Znow problem z temperatura

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pepek 26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lut 19, 2007 20:07
Lokalizacja: zASAN

Znow problem z temperatura

Post autor: pepek 26 » ndz mar 04, 2007 20:36

witam mam pytanie czytalem na forum o temp silnika i termostacie i tak ogladalem dzs ja i zauwazylem ze przejechalem przez miasto i 20 km droga ekspresowa i sinik nie osiagnal temp 90 st i tak samo jest rano gdy jest zimmy jade do pracy 20 km mam wlaczone ogrzewanie na 2 biegu i temp nie osiagnie wiecej niz 70 st.Na forum pisalo ze po przejechaniu paru km jet 90.Czy jest co ze silnikiem czy z termostatem czy cos innego.PROSZE O POMOC .Z GÓRY DZIEKUJE
Ostatnio zmieniony ndz mar 04, 2007 20:51 przez pepek 26, łącznie zmieniany 1 raz.



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » ndz mar 04, 2007 20:46

A czy wogole po dlugiej jezdzie lapie 90"C.Bo u mnie tak jest mam silnik 1 z i nie ma swiec dogrzewajacych.



VOOLF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: śr lis 08, 2006 14:02
Lokalizacja: POŁUDNIE
Kontakt:

Re: prosze o pomoc

Post autor: VOOLF » ndz mar 04, 2007 20:52

pepek 26 pisze:witam mam pytanie czytalem na forum o temp silnika i termostacie i tak ogladalem dzs ja i zauwazylem ze przejechalem przez miasto i 20 km droga ekspresowa i sinik nie osiagnal temp 90 st i tak samo jest rano gdy jest zimmy jade do pracy 20 km mam wlaczone ogrzewanie na 2 biegu i temp nie osiagnie wiecej niz 70 st.Na forum pisalo ze po przejechaniu paru km jet 90.Czy jest co ze silnikiem czy z termostatem czy cos innego.PROSZE O POMOC .Z GÓRY DZIEKUJE
Jest mozliwośc że czujnik temperatury cieczy chłodzącej okłamuje. Zbadaj dolny wąż od chłodnicy, czy jest gorący.


Wilk psa się nie boi, tylko nie lubi jego szczekania.

Awatar użytkownika
wojju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: śr gru 22, 2004 18:52
Lokalizacja: Kraków Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: wojju » ndz mar 04, 2007 22:24

mialem cos takiego u siebie, nie dogrzewal mi silnika wogole, termostat byl caly czas otwarty, wymienilem go i jest ok, pozdro


Zdradzilem VW na rzecz ... , z obawy przed linczem nie podam marki :D

Moja perelka MK3 GTD (sprzedana) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=46338

pepek 26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lut 19, 2007 20:07
Lokalizacja: zASAN

Post autor: pepek 26 » wt mar 06, 2007 19:31

mular pisze:A czy wogole po dlugiej jezdzie lapie 90"C.Bo u mnie tak jest mam silnik 1 z i nie ma swiec dogrzewajacych.

tak jak dlugo jade to lapie 90 a czy to jest szkodliwe dla siknika



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » wt mar 06, 2007 19:40

A czy jak termostat jest otwarty to dolny waz jest zimny czy cieply?
Chyba cieply? No nie?

A moj jest zimny caly czas czyli dziala maly obieg a silnik nie moze mi zlapac wiecej jak 70 stopni.
Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...

Jeszcze gdyby ten dolny waz sie robil cieply to rozumiem ze duzy obieg caly czas otwarty.A tu jednak nie.Jedno wyklucza drugie i juz sam nie wiem...


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » wt mar 06, 2007 21:25

pepek 26, kolego poczytaj moje posty moze czegoś sie dowiesz. U mnie było tak samo, temp nie wyzsza nigdy niz 70 (w lecie może 75) dolny wąz delikatnie! ciepły, po wymianie termostatu dolny wąz po zagrzaniu prawie tak samo gorący jak górny. I zabrałem sie za badanie czujnika i tu wystąpil problem bo nie wiem co dalej. cena termostu ok30zł(tylko Wahler) a czujnika różnie najlepiej to orginal ok70- 80zł


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt mar 06, 2007 21:55

zloty60 pisze:Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...
Zmień termostat koszt mały a rozwiązanie Twojego problemu moze byc na wyciagniecie reki . Piszesz ze głowa Cie boli od czytania ja przerobiłem juz :padniete turbo , ścięty klin na wale , a teraz N75 o wymianie termostatu to nawet nie wspominam . Powodzenia , :wink: :)


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » wt mar 06, 2007 22:07

twardy pisze:
zloty60 pisze:Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...
Zmień termostat koszt mały a rozwiązanie Twojego problemu moze byc na wyciagniecie reki . Piszesz ze głowa Cie boli od czytania ja przerobiłem juz :padniete turbo , ścięty klin na wale , a teraz N75 o wymianie termostatu to nawet nie wspominam . Powodzenia , :wink: :)
No dobrze ale prosze o odpowiedz na pytanie o tych wezach.Jak to jest jak dolny sie robi cieply?
Czy to znak ze termostat otwiera duzy obieg?
Ja juz wykluczam awarie termostatu bo na malym obiegu ( dolny waz zimny , tak to rozumiem) nie moge wyjsc poza 70 stopni.Wiec jak to w koncu jest...


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt mar 06, 2007 23:55

no na malym obiegu jakbys tylko dzialal to 90 stopni bylo by 1,2,3 i zagotowany plyn. dolny waz cieply=otwarty termostat. pisza koledzy wymien termostat to tak jest. nie ma mozliwosci, by uklad chlodzenia dzialal tylko na malym obiegu i nie osiagnal 90 stopni. moze ty sprawdzasz waz zaraz po jezdzie, a wtedy bardzo mozliwe, ze jest zimny. no dobra jest mozliwosc jazdy na malym obiegu, ale wtedy ogrzewanie na maks. i dmuchawa wlaczona na 4.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » śr mar 07, 2007 00:08

ja mam stary typ licznika te powolne i zawsze mam max 80 stopni a na vagu pokazywało 95



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » śr mar 07, 2007 17:45

SouleR pisze:no na malym obiegu jakbys tylko dzialal to 90 stopni bylo by 1,2,3 i zagotowany plyn. dolny waz cieply=otwarty termostat. pisza koledzy wymien termostat to tak jest. nie ma mozliwosci, by uklad chlodzenia dzialal tylko na malym obiegu i nie osiagnal 90 stopni. moze ty sprawdzasz waz zaraz po jezdzie, a wtedy bardzo mozliwe, ze jest zimny. no dobra jest mozliwosc jazdy na malym obiegu, ale wtedy ogrzewanie na maks. i dmuchawa wlaczona na 4.
No dzieki.Troche mi sie teraz rozjasnilo...bo faktycznie waz zimy przy sprawdzaniu zaraz po jezdzie ale jak pochodzi chwile (5-10 minut) na jalowym to sie dolny waz robi cieply.
No to w sobote termostatcik na warsztacik...

Pozdro


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr mar 07, 2007 21:58

Tak jak pisali jesli bedziesz robil saune w aucie i jechal bardzo delikatnie. To moze nie dojsc do 90. Depnij go jak bedziesz mial te 70 i powinien zaraz wskoczyc na 90. Jesli spadnie spowrotem do 70 to napewno termostat. Z drugiej strony 20km i jeszcze nie miec 90 to cos nie gra.
"cena termostu ok30zł(tylko Wahler)" tego sie trzymaj :]
Moze nie masz uszczelki przy termostacie



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » czw mar 08, 2007 00:47

Ja mam tak ze jak zostawie auto na jalowym to temperatura dojdzie do 90 stopni a w czasie jazdy nawet przy 120km/h mam maksa 75 - 80 stopni. To chyba tez problem z termostatem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości