Potrzebuje pomocy ! Jak podłączyć przekaźnik w alarmie !!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TZC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:16
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Potrzebuje pomocy ! Jak podłączyć przekaźnik w alarmie !!!

Post autor: TZC » pt kwie 01, 2005 13:43

Witam wszystkich !
Kupiłem alarm z central zamkiem i jest w nim zabezpieczenie odcięcia zapłonu lub pompy, na przekaźniku i nie wiem gdzie go podpiąć. Jeżeli wie ktoś jak to zrobić to bardzo prosze o pomoc !
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » pt kwie 01, 2005 14:50

na przekazniku od strony stykow masz numerki (86, 85, 30, 87a)
- do 86 podlaczasz 12V po przekreceniu stacyjki, jest to kabel od strony stacyjki, na forum gdzies nawet umieszczalem kolory kabli.
- 85, kabel pomaranczowy ten od alarmu
rozcinasz obwod ktory chcesz zabezpieczyc i jeden koniec podlaczasz do styku 30, a drugi do 87a.

Jesli chcesz odcinac zaplon to przecinasz kabel 12V po stacyjce i koniec od strony stacyjki podlacz do wyjscia 30 i do 86, a drugi koniec do 87a, do 85 podlacz kabel pomaranczowy od alarmu


Sprzedam; [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178273][b]zestaw, mono-wtrysk, na przerobienie z gaźnika[/b][/url]

Awatar użytkownika
TZC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:16
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: TZC » pt kwie 01, 2005 15:22

Idę sprawdzić póżniej dam znać co i jak



Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » sob kwie 02, 2005 00:23

z tego co widze....i na ile znam zasady dzialania przekaznikow elektromagnetycznych-to pomiedzy stykami 85 i 86 jest cewka przekaznika a wiec musi tu byc podane pelne napiecie zasilania 12 V oczywiscie tylko wtedy gdy zostanie wylaczony alarm(silnik mozna uruchomic-a blokada jest wylaczona). Tak wiec skoro na styk 86 podasz plus napiecia 12V to na styk 85 musi zostac podana masa (a masa ta zostaje podana z centralki) /ps.mozesz spr. czy przy wylaczeniu centralki na pomaranczowym przewodzie pojawia sie masa zasilania-jesli tak to wszystko jest ok i moje rozumowanie ma sens/

pomiedzy stykami 30 i 87a jest styk roboczy przekaznika. Tak wiec nalezy SZEREGOWO te styki 87a i 30 wpiac do ukladu zasilajacego pompe palowowa (np. diesel) albo uklad zaplonowy(benzyna) Uzyskuje sie wtedy uklad przerywajacy przeplyw pradu. NIE MA PRADU - NIE BEDZIE MOZNA ODPALIC SILNIK.



Awatar użytkownika
TZC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:16
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: TZC » sob kwie 02, 2005 22:39

Ok czyli 87a i 30 podłączam przewód zapłonu tylko który to kolor i gdzie on się znajduje ?????

86 podaje + bezpośrednio z akumulatora ????
85 podaje mase z centralki pomarańcz.



Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » sob kwie 02, 2005 22:46

prawie tak
TZC pisze:Ok czyli 87a i 30 podłączam przewód zapłonu tylko który to kolor i gdzie on się znajduje ?????
zaplon to kabel czarny, dochodzi do skrzynki bezpiecznikow jak wszystkie potrzebne do podlaczenia alarmu kable
TZC pisze: 86 podaje + bezpośrednio z akumulatora ????
do 86 wg. schematu podlaczasz +12 ale po przekreceniu stacyjki
TZC pisze: 85 podaje mase z centralki pomarańcz.
tak



Awatar użytkownika
TZC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:16
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: TZC » sob kwie 02, 2005 22:57

Ok.
Więc !
87a i 30 w te dwa podłączam przewod od zapłonu, wiem, że jest on czarny i jest podpięty do skrzynki z bezpecznikami. JAK GO ROZPOZNAM, ŻE TO TEN ????
86 podłączam pod +12V ale po przekręceniu stacyjki i pod żółty kabel wychodzący z alarmu ???, ten przewód jest w kostce stacyjki ??? wie ktoś jaki to kolor zaoszczędze czasu.



Awatar użytkownika
okulik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:37
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: okulik » sob kwie 02, 2005 23:07

TZC pisze:Ok.
Więc !
87a i 30 w te dwa podłączam przewod od zapłonu, wiem, że jest on czarny i jest podpięty do skrzynki z bezpecznikami. JAK GO ROZPOZNAM, ŻE TO TEN ????
przynajmniej umnie byl on czarny (mam mk2 '90)
musisz wziasc miernik albo probnik i sprawdzic czy jest tam 12V po przekreceniu stacyjki. Umnie byly dwa takie kable jeden byl zaplon a drugi ogrzewanie....
TZC pisze: 86 podłączam pod +12V ale po przekręceniu stacyjki i pod żółty kabel wychodzący z alarmu ???, ten przewód jest w kostce stacyjki ??? wie ktoś jaki to kolor zaoszczędze czasu.
kierunek - czarno-zielony
kierunek - czarno-bialy
krancowki drzwi - brazowo-bialy
+12 - czerwony groby
po zaplonie - czarny

Jesli chcesz odcinac zaplon to przecinasz kabel 12V po stacyjce i koniec od strony stacyjki podlacz do wyjscia 30, 86 i pod zolty kabel od alarmu, a drugi koniec do 87a, do 85 podlacz kabel pomaranczowy od alarmu



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » sob kwie 02, 2005 23:28

jak tak zrobisz to ja biore 10cm kabla i odjeżrzam twoim samochodem
nie dłubiąc za bardzo w kablach


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
TZC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:16
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: TZC » sob kwie 02, 2005 23:30

Albo jestem nie wyspany albo nie kumaty hmm !

Więc po kolei:
Chodzi mi tylko o podłączenie przekaźnika cała reszta alarmu jż działa.

1. 85 podpinam do pomorańczowego który wychodzi z centralki i na którym jest masa.

2. 86 podpinam do żółtego który wchodzi do centralki alarmu i podpinam jeszcze do +12 pod stacyjke czyli taki przewód na ktorym jest +12 po przekręceniu stacyjki.


3. 87a i 30 podłączam do nich przewód od zapłonu.

Jeżeli to co napisałem nie jest dobrze to mnie poprawcie.



Teraz chodzi mi o to ten przewód +12 po przekręceniu stacyjki znajduje się w tej kostce podpiętej do stacyjki ???


Przewód ktory mam przeciąć i podłączyć do 30 i 87a jest koloru czarnego i znajduje się w skrzynce z bezpiecznikami ????



Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » ndz kwie 03, 2005 00:40

Uwazam ze dobrze napisales co i jak podpiac-sadzac po kierunku strzalki na dolaczonym schemacie przewod zółty od centralki alarmowej ma byc zasilony +12V po stacyjce a jednoczesnie ma byc polaczony z stykiem 86 przekaznika. Owszem przewod z +12V po stacyjce dochodzi do skrzynki z bezpiecznikami(poniewaz kazdy obwod wymaga zabezpieczenia bezpiecznikiem) koloru nie znam-z reszta lepiej sprawdzic to z uzyciem zarowki-jeden koniec podlacz do masy a drugim znajdz przewod ktory wychodzi ze stacyjki do skrzynki bezpiecznikowej, jest w miare gruby(bo nim plynie spory prad na wiele odbiornikow) i na ktorym pojawia sie +12V po przekreceniu zaplonu.

Niestety p. Marek 74 ma racje, to zabezpieczenie samo w sobie jest moze i dobre dla kogos kto chce"ukrasc" samochod dla zabicia czasu albo dla przedszkolaka ktory chce sie przejechac autem a tata mu nie da kluczy. Jesli ktos kumaty chce zdecydowanie odjechac autem z takim zebezpieczeniem to potrzebuje kawałek przewodu i nie bac się Policji ( :) ). Zmostkowanie kawałkiem przewodu tego przekaznika, a jezeli go ukryjesz to odpowiednich styków na skrzynce bezpiecznikowej powoduje ze zabezpieczenie juz jest ominiete. Wtedy pozostaje tylko miec nadzieje ze koło auta wlasnie bedzie przechodzil Pudzianowski z Dymkiem i zainteresuje ich "krotkie" zawycie syreny :)
/krótkie bo otwarcie maski i przeciecie przewodu to sekundy/
Moja rada-takie zabezpieczenie nie zaszkodzi miec(o ile bedzie dzialać i nie stracisz zaplonu np. w czasie jazdy) ale jak chce się zwiekszyc pewnosc to stosujmy zabezpieczenia mechaniczne-np. na kierownice.



Awatar użytkownika
TZC
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:16
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: TZC » ndz kwie 03, 2005 11:50

Ok to jaki przewód proponujecie zrobić jako odcięty



Awatar użytkownika
Marihuana Man
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Marihuana Man » ndz kwie 03, 2005 13:14

Nawiązując akurat do tego alarmu...Może ktoś ma pomysł jak dodać całkowite odcięcie oświetlenia zewnętrznego pojazdu, że by to miało ręce i nogi...Jak wiadomo wiekszość kradzieży ma miejsce nocą.... A cięzko byłoby by się kulać złodziejowi w takim samochodzie widmo :)



Awatar użytkownika
aluxiv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr mar 23, 2005 13:28
Lokalizacja: Tarnów/Kraków
Kontakt:

Post autor: aluxiv » ndz kwie 03, 2005 15:26

a od czego zlodziej ma latarke :)
choc mysl sama w sobie nie jest glupia-bo trudno byloby odjechac samochodem w nocy jesli by nie dzialaly np. swiatla mijania(ani "blinda" ktora moglby sobie przyswietlac droge) jadace noca auto bez oswietlenia wzbudza zaintersowanie(szczegolnie policji bo czuja w powietrzu mandat hehe) a niekiedy wyklucza w ogole mozliwosc jazdy gdy noc jest ciemna a nie ma swiatel ulicznych.Tak czy owak zeby to mialo sens to odciecie musialo by obejmowac swiatla postojowe,mijania, no i blinde, co juz wydaje sie komplikowac sprawe....
Za kilka dni ja zabieram sie do montazu a-alarmu i c-zamka w moim mk2-wiec dzieki za pomysly ktorych mi dostarczacie :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości