Znow problem z temperatura

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw mar 08, 2007 02:31

NiCom pisze:To chyba tez problem z termostatem?
Też termostat do wymiany.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » czw mar 08, 2007 10:07

NiCom, Typowy objaw ciegle otwartego termostatu



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pt mar 09, 2007 20:56

Czyli jezeli na wskazniku temperatury mam 70 stopni po jezdzie po miescie ok 20 min, gorny waz jest cieply a dolny letni to oznacza ze - termostat czy czujnik? Ten dolny waz kiedy powinien nabierac temperatury?



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » sob mar 10, 2007 10:59

NiCom, Praktycznie do 70C dolni waz powinien byc zimny. Jesli do tej temp czuc ze przeplywa przez niego coraz cieplejsza woda to znaczy ze termostat jest stale otwarty. Powodem moze byc zawieszenie termostatu (wymiana) lub brak termostatu ( :] )



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob mar 10, 2007 16:22

Rozgrzalem auto do temperatury (na liczniku) ok. 72 stopnie i sprawdzilem jaka jest opornosc na pinach 1 - 3 czujnika cieczy. Okazalo sie ze jest 120 ohm.
I tu pytanie czy ma ktos moze tabele zeby porownac to wskazanie.
Auto to 1,9D (1Y) z 93roku.

Z gory dziekuje wszystkim za pomoc



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob mar 10, 2007 16:32

Obrazek


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob mar 10, 2007 16:40

To by oznaczalo ze jest temperatura rowna 100 stopni.
Teraz nic nie rozumiem. To dlaczego pokazuje 72 st. na liczniku?
Jaki z tego wniosek? Czujnik czy jak sugeruje Egon PŃ termostat?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob mar 10, 2007 16:42

i jedno i drugie. termostat otwarty, a czujnik podaje bzdure na zegar. tak mi sie wydaje.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » sob mar 10, 2007 17:45

Na jalowym dochodzi Ci (na liczniku) do 90 i pewnie wlacza sie wentylator. To znaczy ze wskazania na liczniku są ok. Jak przejedziesz sie to temp spada do 70 czyli termostat. Czy ten czujnik cieczy podaje wskazania na licznik? Jesli tak to jest dobry pod warunkiem ze jest tak jak opisalem wyzej. Jesli podaje gdzie indziej to gdzie? Bo myslalem ze 1Y nie ma kompa



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob mar 10, 2007 18:17

1Y nie ma kompa.
Auto jak postoi z 15 min na jalowym i troche pogazuje to dochodzi na tablicy do 90 st.
Tak jak piszesz wlacza sie wentylator i spada temperatura do 70 st.
W czasie jazdy nie ma szansy zeby temperatura doszla do 90szt.
Maks nawet latem to 75 - 80 st. (jadac nawet ze 140 km/h)
Teraz tylko pytanie dlaczego czujnik ma 120 ohm (co wedlu tabeli oznacza 100 st.) a na liczniku jest tylko ok. 72st. Miedzy czujnikiem a licznikiem nic nie powinno byc. Gdyby czujnik byl uszkodzony to powinien podawac bledna rezystancje. No chyba ze tabela nie jest od tego czujnika.

Rozumiem ze mam zaczac od wymiany termostatu?



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » ndz mar 11, 2007 00:59

Jesli ten czujnik jest od wskazan licznika to nie trzeba go wymieniac. Przeciez wskazuje dobrze. Wymien termostat i po krzyku. nie wiem tylko dlaczego jezdzisz tak przez rok skoro pisales ze latem tez tak bylo. Przez to wiecej pali i jest to "nie zdrowe" dla silnika po troszku.
Co do tabeli to sa dwie mozliwosci. Bledny pomiar lub nie ta tabela.



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » ndz mar 11, 2007 02:39

Wlasnie w miescie spalanie wychodzi mi w okolo 8 - 9 litrow. Trasa to w okolicach 5,5 litra.
Jak jade zapytac mechanika czy to normalne to mowia mi ze sam sobie szukam problemow. Dlatego jak znajde jakis problem na forum to sprawdzam czy u mnie jest tak samo. I jezeli ow problem to usterka to staram sie go usunac.
Tak to z naszymi mechanikami jest ze nie mowia ze to zle dziala tylko czekaja az samemu sie do nich przyjedzie i powie wymien mi to. (w razie czego odpowiedzialnosc spada nie na nich tylko na mnie - bo sam chcialem cos wymieniac.)

Jeszcze raz dziekiuje Wam za pomoc.
Powiedzcie mi jeszcze czy duzo roboty jest przy wymianie termostatu i czy duzo trzeba demontowac elementow?



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » ndz mar 11, 2007 12:02

NiCom, siema, ja wymieniałem samemu termostacik korzystając z fotoporady http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969 za pierwszym razem być może zejdzie ci się trochę ale nie tyle co z samą wymianą co z odpowietrzeniem układu, no ale... warto samemu się za to zabrać i wymienić :) dla twojej wiadomości też mam silniczek 1Y i jak trzeba to pomogę :)



gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » ndz mar 11, 2007 13:22

U mnie też mechanik powiedział że szukam problemów i mówi: " przyjedź jak ci płyn wygoni z układu " ah te mechaniory i też miałem rezystancje 126 ohm ale ja mam silnik AAZ. Jak jadę to temp. jest 80 stopni chyba że go pzrzycisne ostro to wzrasta do ok 90 ale na postoju bez gazowania po pewnym czasie łapie 90 st. i wentylator się włącza i spada do 88 , 87 stopni i wtedy tak cały czas. Ja przed wymianą termostatu też miałem ok 70 stopni. Po wymianie jedt lepiej ale termostat nie firmowy i tak jest. Wymień termostat na pewno pomoże, tylko kup jakiś markowy i powinno pomóc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości