:14

ta rzut beretem z łódzkiego to faktycznie bliziutko no ale git może dam rade dzieki za rady



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » śr mar 14, 2007 06:25

golfir pisze:ta rzut beretem z łódzkiego to faktycznie bliziutko no ale git może dam rade dzieki za rady
Kluki też są koło Słupska :)



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » śr mar 14, 2007 07:33

wiem wiem KLuk jestz 5 no ale niestety mam troche dalej do Ciebie bo bym podleciał :D :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 170 gości