Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
																			
								Giugiaro1							 
						- Ma gadane

 			
		- Posty: 167
 		- Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
 		
		
																- Lokalizacja: Pomorze
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Giugiaro1 » wt mar 06, 2007 16:51
			
			
			
			
			Czy silnik SDI który wciąż montuje się w VW i Skodach to ten sam silnik który pierwszy raz został wprowadzony w Golfie3? Warto się nim zainteresować? Zauważyłem że trójki z silnikiem bez turbiny i SDI są znacznie tańsze niż pozostałe turbo wynalazki z rodziny VW. Wiem że motory bez turbin to rakiety to nie są, ale nie odstrasza mnie to. (jeżdże dwójką z JP i da się tym ekonomicznie i sprawnie podróżować. O trwałości tego silnika chyba już wspominać nie musze...)
PS. Jak odróżnić, tak na pierwszy rzut oka zaraz po otworzeniu maski SDI od zwykłego 1,9D? (wszystko na podstawie Golfa3)
Z góry dzięki za odpowiedzi.
			
													
					Ostatnio zmieniony czw lip 03, 2008 22:47 przez 
Giugiaro1, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
			
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Seaman							
 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 64
 		- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
 		
		
											- Lokalizacja: Szczecin
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Seaman » wt mar 06, 2007 17:07
			
			
			
			
			widze ze chodzi ci o roznice miedzy 1Y a AEY? na pierwszy rzut oka poznasz po tym ze w AEY nie ma linki gazu przy pompie wtryskowej, czujnik wychylenia jest przy pedale gazu
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								jasiek21							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 672
 		- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
 		
		
																- Lokalizacja: Pszów / Karczów
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: jasiek21 » wt mar 06, 2007 18:11
			
			
			
			
			1,9D to zwykły diesel takie jak 1,6 d w golfach 2. jeździ na wszystkim i nie ma żadnej elektroniki. SDI to już wtrysk bezpośredni, ma ECU i tu wynalazki jak OR czy opał raczej nie przejdą. A na pierwszy rzut oka 1,9D nie ma plastikowej osłony silnika a SDI ma.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Seaman							
 
						- Mały gagatek

 			
		- Posty: 64
 		- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 21:46
 		
		
											- Lokalizacja: Szczecin
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Seaman » wt mar 06, 2007 20:01
			
			
			
			
			jasiek21 pisze: A na pierwszy rzut oka 1,9D nie ma plastikowej osłony silnika a SDI ma.
jesli ma bo sie komus zagubila w akcji 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								inek01							
 
						- Lord GTI

 			
		- Posty: 3686
 		- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
 		
		
											- Lokalizacja: Ciechanów
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: inek01 » wt mar 06, 2007 20:31
			
			
			
			
			Roznice naprawde widac od razu golym okiem.
AEY
1Y

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								PinkFloyd							
 
						- Lord GTI

 			
		- Posty: 3551
 		- Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
 		
		
											- Lokalizacja: USA
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: PinkFloyd » wt mar 06, 2007 20:41
			
			
			
			
			Oprócz obudowy, elektroniki, pompy wtryskowej i osprzętu to prawie ten sam silniczek i moc taka sama. Trwałość taka sama. Dlatego postanowiono zmodyfikować silnik 1Y ze względów ekologicznych- bo mechanicznie nie dało sie tego zrobić. Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								inek01							
 
						- Lord GTI

 			
		- Posty: 3686
 		- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
 		
		
											- Lokalizacja: Ciechanów
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: inek01 » wt mar 06, 2007 21:10
			
			
			
			
			PinkFloyd pisze:prawie ten sam silniczek 
PinkFloyd pisze:Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
Prawie robi duza roznice, a porownanie wtysku posredniego i bezposredniego, to jak dzien, a noc...
 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								DAREK82							 
						- Nowicjusz

 			
		- Posty: 17
 		- Rejestracja: pn mar 20, 2006 19:34
 		
		
											- Lokalizacja: Starogard Gdański
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: DAREK82 » śr mar 07, 2007 00:41
			
			
			
			
			Nie trzeba otwierać maski. Wystarczy spojrzeć czy po lewej stronie kierownicy jest gałka ręcznego przyspieszenia obrotów (ssanie). SDI nie mają tego, steruje komputer.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								leo...							
 
						- Gadatliwa bestia

 			
		- Posty: 607
 		- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
 		
		
																- Lokalizacja: Szczecin
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: leo... » śr mar 07, 2007 00:44
			
			
			
			
			inek01 pisze:PinkFloyd pisze:prawie ten sam silniczek 
PinkFloyd pisze:Niektóre żródła z 95r piszą o nowym silniku SDI a inne o modyfikacji starego silnika- więc o czyms to mówi i daje do myślenia.
Prawie robi duza roznice, a porownanie wtysku posredniego i bezposredniego, to jak dzien, a noc...
 
no niezla modyfikacja ... nowa głowica pompa wtryski sterowanie elektroniczne - tłoki z komorami ... faktycznie prawie robi duża różnicę  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								piter13							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 481
 		- Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
 		
		
											
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: piter13 » śr mar 07, 2007 00:51
			
			
			
			
			DAREK82 pisze:Nie trzeba otwierać maski. Wystarczy spojrzeć czy po lewej stronie kierownicy jest gałka ręcznego przyspieszenia obrotów (ssanie). SDI nie mają tego, steruje komputer.
ja mam 1Y silnik i tez nie mam gałki żadnej kolego  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Pruszkowiak							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1449
 		- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
 		
		
																- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
 
							
							- 
				Kontakt:
				
			
 
				
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Pruszkowiak » śr mar 07, 2007 01:05
			
			
			
			
			piter13 pisze:ja mam 1Y silnik i tez nie mam gałki żadnej kolego 

 
A u kolegi w AAZ jest a w 1Y nie ma 

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								PinkFloyd							
 
						- Lord GTI

 			
		- Posty: 3551
 		- Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
 		
		
											- Lokalizacja: USA
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: PinkFloyd » śr mar 07, 2007 08:07
			
			
			
			
			ja tez ma AAZ i nie mam gałeczki  

  Po prostu silniki 1Y i AAZ po 95r maja już zelektronizowane pompy wtryskowe i nie maja gałeczki- mimo tego dalej to AAZ i 1Y  

 
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			
								ryba_71							 
						- Użytkownik

 			
		- Posty: 343
 		- Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
 		
		
											- Lokalizacja: Podkarpacie
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: ryba_71 » śr mar 07, 2007 10:20
			
			
			
			
			z przyśpieszaczem jest tak jak piszą koledzy wyżej po 95 roku brak
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								marcin999							
 
						- Forum Master

 			
		- Posty: 1129
 		- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
 		
		
											- Lokalizacja: LJA/LU
 
							
						
		
		
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: marcin999 » śr mar 07, 2007 10:29
			
			
			
			
			z przyśpieszaczem jest tak jak piszą koledzy wyżej po 95 roku brak
Nie oczekuj cudów od 64Km to urzadzenie jest od teego zeby dlugo klekotało i mało paliło... Rakiety z niego nie zrobisz, ale jak przyjdzie z całym załadunkiem pod gore wyjechać to nie bój benzynki i gaziaki wysiadaja 

 
			
									
									
		
		
				SPRZEDAM:  Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
                   Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości