Co to jest czujnik spalania stukowego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grybam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pt gru 02, 2005 14:15
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Co to jest czujnik spalania stukowego

Post autor: grybam » pn sty 08, 2007 14:11

panowie wywalilo mi blad na interfejsie 524 czujnik spalania stukowego co to jest ?? proszeo podpowiedzi pozdro

[ Dodano: Pon Sty 08, 2007 13:23 ]
a no wlansie i gdzie on sie znajduje w 2E?
Ostatnio zmieniony śr mar 07, 2007 00:10 przez grybam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 08, 2007 14:43

Czujnik spalania stukowego - układ stosowany w zintegrowanych systemach sterowania silnikiem, pozwalający wykryć istnienie w cylindrach spalania stukowego. Detekcja i pomiar odbywa się dzięki czujnikowi piezoelektrycznemu, który mierzy drgania silnika. Sygnał z układu pomiarowego jest wykorzystywany do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, dzięki czemu zjawisko spalania stukowego może zostać powstrzymane.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 08, 2007 17:13

Obrazek
moment dokręcania 20Nm


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bacco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
Kontakt:

Post autor: bacco » wt mar 06, 2007 22:37

podlacze sie bo mam ten sam problem co trzeba zrobic zeby ten blad nie wyskakiwal i wszytsko bylo wporzadku trzeba wymieinc ten czujnik czy tankowac inne paliwo czy cos przeczyscic :?:
grybam jak rozwiazales ten problem :?:
gdzie takiego czujnika szukac w ABF'ie :?:


[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 06, 2007 22:47

masz dwa w ABF, mniej więcej tam gdzie na fotce tylko jeden w lewo a drugi w prawo. Skoro występuje taki błąd to trzeba sprawdzić kable, ale najprawdopodobniej zmienić dany czujnik. Chyba vag pokazuje który z dwóch czujników nie działa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bacco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
Kontakt:

Post autor: bacco » wt mar 06, 2007 22:50

Paweł Marek pisze:masz dwa w ABF, mniej więcej tam gdzie na fotce tylko jeden w lewo a drugi w prawo. Skoro występuje taki błąd to trzeba sprawdzić kable, ale najprawdopodobniej zmienić dany czujnik. Chyba vag pokazuje który z dwóch czujników nie działa.
oj chyba nie kumpel ma mi pozniej loga podeslac to zobacze albo go wkleje a o jakie kable chodzi :?:


[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 06, 2007 22:59

http://www.obd-2.biz/obd2.php?plik=PL
powinien wykazqać, zobacz sobie listę błedów


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bacco
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:23
Lokalizacja: Racławice / Krakóvw
Kontakt:

Post autor: bacco » wt mar 06, 2007 23:01

to widocznie tylko zjedenym jest cos nie tak dlatego nie pokazuje :!:


[url=http://imageshack.us][img]http://img526.imageshack.us/img526/3653/vwban2jq9gi6.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 06, 2007 23:07

No jak, każdy ma swoje inne kody.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » wt mar 06, 2007 23:53

pierwsze co to sprawdz kable idace od czujnika cyz sie nie przetarly czy cos w tym rodzaju , mozna tez sprawdzic opornosc na czujniku z tego co pamietam i podlaczyc pod oscyloskop zeby zobaczyc przebieg


Obrazek

Awatar użytkownika
BigBlack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 13:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: BigBlack » śr mar 07, 2007 09:46

bacco pisze:gdzie takiego czujnika szukac w ABF'ie
Czujniki są z przodu bloku silnika. Najłatwiej będzie dojść po kabelkach, bo są dość głęboko osadzone i jest problem z dojściem do nich. Po lewej stronie z przodu masz na blaszce 3 złącza. Jedno jest do czujnika położenia wału, a dwa pozostałe to oba czujniki spalania stukowego. Po nich dojdziesz bezbłędnie do czujników. U mnie jeden również nie działa. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że czasem pomaga wykręcenie i przeczyszczenie takowego i dokręcenie z odpowiednim momentem (20Nm jak już napisano). Mi nie pomogło :/



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

walcze tez z tym problemem , blad czaujnika stukowego

Post autor: zoso8894 » śr mar 07, 2007 15:19

BigBlack pisze:
bacco pisze: Gdzieś kiedyś wyczytałem, że czasem pomaga wykręcenie i przeczyszczenie takowego i dokręcenie z odpowiednim momentem (20Nm jak już napisano). Mi nie pomogło :/
Co do naprawy takowego to raczej nie ma szans - to jest przetwornik piezo , podobnie dziala jak kwarce w elektronice no tez moze jak igla gramofonu .
Jak sprawdzic ? No mozna podlaczyc do 1 i 2 styku milivoltomierz pradu zmiennego
i pukac intensywnie - wskazowka pokaze generowanie jakiegos napiecia i tyle.
Co do wartosci tego napiecia to tylko pozostaje oscyloskop bo to sa szpilki.
Trzecia zyla w przewodzie to ekran .

Ktos mi jeszcze mowil ze jak postuka sie w niego jakims metalowym przedmiotem na wolnych obrotach to zaplon powinien spowodowac zmiane obrotow - korekte , wiec tak mozna sprawdzic czy dziala ale sam nie wiem bo u mnie ta metoda nie dziala..

Teraz co do silnika 2E to wydaje mi sie ze jest tylko jeden czujnik spalania stukowego
umiejscowiony na dole bloku mniej wiecej po srodku.
Ale niech mnie ktos poprawi moze sie myle

Co do kosztow nowego to 190 do 230 zl.
Zamienniki włoskie po okolo 100 zl bardzo ciezko trafic ...



Awatar użytkownika
BigBlack
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 13:57
Lokalizacja: Otwock

Post autor: BigBlack » śr mar 07, 2007 15:30

Co do naprawy takowego to raczej nie ma szans
No rozkręcać tego i dłubać to raczej nie ma szans. W ABFie czujniki są w takim miejscu, że po prostu się potrafią za..ć błotem i olejem jak są jakieś nieszczelności.
Teraz co do silnika 2E to wydaje mi sie ze jest tylko jeden czujnik spalania stukowego
Dobrze Ci się wydaje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 348 gości