Pytanie o hamulce

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Masa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Pytanie o hamulce

Post autor: Masa » pn mar 05, 2007 20:58

Tak dla upewnienia sie. Czy przednie hamulce z golfa II GTI beda pasowaly do golfa 3 z rozstawem 4x100 ? Co bede potrzebowal na kompletnego swapa i czy duzo z tym roboty ? Jakie tarcze tam podchodza a jakie moge wlozyc do obecnych ?



wojtek_sari
Forum Master
Forum Master
Posty: 1229
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 08:55
Lokalizacja: śląskie
Kontakt:

Post autor: wojtek_sari » pn mar 05, 2007 22:03

Masa, W GTi były chyba dwie wielkości hampelków 239mm(jak się nie myle) i 256mm(pewne :) ) i jeszcze G-60 ale... ;)

Rozebralem wczoraj taki zestawik i doszedłem do wniosku, że do swapa potrzebne są piasty, jażma, zaciski, i tarcze. Jeśli kupisz gdzieś(np u mnie :) ) kompletny zestaw tzn piasty, jażma, zaciski, tarcze wszsytko z jednego kompletu to z przekładka nie bedziesz miał żadnego problemu. A co do czasu to odkrecenie starych i załozenie nowych max 2h (ja robiłem bez kanału wiecsię da). Potem tylko regulacja i odpowietrzenie. Więc nie jest trudno tylko pamietaj ze jak bedziesz kupował to kompletny zestawik bo potem Ci jażmanie podejdą i będzie zonk...


Moje Sviro ;) - www.facebook.com/greenscirocco

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Pytanie o hamulce

Post autor: Borys » pn mar 05, 2007 23:37

Masa pisze:Tak dla upewnienia sie. Czy przednie hamulce z golfa II GTI beda pasowaly do golfa 3 z rozstawem 4x100 ? Co bede potrzebowal na kompletnego swapa i czy duzo z tym roboty ? Jakie tarcze tam podchodza a jakie moge wlozyc do obecnych ?
w tamtym tygodniu przekładałem 256 do MKIII, idzie bezproblemowo, jak bedziesz miał zestaw to wiesz gdzie nas szukać


www.vrservice.pl

Masa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 20:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Masa » wt mar 06, 2007 15:22

Borys, a bedzie roznica w hamowaniu ? Bo ostatnio zescie sie ze mnie z Markiem smieli ze u mnie na przodzie hamolcow nie widac :grin:



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr mar 07, 2007 09:37

Masa pisze:Borys, a bedzie roznica w hamowaniu ? Bo ostatnio zescie sie ze mnie z Markiem smieli ze u mnie na przodzie hamolcow nie widac :grin:
będzie moocno zauwazalna


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 07, 2007 09:51

Borys pisze:będzie moocno zauwazalna
Borys, mam pytanko do znawcy tematu

mam obecnie w TDI (AFN) piaste 4x100

256/20 - przód
220/10 - tył

gdybym zmienił na 5x100 z GTI/VR6

288/20 czy 22 - przód ?
256/20 - tył ?

w zawiasie z przodu trzeba jeszcze drążki wymieniać

generalnie prosze o komplet co musze wymienić, no i czy jest różnica w hamowniu ?

dodam że obecnie nie mam ABS-u i raczej nie jestem zainteresowany mieć..

czy były GTI bez ABS ?

czy dużo roboty przy przekładce ?



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr mar 07, 2007 15:04

cowboy pisze:
Borys pisze:będzie moocno zauwazalna
Borys, mam pytanko do znawcy tematu

mam obecnie w TDI (AFN) piaste 4x100

256/20 - przód
220/10 - tył

gdybym zmienił na 5x100 z GTI/VR6

288/20 czy 22 - przód ?
256/20 - tył ?

w zawiasie z przodu trzeba jeszcze drążki wymieniać

generalnie prosze o komplet co musze wymienić, no i czy jest różnica w hamowniu ?

dodam że obecnie nie mam ABS-u i raczej nie jestem zainteresowany mieć..

czy były GTI bez ABS ?

czy dużo roboty przy przekładce ?
no to zacznijmy od tyłu :grin:

256 to trzeba zmienic wszystko tarcze jarzmo zacisk

a 288 to juz inna bajka

do wymiany wachacze końcówka, stabilizator, przeguby zewnetrzne, zacisk jarzmo zwrotnica


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 07, 2007 15:07

Borys pisze:a 288 to juz inna bajka

do wymiany wachacze końcówka, stabilizator, przeguby zewnetrzne, zacisk jarzmo zwrotnica
zakładając ze mam dawcę mk3 GTI 16V - to jest kwestia tylko swapa, czy coś trzeba kombinować, dorabiać itd ?



Macior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn lis 21, 2005 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Macior » śr mar 07, 2007 20:46

Podepnę się pod temat. Jakie największe hamulce z oryginału VAG można zapodać do rozstawu 4x100 ??



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr mar 07, 2007 21:02

cowboy pisze:
Borys pisze:a 288 to juz inna bajka

do wymiany wachacze końcówka, stabilizator, przeguby zewnetrzne, zacisk jarzmo zwrotnica
zakładając ze mam dawcę mk3 GTI 16V - to jest kwestia tylko swapa, czy coś trzeba kombinować, dorabiać itd ?
plug and play

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 8:03 pm ]
Macior pisze:Podepnę się pod temat. Jakie największe hamulce z oryginału VAG można zapodać do rozstawu 4x100 ??
na ogólnie dostepnych czesciach to 280 na zaciskach 2 tłoczkowych od S2


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 07, 2007 21:06

Borys pisze:plug and play
nawet jak nie mam ABS-u a dawca ma ?

sory za lamerskie pytanie ale musze wiedzieć wszystko zanim przejde z 4x100 na 5x100

moge sprzedać swój komplet 4x100 i wtedy mam 2 plusy:

1. mocniejsze heble
2. moge załozyć fele z 20 jahre :)

czy róznica jest znaczna pomiedzy 256 a 288 :)

na 288 minimalna fela to zdaje sie 15 cali ?

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 20:07 ]
Borys pisze:na zaciskach 2 tłoczkowych od S2
które ma do sprzedania ygd za 599 PLN :)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw mar 08, 2007 01:02

cowboy pisze:
Borys pisze:plug and play
nawet jak nie mam ABS-u a dawca ma ?

sory za lamerskie pytanie ale musze wiedzieć wszystko zanim przejde z 4x100 na 5x100

moge sprzedać swój komplet 4x100 i wtedy mam 2 plusy:

1. mocniejsze heble
2. moge załozyć fele z 20 jahre :)

czy róznica jest znaczna pomiedzy 256 a 288 :)

na 288 minimalna fela to zdaje sie 15 cali ?

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 20:07 ]
Borys pisze:na zaciskach 2 tłoczkowych od S2
które ma do sprzedania ygd za 599 PLN :)
odezwij sie na gg to pogadamy, nie mam czasu odpisywac na forum


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » czw mar 08, 2007 13:48

cowboy pisze:
Borys pisze:plug and play
nawet jak nie mam ABS-u a dawca ma ?

sory za lamerskie pytanie ale musze wiedzieć wszystko zanim przejde z 4x100 na 5x100

moge sprzedać swój komplet 4x100 i wtedy mam 2 plusy:

1. mocniejsze heble
2. moge załozyć fele z 20 jahre :)

czy róznica jest znaczna pomiedzy 256 a 288 :)

na 288 minimalna fela to zdaje sie 15 cali ?

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 20:07 ]
Borys pisze:na zaciskach 2 tłoczkowych od S2
które ma do sprzedania ygd za 599 PLN :)
Cowboy, wybierz rozwiązanie ekonomiczne - poszukaj sobie lepiej zwrotnice od MkII G60 i jarzma + zaciski od G60 i będziesz miał hamulce takie jak w MkIII GTI na 5 śrób, tyle że zostaniesz przy swoim rozstawie 4x100.. Wyjdzie taniej..
A kolega o którym myślisz,i który ogłasza z 16ki zestaw 288, na 90% jest w błędzie.. Zapytaj go z którego roku jest ta 16ka i wszystko będzie jasne..



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw mar 08, 2007 13:54

kkk13 pisze:A kolega o którym myślisz,i który ogłasza z 16ki zestaw 288, na 90% jest w błędzie.. Zapytaj go z którego roku jest ta 16ka i wszystko będzie jasne..
czytałem z 94 roku i tak sobie pomyślałem że coś tu nie podejdzie...
kkk13 pisze:wybierz rozwiązanie ekonomiczne - poszukaj sobie lepiej zwrotnice od MkII G60 i jarzma + zaciski od G60 i będziesz miał hamulce takie jak w MkIII GTI na 5 śrób
czyli będzie 280 - czyli prawie jak 288 :)
to wiem ale chce koniecznie fele BBS 20 Jahre... a takie dostać od PoloGTI z rozstawem 4x100 jest znacznie trudniej..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości