Problemy z turbina? zaworkiem N75? czy cos innego?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nizus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 18, 2006 15:33
Lokalizacja: Ustanów
Kontakt:

Problemy z turbina? zaworkiem N75? czy cos innego?

Post autor: nizus » wt lut 20, 2007 01:28

Czesc,
Posiadam Golfa IV 2001 TDI 1.9 110 KM. Przebieg 170 tys.

Kupiłem go w czerwcu 2006, przesiadlem sie z forda scorpio (wieloryb) , ktory psul sie czesciej niz chinska maszynka do golenia. Golf mial byc o niebo lepszy a jednak nie do konca.

pomijam uszczelke pod glowica, ktora zmienilem bo byla uszkodzona, nowe amortyzatory- to normlane.
w miedzyczasie padl przeplywomierz, wymienilem na nowy....

auto mocno dymilo na czarno przy dodawniu gazu, potem zaczelo wylaczac sie turbo powyzje 3 - 3,5 tys obrotow. po zgaszneiu i zapaleniu problem ustawal...

na poczatek mechanik zmienil mi zaworek n75 , turbo przestalo sie wylaczac, ale auto nadal dymilo,

](*,)

juz myslalem ze to wtryskiwacze ale mechanik twierdzil ze to wina turbo,

udalo mi sie kupic od znajomego serwisanta z VW turbine z rozbitka z przebiegiem 3000 km.

wymienili mi turbo, dymienie ustalo, wszystko bylo ok

ale auto ciagle dziwnie szarpalo przy obrotach 1800 - 2000. zawsze gdy wskazowka obrotomierza przechodzila ten zakres, wycuzwalo sie charakterystyczne szarpniecie, ten efekt byl od samego poczatku jak tylko kupilem auto....

dzisja wracalem z nart z krynicy, i znowu turbina zaczela sie wylaczac powyzej 3,5 tys obrotow...

:kupa:

załamka....
zaczynam sie powoli irytowac:(
HELP!



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » wt lut 20, 2007 09:03

no i nie wiem czy to znowu nie przewpływomierz... Poprostu ten typ tak ma, to jego najsłabsza strona - przepływka...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 20, 2007 10:17

nizus pisze:i znowu turbina zaczela sie wylaczac powyzej 3,5 tys obrotow...
zmień mechanika .... i styl jazdy

i zmieniaj filtr powietrza co 10 kkm !!

... i lej porządne paliwo np BP Ultimate

wtedy nie zawalisz sadzami kierownic turbiny, nie zasyfisz nastawnika i zaworka N75



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt lut 20, 2007 11:30

cowboy pisze:zmieniaj filtr powietrza co 10 kkm !!
Chyba troche przesadziles z tymi 10kkm.



nizus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lip 18, 2006 15:33
Lokalizacja: Ustanów
Kontakt:

Post autor: nizus » wt lut 20, 2007 11:38

Tankuje tylko na shellu , albo zwyklego diesla albo powera,
co do stylu jazdy to nie zamulam i nie jezdze do 2 tys, raczej normlanie, jak rozgrzeje sie silnik to do 3, 4 tys.
olej i filtry zmieniam co 10 tys
staram sie dbac o to auto zeby nie miec z nim znowu problemow wiecej:(

czy to aby na pewno przeplywomierz?? pamietam ze jak on byl uszkodozny auto slabiej jezdzilo, ale nie bylo typowego efektu wylaczenia sie turbiny?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 20, 2007 11:43

czy to aby na pewno przeplywomierz?? pamietam ze jak on byl uszkodozny auto slabiej jezdzilo, ale nie bylo typowego efektu wylaczenia sie turbiny?
przepływka zwykle zaniża powyżej 3000 rpm i ogranicza dawke przez co auto jest mułowate...

jeśli "wyłacza" Ci się turbina to:
1. n75
2. zapieczone kierownice

sprawdź czy sztanga (wchodząca do gruszki) chodzi spwobodnie w zakresie 1,5-2cm - do gruszki powinna wchodzić z oporem membrany, po puszczeniu wraca szybko szybko...

po zapaleni powinna zostać wciągnieta do gruszki około 1,5cm - po zgaszeniu powinna szybko opasć...

jeżeli sztanga chodzi płynnie to przedmuchaj n75 WD40, jeżeli to nie pomoże zaworek na stół i postepuj wg poniższej instrukcji:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » wt lut 20, 2007 20:59

palen pisze:no i nie wiem czy to znowu nie przewpływomierz... Poprostu ten typ tak ma, to jego najsłabsza strona - przepływka...
nie powiedziałbym :D ja tak nie mam a nakrecilem juz 120tysiecy i nic sie nie dzieje jesli chodzi o silnik i podzespoly, W tym czasie wymienilem 2 podnosniki szyb i stop.
Wymieniam eksploatacyjne co 10tys.


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

przepływka

Post autor: szatanek » czw mar 01, 2007 20:53

Z tego co wiem w starszych golfach były montowane przepływki Pierburga i były nie do zajechania, w nowszych czyli chyba od MK4 są juz wsadzane przepływki Boscha i niestety nie są juz tak dobre i padają częściej.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pt mar 02, 2007 08:32

ja też wymieniam co 10 kkm juz w drugim aucie - efekt: 0 ubytków oleum i jak sądze radość silniczka i turbiny
koszt: znikomy biorąc pod uwagę ich dobry humor :grin: :okej: - bryka śmiga jak zła


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » sob mar 03, 2007 01:14

mam pytanie, jak N75 powinien cykać? u mnie na wolnych obrotach prawie go nie słychać czasami cyknie, dopiero jak dam gazu tak około 1600- 2000 cyka fajnie.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob mar 03, 2007 07:14

janek822 pisze:mam pytanie, jak N75 powinien cykać? u mnie na wolnych obrotach prawie go nie słychać czasami cyknie, dopiero jak dam gazu tak około 1600- 2000 cyka fajnie.
Nie wiem co to jest to cykanie , chyba wtedy na cewke dochodzi napięcie i w zaworku pracuje tłoczek (impulsowo)
U mnie rok temu cykał jak zegarek a od niedawna go nie słysze ,.
Mój jest do wymiany , :(


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob mar 03, 2007 10:06

twardy pisze:U mnie rok temu cykał jak zegarek a od niedawna go nie słysze ,.
Mój jest do wymiany
Moj tez jest do wymiany a cyka.

Nie ma reguly. Moze cykac, moze nie cykac... Nie znaczy przy tym, ze jak nie cyka to zly itp.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob mar 03, 2007 11:31

inek01, Inie kupujesz zaworka? ja w tym tygodniu jade do sklepu i biore nowy. Na razie śmigam na pozyczonym , bez notlaufu całkiem inna jazda. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob mar 03, 2007 19:13

twardy pisze:inek01, Inie kupujesz zaworka?
Kupuje niedlugo.
U mnie notlauf jest dopiero od 150-169km/h wiec pol biedy...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości