Jasne ze sa.... ale nie od swiatelmarcin999 pisze:Przeciez w mk3 sa przekaźniki...
Przygasanie świateł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jesli chodzi o mnie to wolałbym z przekaźnikami wpiąć sie w kabel przed orginalnymi wtyczkami do lamp. Mam pytanie czy przekaźniki mozna połączyc z masą z orginalnego kabla masowego idącego do wtyczki czy lepiej ciagnąć masę do przekaźnika bezpsr. od aku? wg. mnie masa to masa wystarczy tylko zeby było dobre połącznie. Chce sobie zrobic 2 przekaźniki na jedną lampe, zeby jak najmniej ciągnąć nowych kabli. Teraz tak czy do 2 przekaźników dać na plusie od aku. jeden wspólny bezpiecznik 20A , czy do każdego przekaźnika oddzielny 15A?
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
zalozylem przekazniki na swiatla drogowe i mijania i efekt przygasania swiatel znikl , jest teraz super , swiatla swiec lepszym bialym swiatlemstonefree pisze:Bo pewnie przez chwilę świecą ci i długie i krótkieszatanek pisze:jak puszcze dźwigienkę światła lekko przygasają
polacam instlacje przekaznikow
Pozdrawiam
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
Wobec wielu zalet załozenia przekaxników do świateł jest jedna większa wada tego rozwiązania, a mianowicie skrócenie trwałości zarówek. W laboratoriach bada sie trwałość zarówek halogenowych przy napięciu 13,2 V, natomiast jezeli napięcie w instalacji wzrośnie o ok. 5 % do ok. 13,9 V to taka zarówka świeci jaśniej ale niestety dwukrotnie krócej. A pamietajmy ze napięcie w instalacji uwazamy za prawidłowe gdy nie przekracza 14,4V na pracującym silniku. Tak ze nie ma nic za darmo, ale uwazam ze i tak warto zainwestowac w te przekaźniki, komfort jazdy w nocy jest o wiele wiekszy. pozdr.
- Przybek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 563
- Rejestracja: czw lis 23, 2006 00:36
- Lokalizacja: wloclawek
- Kontakt:
napiecie na kostce bez przekaznika mialem 13,33v teraz mam 14,34
Poniżej prosta tabela która powinna uświadomić jak duże są spadki jasności przy wydawałoby się niewielkich spadkach napięć.
10.5V : 510 lumens
11.0V : 597 lumens
11.5V : 695 lumens
12.0V : 803 lumens
12.5V : 923 lumens
12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
13.0V : 1054 lumens
13.5V : 1198 lumens
14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
14.5V : 1528 lumens
jak widac roznica jest sporawa , a ile godzin taka zarowka powinna swiecic ?
Poniżej prosta tabela która powinna uświadomić jak duże są spadki jasności przy wydawałoby się niewielkich spadkach napięć.
10.5V : 510 lumens
11.0V : 597 lumens
11.5V : 695 lumens
12.0V : 803 lumens
12.5V : 923 lumens
12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
13.0V : 1054 lumens
13.5V : 1198 lumens
14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
14.5V : 1528 lumens
jak widac roznica jest sporawa , a ile godzin taka zarowka powinna swiecic ?
[img]http://www.robtex.com/ipinfo.gif[/img]
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
posiadam VAG jak cos sloze pomoca
Wyczytałem gdzieś ze trwałość zarówek H4 przy napięciu 13,2 V to max 700 godzin, jeśli chodzi o zarówki H1to ich zywotnośc jest niestety mniejsza bo wynosi w granicach 330-530 godzin. Z kolei zarówki H7mają trwałość od 330 do 550 godzin przy nap. 13,2 V. Jesli chodzi o h4 to gdy przyjmiemy ze w mieście poruszamy sie z srednia prędkością 30 km/h to wystarcza one na ok. 21 tyś km. Jesli chodzi o lumeny to w przypadku standardowej H4 zarnik mijania emituje ok 1000 lm, w przypadku H1 ok 1550 lm. Ogólnie mozna powiedziec ze lepsze są lampy dwu zarówkowe, dwużarnikowe żarówki H4 są żywotniejsze ale takie lampy swiecą dość słabo, osłonka pod żarnikiem od mijania jednak stwarza barierę dla światła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 526 gości