problem w sprzęgłem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

problem w sprzęgłem

Post autor: hanti » pt mar 02, 2007 23:07

Witam
Mój problem ze sprzęgłem pojawił się jakiś czas temu, a mianowicie polega on na tym że niezawsze wysprzęgla do końca.
przykład:
pojechałem rano do pracy, gdzie autko stało prawie cały dzień. Wsiadłem , wciskam sprzęgło i przekręcam zapłon - auto wyrywa mi do przodu (i w ten sposób straciłem 1 halogen)
inna sytuacja:
wjeżdżam do siebie na podjazd pod dom(wracając np z pracy), zatrzymuję się aby zamknąć bramę, wracam do auta i ruszam. Wrzucam tylko 1. bieg aby lekko "bujnąć" gofra z górki i po chwilce wciskam sprzęgło - efekt jest taki że silnik pracuje jakby sprzęgło nie zostało wciśnięte, natomiast po wciśnięciu hamulca silnik nie zgaśnie( jest wysprzęglony). dziś wyciągłem skrzynię i to co zobaczyłem to tarcza sprzęgła i koło zamachowe usmarowane są mieszaniną kurzu i oleju co tworzy dosyć klejącą warstwę, docisk jest czysty i nie ma nierówności (równo przylega)
Tu pojawia się moje pytanie: czy ta klejąca się warstwa może powodować w/w efekty bo sam już nie wiem czy ściągać też docisk czy wystarczy zmiana tarczy
Ostatnio zmieniony ndz mar 04, 2007 00:04 przez hanti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » sob mar 03, 2007 00:18

hanti pisze:tarcza sprzęgła i koło zamachowe usmarowane są mieszaniną kurzu i oleju
Ale skąd ten olej tam?
Nie masz czasem "automatycznej" linki? One czasem takie jaja sobie robią.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob mar 03, 2007 10:35

vwarek pisze:Ale skąd ten olej tam?
wychodzi na to że z uszczelniacza na wałku
vwarek pisze:Nie masz czasem "automatycznej" linki?
nie linka jest zwykła


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » sob mar 03, 2007 16:06

Raczej wygląda to na kłopoty ze sterowaniem.

Wiesz, jest to przypadłość typowa dla Mk2 z silnikiem 1.3, ale nie można wykluczyć, że u ciebie coś takiego się nie stało - sprawdź linkę i wspornik pedałów tam, gdzie zamocowana jest linka, czy tam się coś nie odkształca albo nie popękało, albo czy się wspornik nie zluzował. Daje to bardzo podobne objawy. Nawet widać to od strony komory silnika - jak wciska się sprzęgło, pancerz linki cofa się przez ścianę grodziową w stronę kabiny, a nie powinien.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » sob mar 03, 2007 16:33

hanti, czasem mam to samo :D ale bardzo zadko ;) i tez jest czasem tak ze nie moge wylaczyc biegu tzn wrzucic na luz bo cos jakby 3malo bieg



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob mar 03, 2007 23:22

sprawa się wyjaśniła
przyczyną wszystkiego był wyciek z uszczelniacza na wałku w skrzyni. olej + kurz = klejąca papka która skleja tarczę do koła zamachowego( wałek cały czas sie obracał) i stąd te wszystkie problemy

TEMAT DO ZAMKNIĘCIA!!!!


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości