Znow problem z temperatura
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Znow problem z temperatura
witam mam pytanie czytalem na forum o temp silnika i termostacie i tak ogladalem dzs ja i zauwazylem ze przejechalem przez miasto i 20 km droga ekspresowa i sinik nie osiagnal temp 90 st i tak samo jest rano gdy jest zimmy jade do pracy 20 km mam wlaczone ogrzewanie na 2 biegu i temp nie osiagnie wiecej niz 70 st.Na forum pisalo ze po przejechaniu paru km jet 90.Czy jest co ze silnikiem czy z termostatem czy cos innego.PROSZE O POMOC .Z GÓRY DZIEKUJE
Ostatnio zmieniony ndz mar 04, 2007 20:51 przez pepek 26, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: prosze o pomoc
Jest mozliwośc że czujnik temperatury cieczy chłodzącej okłamuje. Zbadaj dolny wąż od chłodnicy, czy jest gorący.pepek 26 pisze:witam mam pytanie czytalem na forum o temp silnika i termostacie i tak ogladalem dzs ja i zauwazylem ze przejechalem przez miasto i 20 km droga ekspresowa i sinik nie osiagnal temp 90 st i tak samo jest rano gdy jest zimmy jade do pracy 20 km mam wlaczone ogrzewanie na 2 biegu i temp nie osiagnie wiecej niz 70 st.Na forum pisalo ze po przejechaniu paru km jet 90.Czy jest co ze silnikiem czy z termostatem czy cos innego.PROSZE O POMOC .Z GÓRY DZIEKUJE
Wilk psa się nie boi, tylko nie lubi jego szczekania.
A czy jak termostat jest otwarty to dolny waz jest zimny czy cieply?
Chyba cieply? No nie?
A moj jest zimny caly czas czyli dziala maly obieg a silnik nie moze mi zlapac wiecej jak 70 stopni.
Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...
Jeszcze gdyby ten dolny waz sie robil cieply to rozumiem ze duzy obieg caly czas otwarty.A tu jednak nie.Jedno wyklucza drugie i juz sam nie wiem...
Chyba cieply? No nie?
A moj jest zimny caly czas czyli dziala maly obieg a silnik nie moze mi zlapac wiecej jak 70 stopni.
Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...
Jeszcze gdyby ten dolny waz sie robil cieply to rozumiem ze duzy obieg caly czas otwarty.A tu jednak nie.Jedno wyklucza drugie i juz sam nie wiem...
CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!
- janek822
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
- Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
- Kontakt:
pepek 26, kolego poczytaj moje posty moze czegoś sie dowiesz. U mnie było tak samo, temp nie wyzsza nigdy niz 70 (w lecie może 75) dolny wąz delikatnie! ciepły, po wymianie termostatu dolny wąz po zagrzaniu prawie tak samo gorący jak górny. I zabrałem sie za badanie czujnika i tu wystąpil problem bo nie wiem co dalej. cena termostu ok30zł(tylko Wahler) a czujnika różnie najlepiej to orginal ok70- 80zł
chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Zmień termostat koszt mały a rozwiązanie Twojego problemu moze byc na wyciagniecie reki . Piszesz ze głowa Cie boli od czytania ja przerobiłem juz :padniete turbo , ścięty klin na wale , a teraz N75 o wymianie termostatu to nawet nie wspominam . Powodzenia ,zloty60 pisze:Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...


10mm+1,3bara=1VSTD :-)
No dobrze ale prosze o odpowiedz na pytanie o tych wezach.Jak to jest jak dolny sie robi cieply?twardy pisze:Zmień termostat koszt mały a rozwiązanie Twojego problemu moze byc na wyciagniecie reki . Piszesz ze głowa Cie boli od czytania ja przerobiłem juz :padniete turbo , ścięty klin na wale , a teraz N75 o wymianie termostatu to nawet nie wspominam . Powodzenia ,zloty60 pisze:Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...![]()
Czy to znak ze termostat otwiera duzy obieg?
Ja juz wykluczam awarie termostatu bo na malym obiegu ( dolny waz zimny , tak to rozumiem) nie moge wyjsc poza 70 stopni.Wiec jak to w koncu jest...
CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
no na malym obiegu jakbys tylko dzialal to 90 stopni bylo by 1,2,3 i zagotowany plyn. dolny waz cieply=otwarty termostat. pisza koledzy wymien termostat to tak jest. nie ma mozliwosci, by uklad chlodzenia dzialal tylko na malym obiegu i nie osiagnal 90 stopni. moze ty sprawdzasz waz zaraz po jezdzie, a wtedy bardzo mozliwe, ze jest zimny. no dobra jest mozliwosc jazdy na malym obiegu, ale wtedy ogrzewanie na maks. i dmuchawa wlaczona na 4.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
No dzieki.Troche mi sie teraz rozjasnilo...bo faktycznie waz zimy przy sprawdzaniu zaraz po jezdzie ale jak pochodzi chwile (5-10 minut) na jalowym to sie dolny waz robi cieply.SouleR pisze:no na malym obiegu jakbys tylko dzialal to 90 stopni bylo by 1,2,3 i zagotowany plyn. dolny waz cieply=otwarty termostat. pisza koledzy wymien termostat to tak jest. nie ma mozliwosci, by uklad chlodzenia dzialal tylko na malym obiegu i nie osiagnal 90 stopni. moze ty sprawdzasz waz zaraz po jezdzie, a wtedy bardzo mozliwe, ze jest zimny. no dobra jest mozliwosc jazdy na malym obiegu, ale wtedy ogrzewanie na maks. i dmuchawa wlaczona na 4.
No to w sobote termostatcik na warsztacik...
Pozdro
CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!
Tak jak pisali jesli bedziesz robil saune w aucie i jechal bardzo delikatnie. To moze nie dojsc do 90. Depnij go jak bedziesz mial te 70 i powinien zaraz wskoczyc na 90. Jesli spadnie spowrotem do 70 to napewno termostat. Z drugiej strony 20km i jeszcze nie miec 90 to cos nie gra.
"cena termostu ok30zł(tylko Wahler)" tego sie trzymaj :]
Moze nie masz uszczelki przy termostacie
"cena termostu ok30zł(tylko Wahler)" tego sie trzymaj :]
Moze nie masz uszczelki przy termostacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości