Też termostat do wymiany.NiCom pisze:To chyba tez problem z termostatem?
Znow problem z temperatura
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Na jalowym dochodzi Ci (na liczniku) do 90 i pewnie wlacza sie wentylator. To znaczy ze wskazania na liczniku są ok. Jak przejedziesz sie to temp spada do 70 czyli termostat. Czy ten czujnik cieczy podaje wskazania na licznik? Jesli tak to jest dobry pod warunkiem ze jest tak jak opisalem wyzej. Jesli podaje gdzie indziej to gdzie? Bo myslalem ze 1Y nie ma kompa
1Y nie ma kompa.
Auto jak postoi z 15 min na jalowym i troche pogazuje to dochodzi na tablicy do 90 st.
Tak jak piszesz wlacza sie wentylator i spada temperatura do 70 st.
W czasie jazdy nie ma szansy zeby temperatura doszla do 90szt.
Maks nawet latem to 75 - 80 st. (jadac nawet ze 140 km/h)
Teraz tylko pytanie dlaczego czujnik ma 120 ohm (co wedlu tabeli oznacza 100 st.) a na liczniku jest tylko ok. 72st. Miedzy czujnikiem a licznikiem nic nie powinno byc. Gdyby czujnik byl uszkodzony to powinien podawac bledna rezystancje. No chyba ze tabela nie jest od tego czujnika.
Rozumiem ze mam zaczac od wymiany termostatu?
Auto jak postoi z 15 min na jalowym i troche pogazuje to dochodzi na tablicy do 90 st.
Tak jak piszesz wlacza sie wentylator i spada temperatura do 70 st.
W czasie jazdy nie ma szansy zeby temperatura doszla do 90szt.
Maks nawet latem to 75 - 80 st. (jadac nawet ze 140 km/h)
Teraz tylko pytanie dlaczego czujnik ma 120 ohm (co wedlu tabeli oznacza 100 st.) a na liczniku jest tylko ok. 72st. Miedzy czujnikiem a licznikiem nic nie powinno byc. Gdyby czujnik byl uszkodzony to powinien podawac bledna rezystancje. No chyba ze tabela nie jest od tego czujnika.
Rozumiem ze mam zaczac od wymiany termostatu?
Jesli ten czujnik jest od wskazan licznika to nie trzeba go wymieniac. Przeciez wskazuje dobrze. Wymien termostat i po krzyku. nie wiem tylko dlaczego jezdzisz tak przez rok skoro pisales ze latem tez tak bylo. Przez to wiecej pali i jest to "nie zdrowe" dla silnika po troszku.
Co do tabeli to sa dwie mozliwosci. Bledny pomiar lub nie ta tabela.
Co do tabeli to sa dwie mozliwosci. Bledny pomiar lub nie ta tabela.
Wlasnie w miescie spalanie wychodzi mi w okolo 8 - 9 litrow. Trasa to w okolicach 5,5 litra.
Jak jade zapytac mechanika czy to normalne to mowia mi ze sam sobie szukam problemow. Dlatego jak znajde jakis problem na forum to sprawdzam czy u mnie jest tak samo. I jezeli ow problem to usterka to staram sie go usunac.
Tak to z naszymi mechanikami jest ze nie mowia ze to zle dziala tylko czekaja az samemu sie do nich przyjedzie i powie wymien mi to. (w razie czego odpowiedzialnosc spada nie na nich tylko na mnie - bo sam chcialem cos wymieniac.)
Jeszcze raz dziekiuje Wam za pomoc.
Powiedzcie mi jeszcze czy duzo roboty jest przy wymianie termostatu i czy duzo trzeba demontowac elementow?
Jak jade zapytac mechanika czy to normalne to mowia mi ze sam sobie szukam problemow. Dlatego jak znajde jakis problem na forum to sprawdzam czy u mnie jest tak samo. I jezeli ow problem to usterka to staram sie go usunac.
Tak to z naszymi mechanikami jest ze nie mowia ze to zle dziala tylko czekaja az samemu sie do nich przyjedzie i powie wymien mi to. (w razie czego odpowiedzialnosc spada nie na nich tylko na mnie - bo sam chcialem cos wymieniac.)
Jeszcze raz dziekiuje Wam za pomoc.
Powiedzcie mi jeszcze czy duzo roboty jest przy wymianie termostatu i czy duzo trzeba demontowac elementow?
NiCom, siema, ja wymieniałem samemu termostacik korzystając z fotoporady http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969 za pierwszym razem być może zejdzie ci się trochę ale nie tyle co z samą wymianą co z odpowietrzeniem układu, no ale... warto samemu się za to zabrać i wymienić dla twojej wiadomości też mam silniczek 1Y i jak trzeba to pomogę
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
- Lokalizacja: Podlasie
U mnie też mechanik powiedział że szukam problemów i mówi: " przyjedź jak ci płyn wygoni z układu " ah te mechaniory i też miałem rezystancje 126 ohm ale ja mam silnik AAZ. Jak jadę to temp. jest 80 stopni chyba że go pzrzycisne ostro to wzrasta do ok 90 ale na postoju bez gazowania po pewnym czasie łapie 90 st. i wentylator się włącza i spada do 88 , 87 stopni i wtedy tak cały czas. Ja przed wymianą termostatu też miałem ok 70 stopni. Po wymianie jedt lepiej ale termostat nie firmowy i tak jest. Wymień termostat na pewno pomoże, tylko kup jakiś markowy i powinno pomóc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości